Határokon átnyúló 5G-hálózatokkal tesztelték az automatizált járműfunkciókat

Határokon átnyúló 5G-hálózatokkal tesztelték az automatizált járműfunkciókat

2022. július 6. 17:46, Szerda
Önállóan közlekedő autókkal végeztek kísérleteket Ausztriában és Olaszországban.

Szakemberek bemutatták az Európai Bizottság által finanszírozott és az autonóm vezetéssel kapcsolatos 5G Connected and Automated Road Mobility in the European Union - 5G-CARMEN kísérleti projekt eredményeit. A program keretében a kutatók az 5G-hálózatokra alapozva olyan automatizált járműfunkciókat fejlesztettek ki, amelyek 5G-alapú érzékelőket használnak a forgalmi helyzet észlelésére. A teszteket az egyes államokon belül és határokon átnyúlóan végezték Ausztriában, Olaszországban és Németországban.

Az olasz-francia Stellantis autógyártó által kifejlesztett két gépkocsit az olasz-osztrák és az osztrák-német határon tesztelték. A járművek az 5G-hálózaton keresztül kapnak támogatást a vezetési funkciók automatizálásához. Kufsteinben az automatizált sávváltást tesztelték. A BMW három modellje 5G-hálózaton keresztül továbbította a helyzetét, a sebességét és a sávváltási manőverre vonatkozó szándékát a gyártó szolgáltatásának. Ez a szolgáltatás figyeli a folyamatban lévő forgalmat és az autók közötti távolságot, meghatározza az összes gépkocsi számára ajánlott sebességet és kiválasztja a megfelelő időpontot a sávváltáshoz.

A határokon átnyúló helyzetek kihívást jelentenek az 5G-hálózatok számára, de a projekt bemutatta, hogy megvalósítható a zökkenőmentes kapcsolat az egyik országból a másikba tartó vezetők számára. Az 5G-CARMEN projektet a trentinói Bruno Kessler Alapítvány koordinálja és a partnerei között van három hálózatüzemeltető: a TIM, a Magenta és a Deutsche Telekom, az INWI olasz rádiótorony-üzemeltető, valamint három technológiai vállalat: a Nokia, a Qualcomm Technologies és a NEC Laboratories Europe. Továbbá részt vesz a programban a Brenner A22-es autópálya üzemeltetője is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások