Emperor: Battle for Dune interjú

Emperor: Battle for Dune interjú

2001. április 5. 18:10, Csütörtök
Mit lehet tudni az Emperor Battle for Dune-ben felfedezhető többi világról, megválaszthatjuk-e, melyik világban lesz az otthonunk? Ha igen, lesznek-e véletlenszerű támadások ellenünk, amikkel szemben meg kell védenünk a fő bázisunkat?

Az egyszemélyes hadjárat küzdelmei elsődlegesen az Arrakis bolygón, a Dűnén fognak zajlani. Az induláskor a területek azonos mértékben fel vannak osztva a három ház között, ezután a játékosok feladata a másik két fél rovására terjeszkedni. Ha egy ellenséges ház Dűnén lévő birodalmát legyőztük, a csata helyszíne átkerül az adott ház anyabolygójára, ahol végleg lemoshatjuk őket a világtérképről. Ezek a különböző világok változatosságukkal remek lehetőséget nyújtanak, hogy bemutassuk, mire is képes a 3D engine. A buja, zöldellő Caladan az Atreidesek otthona. A Harkonnen Ház hazája a Geidi Prime nevű ipari pusztaság, míg az Ordosok Dragonis IV nevű anyabolygóját teljes egészében jég borítja.

Klikk ide!    Klikk ide!

Nagyon érdekelnének a hivatalos oldalatokon leírt nagyszabású, bolygóközi háborúk, mekkora arányt képviselnek ezek a kisebb földi harcokkal szemben?

Az Arrakison zajló földi csatározások tulajdonképpen a többi házzal szembeni nagyszabású bolygóközi háború részei. Ha már megszereztük a teljes irányítást a Dűnén, az ellenfél Házait saját otthonukban is legyőzve szerezhetjük meg a végső diadalt.

Klikk ide!    Klikk ide!

Lesz-e valami újításotok a játék multiplayeres részével kapcsolatban, milyen Internetes lehetőségeket - hivatalos bajnokságokat, laddereket, stb - biztosítotok majd a játékosoknak?

Rengeteg energiát fordítottunk az Emperor újrajátszhatóságának biztosítására, amelynek egyik fő sarokköve a többjátékos lehetőségek megalkotása. A coop (együttműködéses) mód mellett, amelyben barátainkkal játszhatjuk végig a hadjáratokat, a Westwood Online-on (WOL) keresztül maximálisan támogatjuk a skirmish játékot egymás ellen; ez a szolgáltatásunk természetesen teljesen ingyenes lesz. Az Emperorba épített QuickMatch funkción keresztül gyorsan és rendkívül egyszerűen találhatunk majd magunknak tudásban is hozzánk hasonló, játékra váró ellenfelet. Ezenkívül a Buddy List nevű "barátnyilvántartó" programocska ugyancsak a keresést, a könnyű és gyors egymásra találást teszi hatékonyabbá.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az újrajátszhatóságról jut eszembe, mennyire lineáris az Emperor Battle for Dune? Vannak-e mellékszálak, esetleg többféle befejezés? Lesz-e valamilyen véletlenszerűség a pályákban, ami miatt a játékosok a végigjátszás után is szívesen térnek majd vissza a már teljesített szintekre?

A hadjárat egyáltalán nem lineáris. A három ház és az öt alház közötti számos kombinációs lehetőség mellett minden csatában másképp szerezhetjük majd meg a győzelmet. Még azonos térképen, azonos felállásban is minden egyes összecsapás különböző kimenetelű lesz a fejlett AI-nek köszönhetően. Továbbá nem csak egy, hanem több küldetést is teljesíthetünk egy adott pályán. Így az újrajátszások nagyon különbözőképpen alakulhatnak, sok az egyedi házkombinációkra szabott misszió létezik. A játékosok biztosan nem fognak megelégedni egy oldal végigjátszásával, mindhármat ki kell próbálniuk, hogy az összes létező küldetéssel és a történet három szálával találkozzanak.

Klikk ide!    Klikk ide!

Lesznek a megjelenést követően új, letölthető egységek? Megnehezíti-e ezt az új 3D-s motor?

Egyelőre a terveinkben nem szerepel kiadás utáni egységek megjelentetése. Ez inkább a nehezen megalkotott játékegyensúly fenntartása miatt kényes kérdés, nem pedig a 3D-s engine-nek köszönhetően.

És a végére pár technikai kérdés. Mire számíthatunk az Emperor Battle for Dune látványvilágát illetően? Milyen gépigénye lesz a játéknak? És végül, támogatja-e a játék a 3D-s hangzást?

A 3D-s engine szépséget, ugyanakkor mélységet ad az RTS-eknek. Mi mindezt úgy használjuk ki, hogy a középpontban a csaták minnél szabadabb és hatékonyabb irányíthatósága álljon. A játékosok hasznos segítője lesz a nézőpont (nagyíthatóságával, forgathatóságával), de közben a kamera mozgatása sosem válik nehézkessé, a játékélmény elrontójává. A gépigény P2-400, 64MB ram, 16MB vrammal rendelkező 3D-s videokártya. A játék támogatja a 3D-s hangzást, sőt, néhány speciális 3D-s hatással is készülünk az ilyen rendszerrel rendelkezők kedvéért.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások