Aerosafe Eagle

Aerosafe Eagle

2001. május 4. 00:56, Péntek
Mint az köztudott, az Egyesült Államok és a fejlettebb országok metropoliszaiban egyre nagyobb számban vannak jelen a több száz méter magas felhőkarcolók, melyek kétségtelenül számos előnnyel rendelkeznek, de azért ezen épületek hátrányairól sem szabad megfeledkeznünk. Manapság például még elég nagy gondot jelent egy régebbi tervezésű felhőkarcoló sokadik emeletén keletkezett tűz eloltása, és az emberek kimentése, ugyanis a legnagyobb tűzoltódaruk is csak a nyolcadik emeletig érnek fel, de sok esetben még addig sem, mert az épület lábánál parkoló gépkocsik megakadályozzák a tűzoltóautóknak az égő épülethez történő minél közelebb jutását. Néhány ilyen mentési esetben helikoptereket is bevetnek, de ezek a repülő eszközök a legtöbb felhőkarcoló-tűzesetben használhatatlanok.

Az izraeli székhelyű DM Aerosafe Group cég mérnökeit is foglalkoztatta az elmúlt időkben a fentebb vázolt probléma, így megterveztek egy olyan vízszintes helyzetben elhelyezett propellerek segítségével levegőbe emelkedő platformot, mely az ígéretek szerint jelentősen megkönnyítheti a tűzoltóság mentő, illetve tűzoltó munkáját. A repülő platformon a tervek szerint egyszerre akár nyolc-tíz ember is helyet foglalhat majd, míg a pilóta egy a paltform közepén elhelyezett fülkéből képes irányítani a szerkezet mozgását. David Metreveli, a DM Aerosafe Group képviselője szerint az újonnan kifejlesztett platform a helikopterekhez képest sokkal nagyobb mozgásszabadsággal rendelkezne, hiszen lényegében centiméterekre megközelíthetné az épületeket. Elmondása szerint egy ilyen ultramodern repülő platform elkészítése 5 millió dollárba kerülne, ami egy mentőhelikopter árának körülbelül a harmada.


Az Eagle nevet viselő repülő platform törzse a tervek szerint nagyon könnyű grafitkompozit anyagból készülne, míg a szerkezet szélén rendkívül kopás- és hőálló gumiréteg kapna helyet, mely a szerkezetnek az épületekkel való esetleges ütközési energiáját csökkentené. A platformot négy darab légcsavar segítségével emelnék a levegőbe, melyeket két, a törzsben elhelyezett motor hajtana egy központi hajtóművön keresztül, így a platform akkor sem zuhanna le, ha esetleg az egyik légcsavar felmondaná a szolgálatot. A fejlesztők elmondták, hogy az eszköz függőleges pozíciójának változtatása nem jelent túl nagy problémát, ám a vízszintes irányú mozgások végrehajtásához szükséges megoldások még fejlesztés alatt vannak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások