Sudden Strike

Sudden Strike

2001. február 4. 22:47, Vasárnap
Grafika: Ez az egyik legjobban eltalált része a játéknak. A környezet csodálatosan kidolgozott, izometrikus nézetű, de sajnos nem animált. Ez annyira nem lenne baj, de az elég gáz, hogy a folyó sem mozog, holott ha fölé megyünk, hallatszik a zúgása. Az egységeink jól kidolgozottak, de néha a gyalogosokat nehéz megkülönböztetni, így gondot okozhat egy-egy megfelelő katona kiválasztása. Az erdők, az utak nagyon jól ki vannak munkálva és sok minden térképen van egy, vagy több kisebb-nagyobb falu élethű házakkal. A sérülésnek is sok fázisa van így nagyon látványos egy-egy félig lerombolt ház, vagy híd romja. Hidak esetén jó poén, hogy gyalogos egységeink még a félig leromboltakon is át tudnak kelni, de csak cikk-cakkban haladva, kikerülve a lyukakat. A legszebb az egészben, hogy mindezt 64Mb RAM-mal akadozás nélkül produkálja a game, így még egy nagyobb össznépi hírig is jól lebonyolítható. Az egyetlen hátrány a grafikával, hogy az egész konfigurációs menü, a főmenü jobb felső sarkában van, mellyel csak a felbontást tudjuk konfigurálni 640*480-tól 1024*768-ig. Hát ennél azért több kellett volna.

Kezelőfelület: Ez valami eszméletlen jól eltalált. Amikor a csodálatosan animált főmenübe jutunk, már rögtön tapasztalhatjuk, hogy a game ezen a téren nem szenved hiányokat. Ha elindítunk egy küldetést, egy (országonként váltakozó) animált képernyőre jutunk először, ahol elmondják a küldetés céljait és közben a térképen megmutatják a főbb állomásokat. Szerencsére ezt, ha nem értettük volna meg, akárhányszor megismételtethetjük, és szövegben is megkapjuk, amelyet (ha netán szótáraznunk kell) bármikor megállíthatunk.

Az irányítás nagyon jó, mondhatni tökéletes. A fő irányítóeszköz továbbra is az egér marad, de a billentyűzettel is adhatunk ki különleges parancsokat, mint pl. azonos típusú egységek kijelölése a képernyőn/térképen, de akár a CTRL segítségével ütemezett feladatokat is végrehajthatunk: pl. az utásznak kiadjuk, hogy töltse fel lőszerrel az egyik ágyút, javítson meg egy tankot, majd vigyen el egy ágyút és legénységét az egyik helyről a másikra. Ezt ő szépen sorban végrehajtja, így nem kell egyfolytában babusgatni. Egyébként a pointer is animált, így ha kijelölünk egy, vagy több egységet és valami fölé visszük, akkor mutatja, hogy az adott helyen mit tud csinálni beosztottunk.

Játékmenet: Ez igen szokványos, ugyanolyan, mint általában a legtöbb stratégia esetén. Miután túljutottunk az eligazításon, rögtön a soron következő pályán találjuk magunkat, melyből 12-12 db van. Érdekes, de cseppet sem új dolog, hogy egységeink fejődhetnek, melynek szintje egy 1000-res skálán mérhető, de a nagy elhalálozási arány miatt ennek nincs túl nagy jelentősége, csak ha alapból 1000-res szintről indulunk. Bár a történetben általában nincs összefüggés, mégis előfordul, hogy néha többször is ugyanazon a pályán kell harcolnunk (itt persze összefügg a történet) és néha még az is megesik, hogy ugyanazzal a csapattal (pl.: egyik küldetésben fel kell robbantanunk valamit, a következőben pedig már menekülnünk kell onnan). Ez nagyon ötletes dolog és jól meg is van oldva, mert az embereknek nem az jut eszébe először, hogy ezeknek a sunyi készítőknek így kevesebb map-ot kellett csinálni, hanem az, hogy "Jé, itt már jártam valamikor!". A megnyert (vagy éppen elveszített) csata után pedig egy összesített táblázatot láthatunk, melyben többek közt fel van tüntetve az éppen megkapott rangjelzésünk.

Multiplayer: Sajnos itt csak egyetlen mód van. Méghozzá az egyszerű deathmatch egy-két érdekességgel megspékelve, mint pl. a Zeppelinhordák feletti hatalom. Itt többfajta nyerés is lehetséges, az egyik a jó öreg "nyírd ki az ellent" stílus, vagy pedig a Zh-k feletti abszolút hatalom, vagyis ha mindet te birtoklod. Ez elég kevés, de megnyugtatásképpen mondom, hogy a rengeteg multi pályán kívül, van még egy külön CD, amely tele van single- és multiplayer pályákkal, tehát ebben nem lesz hiány.

Hangeffektek: A környezet hangeffektek szempontjából egész szépen animált, az erdőben csicseregnek a madarak, a folyó úgy zúg, ahogy kell. Az egységeinkhez tartozó hangok is nagyon királyak. A lánctalpak nyikorognak, bőgnek a motorok és a lövedékek becsapódása is nagyon élethű, nem beszélve az elesett katonáink halálhörgéséről. Nem mondhatjuk, hogy lusták voltak a programozók és egy hangot több fegyver alá is beadtak, mert ez nem igaz. Minden egyes fegyver, ágyú egyéni hangot kapott, melyeknek nagyon "fegyveres" a hangjuk, bár azt nem tudom, mennyire hasonlít az eredetihez. Embereink hangja nagyon eltalált, bár bekapcsolt zene mellett nem nagyon lehet érteni, mit gagyognak. Minden nemzet a maga akcentusával beszéli az angolt, ebben nincs hiba, nincs túlszikronizálva.

Intelligencia/nehézség: Ez az egyik legelsietettebb része a játéknak. Az útkereső algoritmus mondhatni pocsék, de ez csak szűkebb utaknál, átjáróknál mutatkozik (szerencsére). Néha már majdnem sírva fakadtam, mikor katonáim nem akarták a tizedjére kiadott parancsot teljesíteni, mert mondjuk az egyik megállt a híd közepén, a háta mögött lévők, pedig - mivel nem tudtak továbbmenni - megfordultak és elindultak egy teljesen más irányba. Ez akkor a legbosszantóbb, mikor a jóval nagyobb létszámú ellen elől menekülünk, és fel akarjuk robbantani a hidat magunk után. A másik idegesítő dolog, hogy a gép néha csal, mert még egyáltalán nem látjuk őt (a fog of war miatt), de ő már szaporán tüzel ránk a ballisztikus rakétáival. És az ellenfelek intelligenciájáról még nem is beszéltem, mert ők még az Istenért sem akarnak felkutatni minket és lerohanni, hanem szépen megvárják, hogy mi megtaláljuk őket, és nyugodtan lekaszálnak minket a rendezett betonvédelmükkel. Ezt nem kellett volna, mert bár igaz ezek nem annyira vészes dolgok, hogy játszhatatlanná tegyék az amúgy kiváló programot, de azért sok load game lesz a következményük.

Összegzés: Összességében egy nagyon jó programot kapunk rengeteg érdekességgel és még több újítással, amit még az intelligencia hibái sem ronthatnak el. A hangulat nagyon jó és nagyon nehéz ráunni a változatos küldetések miatt. Mindenkinek ajánlom és nem csak haladóknak, vagy profiknak, bár a 6., 7. küldetések után már eléggé meg lehet izzadni vele. Kár lenne kihagyni.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások