B-17 Flying Fortress: The Mighty Eighth

B-17 Flying Fortress: The Mighty Eighth

2001. február 11. 18:00, Vasárnap
Grafika: A B-17 grafikája engem leginkább a '40-es évek háborús filmhíradóira emlékeztet, a pilóták egyenruhái, a koszos repülőgéptörzsek mind ezt a hatást erősítik. Először talán furcsának tűnhet, de mikor egyes csapattagok szemszögéből nézzük, meglehetősen élethű és izgalmas látványban lehet részünk. A repülők tökéletesen néznek ki, mind belülről, mind kívülről. Az egyetlen negatívum, a lassú képváltás a különböző waypoint-ok között. Mint minden szimulátor a B-17 is azt a technikát alkalmazza a táj textúrázására, hogy a távolabbi területeken kisebb felbontást használ. Mikor előrébb ugrunk egyet, a játéknak időre van szüksége, hogy betöltse az új textúrákat. Ez leginkább a nagyfelbontású területeknél volt szembetűnő. Az európai tájon szabad szemmel is lehetett látni, amint a grafikus rutin éppen cserélgeti a textúrákat. A framerate akkor is visszaesett, mikor nézőpontot váltottam. Elég elkeserítő volt látni, mikor a pörgő propeller leáll egy másodpercre, majd újra beindul, mikor a bufferből kikerülnek az adatok a képernyőre. Ettől függetlenül a grafikus motor igazi csodákra képes, bombázás vagy vadásztámadás közben.

Kezelőfelület: Habár a B-17 menürendszere nagyon szép és egyedi, a navigálás mégis akadályokba ütközhet. Persze ez csak megszokás kérdése, ha hozzászoktunk a kezeléshez, már semmi problémánk nem akadhat. A küldetések kiválasztása, az eligazítás és az adatok elemzése a Wing Commander vagy a Starlancer-hez hasonló módon történik. A repülés közben a kezeléshez a programozók nem csak az egeret és a joy-t használják, hanem szinte valamennyi gomb is szerepet kapott a billentyűzetről. A számbillentyűkkel tudunk például gyorsan ugrani a személyzet tagjai között, de még sok más hasonlóan jól kezelhető kombinációt találhatunk.

Játékmenet: A legtöbb szimulátor a valósághűségre helyezi a hangsúlyt. Miközben a B-17 rengeteg pontban nagyon is realisztikus, a repülési modellek meglehetősen "elnézőre" sikerültek, főleg, ami a B-17-est illeti. A régi pilóták szerint a gép teljes bombaterheléssel meglehetősen nehezen volt képes elszakadni az anyaföldtől, a játékban viszont egész könnyen megy a dolog. Persze a kezdőknek még ennél is lehet egyszerűbbre állítani a dolgot, így a játék egy sokkal szélesebb körben is elfogadhatóvá válik. Mivel minden csapattag saját erényekkel és hiányosságokkal rendelkezik, a B-17 kiemelkedik a közönséges repülésszimulátorok "tengeréből". Idővel ezek a tulajdonságok egyre jobban kihangsúlyozódnak és a játékos érzi, hogy részese egy fejlődő csapatnak. Egy-egy haláleset, bizony meglehetően elszomorító lehet.

Multiplayer: Mivel nincs multiplayer opció a játékban, ezért ez a kritérium nem értékelhető.

Hangeffektek: A B-17 hangeffektjei egyszerűen fenomenálisak, legfőképpen igaz ez a rádiózásra. A motorok hangja, a kiabáló személyzet és minden más hang a helyén van és tökéletesen megteremtik a kor hangulatát. Ha valakit a grafika nem visz vissza a '40-es évekbe, akkor a hangok biztosan...

Zene: Mivel nincs zene a játék közben, ezért ez a kritérium nem került osztályzásra.

Intelligencia és nehézség: Habár a játékosok könnyen csalhatnak az egyszerűsített repülési modell segítségével, a pilóta szerepét átvevő AI sosem menne bele egy spirálorsóba, amit mi bármikor megtehetünk, ha van egy kis magasságelőnyünk. A mesterséges intelligencia tökéletesre sikerült, amit még sokban javít az a lehetőség, hogy az opciók menüpont alatt még több beállítási lehetőségünk is van azt befolyásolni. Vegyük például a navigációt: itt három lehetőség áll rendelkezésünkre, "történelmi", "javított" és "hibátlan". Minél könnyebbre vesszük a nehézségi szintet, annál biztosabb, hogy a kötelék időben és pontosan eljut a kijelölt célpont fölé.

Összegzés: A B-17 Flying Fortress: The Mighty Eighth, az egyik legambiciózusabb szimulátor, ami valaha is készült. Van benne stratégia, szerepjáték, amik eddig még soha nem lettek teljesen kihasználva egyetlen szimulátorban sem. Ehhez még hozzájön a nagyszerű grafika és a hanghatások. A Microprose és a Wayward Design legújabb játéka iskolát teremtett. A mostani B-17 nemcsak egy folytatása egy tíz évvel ezelőtti játéknak, hanem egy olyan "csomag", ami a Második Világháború minden fontosabb, repüléssel kapcsolatos tényezőjét a monitorunkra varázsolja. Lehetünk egyszerű pilóták vagy lövészek, de parancsnokok is, akik egy vezérlőteremből irányítják a hadműveleteket (persze a lehetőség végig megmarad, hogy átvegyük az irányítást). A B-17 felemelkedett a felhők fölé, és utat mutat a jövő szimulátoros fejlesztéseinek.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások