Nem lesz olcsó a BMW i4

Nem lesz olcsó a BMW i4

2021. június 5. 18:49, Szombat
A két elektromos autó a Tesla 3 ellen indul harcba, ez viszont az árakon nem igazán látszik.

Nem is olyan rég mi is megemlítettük, hogy a nagy autógyártók egyre komolyabb jelenléttel igyekeznek felvenni a kesztyűt az olyan, viszonylag új szereplők ellen, mint a Tesla. A BMW is ezen gyártók között jelenik meg, az i4 esetében pedig mos az árakat is közölték, egy erősebb változat bemutatásával egy időben.

A hivatalos oldalon megtaláljuk mindkét új modell fontosabb jellemzőit, ezekből gyorsan összerakhatjuk a csaknem teljes képet. Az biztos, hogy a piaci megjelenésre idén odaát még nem kerül sor, viszont már azt is megtudhatjuk, hogy mennyit kell majd leperkálnunk a két változatért, az árak alapján pedig ezen a területen is összevethetjük a német cég megoldásait a Tesla népszerű fejlesztéseivel. Az adatok alapján az i4 iDrive40 egyetlen elektromos motorra épül, ez 335 lóerőt biztosít a vásárlóknak, a 100 km/h-s iram elérése pedig alig 5,7 másodperc alatt történik meg, miközben a 81,5 kWh-s akkumulátorral a tengerentúlon használt EPA-hatótáv 482 km lesz. Az alapár odaát 55400 dollár, ami jóval magasabb, mint a Tesla 3 Standard Range Plus 40 ezer dolláros árcímkéje, bár ez utóbbi a hatótáv terén szintén szerényebb adattal bír. A Model 3 Dual Motor Long Range már nem vall szégyent ezen a téren, ennek ára viszont még mindig kedvezőbb, hiszen ez 49 ezer dollár.


Az egyértelműen magasabb szintet az i4 M50 képviseli, hiszen ez iker-motorral áll rendelkezésünkre, 535 lóerővel, ennek révén pedig álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsulunk fel a fenti sebességre. Az akkumulátor mérete ugyanakkor nem változik, ez pedig rögtön meglátszik a hatótáv mérséklődésén, ez ugyanis 386 km-re csökken, miközben a hivatalos ár 66 ezer dollárra ugrik, vagyis ez a modell inkább a Tesla 3 Performance típushoz fogható, amely nagyobb, 506 km-es hatótávot és 57 ezer dolláros árat mutathat fel komoly előnyként. Ami az akkumulátorokat illeti, a rendszer 400 voltos, a kényelemről pedig 200 kW-os töltés gondoskodik, amivel a gyártó szerint nagyjából fél óra alatt jutunk el 10-ről 80 százalékra.

A hivatalos megjelenés a tengerentúlon jövőre esedékes, az Egyesült Királyságban azonban már novemberben befut a két autó.

Listázás a fórumban