Az online kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet

Az online kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet

2001. január 24. 07:49, Szerda
[InternetNews] A keddi napon megjelent annak az érdekes felmérésnek az eredménye, melyet olvasva valószínű, hogy az online kereskedők egyik szeme sírni, a másik pedig neveti fog.

Az ünnepek alatt lebonyolított forgalmat tekintve az online kereskedők örülhetnek, hiszen körülbelül 51 millió amerikai vásárolt magának a hálózaton, ami azt jelenti, hogy 62 százalékkal növekedtek az Internetes bevételek. Ezzel szemben viszont a jelentésből világosan kiderül, hogy további 16 millió ember szeretett volna az Interneten vásárolni, de ez különböző okok miatt nem sikerült nekik. A kereskedők valószínűleg összerezzennek, amikor meghallják, hogy emiatt 1,5 milliárd dollár veszteség érte őket.
A felmérést a Boston Consulting Group és a Harris Interactive készítette.

"Egyfelől nagyon bíztató eredményeket kaptunk, hiszen a sokkal több online vásárló sokkal több pénzt költött el az Interneten, mint eddig bármikor. Ezek a vevők ráadásul egyre elégedettebbek az online bolti szolgáltatásokkal. A másik oldalon viszont ott sorakozik az a 16 millió ember, akik szerettek volna online vásárolni, de nem sikerült nekik. Ezek a potenciális vásárlók 1,5 milliárd dollárt költöttek volna el az Interneten, de ettől a lehetőségtől az online forgalmazók elestek." - nyilatkozta Lori Iventosch-James, a Harris Interactive-tól.

A 2001-es évet tekintve az szinte biztos, hogy az online kereskedelem forgalma növekedni fog. Sokan kihasználták azokat az akciókat, melyeket az ünnepek után vehettek igénybe a vásárlók.

A szolgáltatások minőségének javítása csökkenti majd a kiábrándult vásárlók számát. Tavaly például azok a vevők csalódtak a legtöbben, akikkel közölték, hogy az általuk megrendelt terméket nem kaphatják meg, mert az időközben elfogyott. Jó hír, hogy a vásárlók mindössze 5 százaléka nem kapta meg időben a megrendelt karácsonyi ajándékot.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások