Earth 2150

Earth 2150

2000. július 14. 15:31, Péntek

Kiadó: Mattel Interactive
Fejlesztő: Topware Interactive

Minimum Követelmény: PII 233, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Command & Conquer: Tiberian Sun
Kategória: Real time stratégia
Forrás: Avault


Az újszerű és jól sikerült termékek nem mindig sikeresek, ahogy azt több iparágban is láthatjuk. Számtalan Oscar-díjas film bukott meg pénzügyi szempontból, a benne rejlő értékek és a készítők tehetsége ellenére. Ugyanezt el lehet mondani a zenéről és az irodalomról is, mivel számtalan olyan minőségi termék létezik, melyet valamilyen jól eladható dolog szorított ki. Ez különösképpen igaz a számítógépes játékiparra is, ahol egy jó ötletet a végletekig megpróbálnak kihasználni, egy egész műfajnyi játékkal elárasztva a piacot és kiszorítva az új, értékes játékokat. A Topware ezzel a jelenséggel szegül szembe, amikor megpróbálja saját stílusát beletuszkolni a zsúfolt RTS műfajba új játékával, az Earth 2150-nel.

   

Akik már játszottak a játék gyenge elődjével az Earth 2140-nel, azok tudják, hogy a jövő számos meglepetést tartogat az emberiség számára. A 2100-as évek elején a világgazdaság alakulása katasztrofális fordulatot vett, amikor világszerte követték egymást a tőzsdecsődök. Amerika elszigetelődéssel reagált a krízisre, figyelmét a belföldi eseményekre fordította és mindenre gyanúsan nézett, ami külföldi volt. Kevés figyelmet fordítottak az űrprogramra, így egy társaság, a Lunar Corporation megszerezte magának a Holdat. A háború elkerülhetetlen volt és rövid időn belül ki is tört. Az ezt követő pusztítás csaknem teljesen elpusztította Európát és Ázsiát, míg a világ többi része globális anarchiába süllyedt. Az észak-amerikai civilizáció is darabjaira hullott, védtelenül hagyva korábbi lakosságát.

   

Szép lassan új szövetségek alakultak ki és új államok emelkedtek ki a hamuból. Tizenkét korábbi amerikai állam létrehozta az Egyesült Civilizált Államokat (UCS), melyet robotok irányítottak, hagyva ezzel a lakosságot ellustulni és dekadenssé válni. Ez éles kontrasztot alkotott a nemrég megalakult Eurázsiai Dinasztiával, mely az elhíresült Khan törzsek egyesülésével és a szovjet fegyverek segítségével, egy új haszonelvű, militarista társadalmat alakított ki. Még évekkel a fegyverszünet után sem múltak el a régi ellenségeskedések és újból kitört a háború. Az Eurázsiai Dinasztia kilőtte nukleáris fegyvereit, az UCS állomásaira az Északi Sark közelében, ami kolosszális méretű robbanásokat eredményezett. Arra senki sem számított, hogy ezek a robbanások olyan erősek lesznek, hogy kilökik a Földet és a Holdat a pályájukról, egyenesen a Nap felé repítve azokat. Nem sok idő maradt, így az UCS-nek, az ED-nek és az LC-nek evakuálnia kell halálra ítélt otthonaikat és a Marsra kell költözniük. Sajnos ehhez annyi nyersanyagra van szükség, amit csak egyetlen társadalom tudna megszerezni. Ez arra készteti a három civilizációt, hogy harccal törjenek utat maguknak a világuralom felé és ezzel együtt a Mars biztonsága felé is.

   

Míg az Earth 2150 története nagyon hasonlónak tűnik a többi tradicionális RTS történetéhez, a játékmenete mindenképpen újszerű és eredeti. Akármelyik nemzettel játszunk, a játékot bázisunk biztonságában kezdjük, ahol már felépítettek helyettünk pár létfontosságú építményt. Ez a terület a fő bázis és teljes mértékben védett az ellenséges támadásoktól. Ez egy pozitív dolog, mivel a küldetésektől függetlenül létezik és minden változtatás az egész játékra kihat. Itt választhatod ki a következő küldetésedet és ide kell visszatérned azok teljesítése után. Még akkor is visszatérhetünk ide, hogy ellenőrizzük a bázist, ha már kiválasztottuk a küldetést.


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások