Emperor: Battle for Dune interjú

Emperor: Battle for Dune interjú

2001. április 5. 18:10, Csütörtök

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Westwood Studios

Megjelenés: 2001 nyara
Honlap: Emperor: Battle for Dune


Vannak, akik már alig várják, mások - főleg a Dune könyvsorozat olvasói - elégedetlenek az eredeti koncepciót borogató megoldásokkal, mások pedig csúnyának találják a képeket. A Westwood - a játékosokat már most megosztó - legújabb fejlesztéséről, az Emperor: Battle for Dune-ről folyt a beszélgetés Chris Longpre producerrel. Több fontos kérdésre is választ találhattok az interjúban, amely illusztrációjaként a legújabb képeket láthatjátok.



Össze tudnád röviden foglalni nekünk az Emperor Battle for Dune történetét, és hogy az hogyan illeszkedik a Dűne világába?

A hatalmas császár halott, az uralkodói pozíció üresen áll. A politikai elit tagjai (House Harkonnen, House Atredies és House Ordos) amint tudomást szereznek erről, máris mozgósításokba kezdenek, és minden erejüket bevetve készülnek az összecsapásra. A tét természetesen a trón, illetve a lényeg: Dűne, és a Fűszerkereskedelem teljes felügyelete. A háborúban győztes fél aztán uralma szentesítéseként saját vezetőjét választaná meg az új császárnak. Az események durván 200 évvel a Dűne film előtt, közvetlenül a Dune II után játszódnak. Habár az összes szereplő, a jelenetek, a történet szálai hűek maradnak a Dűne világához, minden erőnkkel azon vagyunk, hogy az Emperor önálló játékként ne csak a Dűne-rajongók, hanem az új játékosok számára is maximálisan élvezhető legyen.

Az Emperor Battle for Dune fejlesztésének mely szakaszában vagytok, véglegesítették-e már a fő jellemzőket? Körülbelül mikorra lesz kész a játék?

Már az összes jellemzőt beillesztettük az Emperorba, a fejlesztés mostani szakasza már a minőségi, biztonsági tesztelésről szól. Mostanában leginkább a bugok kiszűrésén dolgozunk, tökéletesítjük, csiszolgatjuk a játékot. Szerintem nyárra már a boltokban is lesz az Emperor.

Klikk ide!    Klikk ide!

Egyelőre még nem sok babér termett a fejlesztőknek a 3D-s stratégia műfajában. Mik azok a tulajdonságok, sajátos vonások, amik miatt szerintetek az Emperor Battle for Dune kivétel lesz ez alól?

Habár egy nagyon szép 3D-s motorral dolgozunk, amivel remek látványt érhetünk el, tisztában vagyunk vele, hogy a játékosoknak korántsem elég a külcsín. Így az Emperorban új mélységet adunk a stratégiai elemeknek is. Például kiválaszthatjuk majd, mely területet támadjuk következőnek, melyik szövetséggel szemben miként reagáljunk, hogyan szervezzük meg a tartalékcsapatok és az erősítés egységeinek mozgatását annak érdekében, hogy a csatatérre minél hatékonyabban koncentrálhassuk az erőinket. Emellett a sokszínűséget a három választható Házzal, és öt alházzal biztosítjuk, ami rengeteg taktikai lehetőséget biztosít a játékban, nem is beszélve a stratégiai szövetségek kombinációiról.

Néhány nagyon fontos döntést hoztunk a 3D-s technológiával kapcsolatban. Határozottan arra törekszünk, hogy a kameramozgatás lehetősége hozzátegyen a játékélményhez, ne pedig az egész program rákfenéje legyen, mint ahogy az sok eddigi 3D-s RTS-ben történt. Így rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt a nézőpont minél szabadabb irányítása, és a kezelhetőségének mind könnyebbé tétele között.

Klikk ide!    Klikk ide!

Milyen előnyöket biztosít a 3D-s engine, mit tudtok az Emperorban megvalósítani a segítségével, amit a Command & Conquer sorozatból jól ismert 2D-s izometrikus nézetű motorral nem lehetett megtenni? Van-e valamilyen hátránya esetleg az új engine-nek a játékosok által már megszokottakhoz képest?

Rengeteg más problémával és lehetőséggel találkoztunk a 3D-s motor használatakor, mint a régi, 2D-s rendszerekben. Még egy olyan egyszerű dolgot is teljesen máshogy kell megvalósítani és kódolni, mint az egységek közötti tűzharc. Például a 2D-s RTS-ekben van, hogy bárhogyan lőheted az ellenséget, mivel a láthatóságot/elérhetőséget (a line of sight-ot) teljesen figyelmen kívül hagyták. De még, ha ezt nem is hagyjuk figyelmen kívül, végeredményben előfordulhat, hogy a játékosok nem értik, miért nem lő az egységük a másikra, mikor ők "látják" a célpontot. 3D-s környezetben ez a kérdés központi kell, hogy legyen. Az útban lévő épületek itt már valóban az útban vannak. Úgy kell megvalósítanunk tehát a line of sight tökéletes alkalmazását, hogy közben az egységek azért elég okosak legyenek ahhoz, hogy hatékonyan tudják lőni a másikat.

Klikk ide!    Klikk ide!

Mondj nekünk pár, az eddigi Dune játékokban még sosem látott új egységet, melyek a kedvenceid?

A Dune 2000-ből már jól ismert három nagy ház tér vissza az Emperorban: az erősen iparosodott, brutális Harkonnenek, a nemes Atreidesek, és a ravasz Ordosok. Attól függetlenül, hogy ezek közül melyikkel vagyunk, szövetségre léphetünk kettővel az öt teljesen új alház közül. Ezek: a bennszülött Fremenek, az űrutazó Céh (space-faring Guild), a csúcstechnológiájú Ix, a Birodalmi Sardaukar terrorgyalogsága, és a biotechnikájáról híres Bene Tleilaxu. Ahelyett, hogy a korábbi egységeket és technológiákat próbáltuk volna újra elsütni, minden ház számára teljesen új, különleges egységek megalkotására koncentráltunk. Mindhárom ház 12 épülettel, 5-7 gyalogos egységgel, és 5-7 járművel rendelkezik. Ezt egészítik ki az alházak egyedi technológiái, amelyeket a szövetségük elnyerésekor kapunk meg.

Klikk ide!    Klikk ide!

Árulj el egy kicsit többet az Emperor Battle for Dune-ben választható három Házról, lesz-e mindegyiknek saját története, és felbukkannak-e megint a Westwood-tól már megszokott profi bejátszások?

A három nagy Ház mindegyike rá jellemző, sajátos módon viszonyul a háborúhoz, ami abban valósul meg, hogy teljesen különböző technológiákat használnak céljaik elérésére. A Harkonnenek a nyers erőre építenek, az egységeik lassúak, de nagyon erősek, brutális tűzerővel rendelkeznek. A nemes Atreidesek egységei precízek és hatékonyak, míg az alattomos Ordosok például különböző pajzsokkal, és a mások irányítását lehetővé tevő deviator gázzal operálnak. A Westwood hagyományaihoz hűen a történések továbbvitelét ezúttal is filmminőségű bejátszásokkal oldjuk meg. Az alaptörténet mindhárom oldal számára azonos, de a cselekmények egyes szálai, az apró csavarok a sztoriban minden ház esetében egyediek. A Harkonneneknél polgárháború, és testvérviszály színesíti az eseményeket, az Atreides mellékszálak a Fremenek arrakisi helyzetével, egy szövetség létrehozásával kapcsolatosak, míg az Ordosok természetesen megint ármánykodnak, titokban a Birodalmi Sardaukarokkal készülnek lepaktálni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások