Sudden Strike

Sudden Strike

2001. február 4. 22:47, Vasárnap
A járművek két nagyobb csoportra oszthatók: a páncélozottak és a páncélozatlanok. Logikusan a páncélozott járművek teszik ki a harci gépek zömét, míg a páncélozatlanokra csak a "segéd" szerepe jut. A páncélozottakhoz tartoznak az erősen páncélozott tankok, apc-k stb., amelyekkel elsősorban gépek ellen vehetjük fel a harcot, de mindegyiknek van egy másodlagos fegyvere, amely általában egy fedélzeti géppuska. A gyengén páncélozottakhoz tartoznak a Jeep-ek és az oldalkocsis motorkerékpár, amelyeknek (főleg az utóbbinak) inkább csak a felderítés szerepe jut; csatákban inkább csak a golyófogó szerepét tölthetik be. A felderítésnél vigyáznunk kell, mert noha könnyen ki lehet térni a lassú ágyúk elől velük, de ha hirtelen változtatunk irányt, megállnak egy pillanatra, így könnyű célpontot biztosítva az ellen tüzéreinek. Páncélozatlan járművekhez tartozik a szállító jármű (vajon mi is a funkciója?), a szanitécautó (mellyel nem csak gyógyíthatjuk harcosainkat, hanem szállíthatjuk is őket) és végül a legfontosabb, az utász. Ezzel javíthatjuk meg a sérült egységeinket, útakadályokat építhetünk, megadott helyen hidat építhetünk, de –és ez a játék egyik legérdekesebb része- egységeink lőszerkészletét is vele töltethetjük fel (szerencsére ezt automatikusan is elvégzik). Igen, embereink (és gépeink) lőszere fogy, és ha nem töltjük fel időben, csak bámulnak magukban, és nem tudnak tenni semmit. Jogos lehet a kérdés, hogy utászaink honnan szerezhetnek lőszert. Nos nincs végtelen tartalékaik nekik sem, hanem a pályán itt-ott található ládák felszedésével pótolhatjuk az adagot, de képesek maguk is előállítani, de ennek sebessége egy rokkant csigáéval vetekszik.

Klikk ide!   Klikk ide!

Említettem még a repülőket is. Ezeket nem tudjuk közvetlenül irányítani, hanem rádión kérhetjük a segítségüket (ha van rendelkezésre álló gép) egy (vagy több) célpont megadásával. A gépeknek három típusa van, a megfigyelő, a szállító és a bombázó. A megfigyelő egy célpont felett köröz adott ideig, több célpont esetén azokat szépen sorba járja, de manuálisan is megadhatjuk, hogy mikor repüljön a következőhöz. A szállítórepülő az egyetlen, amely utánpótlást hozhat, ejtőernyősök képében, melyeket bepotyogtatva az ellenség vonala mögé, jelentős taktikai előnyhöz juthatunk és meg is lephetjük őket egy kétoldali támadással (sajnos néha ők lepnek meg minket egy betonerős légvédelemmel). A harmadik, és egyben a legjobban hasznosítható géptípus a bombázó, mellyel szintén kijelölt helyre pottyanthatunk szeretetcsomagot. Itt is érdemes több célpontot kijelölni, mert gépeink nem dobják ki egy helyen az összes bombát, és ha marad benne valamennyi, az megsemmisül.

Klikk ide!   Klikk ide!

A több célpont kijelölése azért is fontos, mert általában kevesebb gépet kapunk, mint ahányszor bevethetjük őket, így ha idő előtt elfogy a gépünk, akár komoly stratégiai hátrányba is kerülhetünk. Nem ejtettem még szót az egyszerre bevethető gépekről. Miután kijelöltük a célponto(ka)t megadhatjuk a bevethető gépek számát, mely 1-től egy egész flottáig terjedhet. A gépek stratégiai jelentőségét az is mutatja, hogy az első néhány pályát anélkül is megnyerhetjük, hogy megmozdítanánk egyetlen katonánkat is, mivel itt még rengeteg felderítőt és bombázót kapunk, de a játék előrehaladtával egyre kevesebb akad belőlük, és azoknak is megvan a konkrét feladatuk, tehát nem lehet pazarolni. Az egyéb fegyverek kategóriába sorolnám a különböző ágyúkat, melyeknek irányításához ember kell. Több fajta is van, de legtöbbjük földi célpontokra lőnek különböző hatásfokkal és csak nagyon kevés olyan van, ami SAM állásként funkcionál, vagyis a levegőbe lő (és ezeket is inkább csak az ellen használ). Ezeknek egy részéhez egy ember kell, de lesznek olyanok is, amelyekhez ajánlatos két embert rendelni, mivel így gyorsabban tüzel, gyorsabban forog (ha tud), és ha lehet kézi erővel szállítani, akkor csakis két ember tudja elvinni, de csak igen kicsi sebességgel, ezért mondanom sem kell, hogy ajánlatos csata előtt elrendezni őket, mert mire odaérnek a kívánt helyre, már rég elült a hadakozás. Ha gyorsabb szállítást akarunk, erre alkalmas kocsik után köthetjük őket, így jelentősen lecsökkenthetjük a szállítási időt. Érdekes dolog az, hogy ilyenkor a gép személyzete megkülönböztetett szerepet kap, így ők szállnak fel és le először, de ha már nincs hely, akkor kipaterolják a fenn lévő megfelelő számú embert, és ők kerülnek a helyükre. Sajnos egy autó csak egyetlen ágyút tud maga után vonszolni, és nem lehet vonatosdit játszani, de ez is elég nagy segítség.

Klikk ide!   Klikk ide!

Ez eddig is igen sok újítás, de ezt a készítők hihetetlen élethűséggel toldották meg. Gondolok itt olyan dologra, mint pl. a sebződés mértéke, ami iránytól és típustól függő. Típus kétféle lehet, egyik a sima lövedék (vagyis az egy embert sebző), a másik pedig a területre ható nagyobb (repeszes) lövedékek, amelyek a becsapódás környezetében mindenkit sebeznek. A sebződés irányára példa: Ha megy egy autó az úton és mind a négy oldalán (elől, hátul, kétoldalt) egy-egy ember halad, és az autót területre ható lövedékkel lövik meg, akkor az első ember hátulról, a két oldalsó oldalról, a hátsó pedig elölről sebződik. Ennek azért van jelentősége, mert a frontpáncél vastagabb, mint az oldalsó vagy a hátsó, így a hátsó emberke kevésbé sebződik, mint a másik három. Sebződésünket úgy is csökkenthetjük, hogy embereinket bevisszük egy épületbe. A másik, amit a fejlesztők a tökélyre fejlesztettek, a látótávolság változása. Mint általában az RTS-eknél az egységeknek általában más-más a látótávolsága, és ha csoportokba verődnek ez a távolság megnő. Ez nem volt elég a fejlesztőknek, ők még megtoldották ezt azzal, hogy különböző magasságú épületekbe belépve, változik katonáink látótávolsága. Ez egy szokványos épület esetén lecsökken (valamit fel kell áldozni a kisebb sebződésért), de vannak olyan, magasabb építmények, melyeknél értékes méterekkel megnőhet. Ugyanilyen látótáv jellemzi járműveinket is, melyeknél sajnos az a jellemző, hogy minél nagyobb a gép lőtávolsága, annál "rövidlátóbb" szegénykém. Ezt úgy lehet megoldani, hogy egy tisztet rakunk a járműbe, így az még gyorsabban is fog tüzelni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások