Europa Universalis

Europa Universalis

2001. április 1. 16:12, Vasárnap
Minden birodalom legfontosabb tényezője a növekedés, és ez igaz a játékban is. Erre két lehetőségünk van, egyik a háború, amiről még lesz szó, másik a független területek kolonizálása. Első dolgunk lesz ebben az esetben egy helyőrség vagy egy kolónia létrehozása az új területen. Ez utóbbi nem mindig célravezető, főleg ha a területet ellenséges őslakosok uralják. Első dolgunk legyen tehát az őslakosok "lecsillapítása", utána jöhet a kolonizálás, majd a kolónia felfejlesztése várossá. A városiasodás nem mindig egyszerű. A kolónia lakosai folyamatosan elhalnak, hacsak nem küldünk utánuk újabbakat (ami hatalmas költségekkel jár) és valahogy el nem érjük azt a szintet, mikor a település képes önfenntartásra.

Klikk ide!    Klikk ide!

A városiasodás azonban nem csak a birodalom növelését segíti elő. A városok és kolóniák folyamatosan termelnek és adóznak nekünk, valamint elősegítik a kereskedelem növekedését is. A városok által termelt búza, ruha és vas jó pénzért eladható a világpiacon, ami kellemes profitot generál a birodalmi kincstárban, már ha van elég kereskedőnk. A havi bevételekből persze lejönnek a kiadások, de ha túl sok profitot termelünk, nagyon gyorsan megnő az infláció! Ezért érdemes mindig befektetésekben és fejlesztésekben gondolkodni. A fejlesztések az egyetlen módja annak, hogy kicsiny országunkat a szuperhatalmak szintjére emeljük, hiszen hiába is terjeszkedünk, ha az ország szíve összeomlik, vagy az ellenségeink technológiailag felülmúlnak bennünket. Ezért aztán folyamatosan fektessünk be pénzt a fejlesztések öt lehetséges ágába! Fejleszthetjük kereskedelmi lehetőségeinket, katonai erőnket, a stabilitást és a többit.

Klikk ide!    Klikk ide!

Habár a béke is megadja azt a lehetőséget, hogy elérjük céljainkat, szinte mindig adódik olyan helyzet, mikor elkerülhetetlen a katonai összeütközés egy másik nemzettel. Vigyázzunk azonban arra, hogy ez erősen csökkenti a stabilitás pontunkat, ezért csak akkor kezdjünk háborúba, ha biztos nincs más megoldás, esetleg jogunk van hozzá, azaz kikiálthatjuk a Casus Belli-t. Ebben az esetben a nép elfogadja döntésünket, mert jogosnak tartják a katonai agressziót (egy szövetséges nem segít mikor szükség lenne rá, egy adós nem fizet időben stb.). Ne felejtsük azonban, hogy a háború költséges dolog. Ha rosszul menedzseljük országunkat, egy elhúzódó konfliktus bizony örökre tönkreteheti a szépen felépített birodalmat. Ha nagyon rosszul áll a szénánk, kivethetjük a hadi adót, ami fél éven keresztül 100%-os bevételt eredményez, de a lakosság morálját bizony a sárba tiporja.

Klikk ide!    Klikk ide!

Más játékokkal ellentétben, itt nagyon fontos szerepet játszik a vallás is. Nem is kell ezen csodálkozni, hiszen a lelki gyakorlatok meglehetősen fontos szerepet kaptak abban az időben. Az ország rendelkezik egy hivatalos vallással, de az egyes provinciák ettől eltérő felekezetbe tartozhatnak. A mi feladatunk, hogy valamelyest toleranciát mutassunk a különböző vallások iránt. Ha például eltűrjük a keresztény vallásokat, akkor viszont ellentétbe kerülünk a muszlinokkal és az ortodox vallásúakkal. Az ország hivatalos vallása pedig pozitív illetve negatív hatást is gyakorolhat politikai ellenfeleinkre, attól függően, hogy ők melyiket követik. Egy nemzet vallásának megváltoztatása azért még nem oldja meg a problémáinkat. Stabilitásunk rögtön öt ponttal esik, és még belharcok is kitörhetnek, főleg ha mondjuk katolikus és protestáns között váltunk. Persze ha ezt elfogadjuk, akkor mindenképpen érdemes vallást váltani, hiszen mindegyiknek megvannak a maga sajátosságai, előnyei és hátrányai. A muszlin vallás például két plusz telepes egységet és jobb katonai morált biztosít, de 30%-os bevételcsökkenés mellet. A protestánsok jobb politikai érzékkel rendelkeznek valamint 20%-os plusz bevételt adnak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások