A Microsoft négy Xbox játékot tesz elérhetővé más konzolon

A Microsoft négy Xbox játékot tesz elérhetővé más konzolon

2024. február 16. 12:03, Péntek
Miután hetekig pletykáltak az Xbox konzol-exkluzívokkal kapcsolatos stratégiájáról, a Microsoft ma bejelentette, hogy "négy játékot visz a többi konzolra". Hogy pontosan mik ezek, nem tudni, de az biztos, hogy a Starfield és az Indiana Jones Xbox és PC exkluzív marad.

Mind a négy hamarosan multiplatformos cím "több mint egy éves" - mondta Phil Spencer Xbox-vezér az "Updates on the Xbox Business" podcast-videóban. A lista tartalmaz néhány "közösség által vezérelt" játékot, amelyek "egy franchise első iterációi", amelyek növekedést mutathatnak a nem Xbox-konzolokon, valamint két másik, amelyek Spencer szerint "kisebb játékok, amelyeket soha nem igazán úgy terveztek, hogy platform-exkluzívként épüljenek fel. Érdekes történet számunkra, hogy az Xbox-franchise-okat más platformokon is megismertetjük a játékosokkal, hogy jobban érdekelje őket az Xbox". Pletykák szerint a Hi-Fi Rush, a Pentiment, a Sea of Thieves és a Grounded az a négy multiplatformos cím, amelyre a Microsoft hivatkozott. Ez csak teszt a cég részéről, és siker esetén további címek fogják követni ezeket.

"A csapatok, amelyek ezeket a többplatformos játékokat készítik, bejelentettek olyan terveket, amelyek nincsenek túl messze a megvalósulástól" - mondta Spencer. A PS5 nem teljesen új terület a Microsoft számára: Spencer a podcastban megjegyezte, hogy az Activision Blizzard és a Bethesda anyavállalatának, a Zenimaxnak a felvásárlása azt jelenti, hogy a Microsoft már most "az egyik legnagyobb játékkiadó a PlayStationön". A Microsoft emellett évek óta erőlteti az Xbox-játékok más gépeken való lejátszásának lehetőségét a Game Pass streaming szolgáltatáson keresztül.

Spencer a podcast során hangsúlyozta, hogy ez a korlátozott multiplatformos lépés nem jelent "változást az alapvető exkluzív stratégiánkban". Hozzátette, hogy "néhány konkrét okból hozzuk meg ezeket a döntéseket", hivatkozva "az Xbox hosszú távú egészségére és arra a vágyra, hogy "felhasználjuk azt, amivel néhány más platform jelenleg rendelkezik, hogy segítse a franchise-aink növekedését". A Microsoft Xbox elnöke, Sarah Bond elmondása szerint továbbra is az Xbox hardver lesz a Microsoft multiplatformos játékainak "fejlesztői célpontja". "A fejlesztőink építhetik a hardverünk specifikációit, és befektetünk annak érdekében, hogy amikor ezt teszik, a játékok nagyszerűen fussanak a hardverünkön, de emellett az összes többi befektetésünk miatt bármilyen képernyőn elérhetőek lesznek" - mondta Bond.


Spencer a multiplatformos megjelenések közelmúltbeli terjedését idézte, amikor kijelentette, hogy "alapvető meggyőződése, hogy a következő öt-tíz évben a kizárólag egy hardverhez készült játékok egyre kisebb és kisebb részét fogják képezni a játékiparnak". "Az elmúlt öt évben fordított volt a helyzet, korábban a platform volt a legnagyobb dolog, és a játékok a platformon belül helyezkedtek el" - tette hozzá Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője. "Manapság az olyan nagy játékok, mint a Roblox vagy a Fortnite valójában nagyobbak lehetnek, mint bármelyik platform, így ez megváltoztatta a gondolkodásmódunkat ezekről a dolgokról." (Furcsa módon Booty nem említette a Microsoft saját többplatformos megasikerét, a Minecraftot, bár Spencer később utalt rá a prezentáció során).

A kiválasztott franchise-ok megnyitása ellenére Booty tisztázta, hogy "a Game Pass csak Xboxon lesz elérhető", és továbbra is tartalmazni fogja az összes Microsoft által készített játékot "már az első napon". Ez hamarosan a Microsoft által a nemrég lezárt Activision Blizzard fúzió révén megszerzett játékokat is magában foglalja, kezdve a Diablo IV-gyel március 28-án. A Microsoft korlátozott multiplatformos bejelentése akkor hangzott el, amikor a Take-Two pénzügyi jelentéséből származó információk szerint a PlayStation 5 nagyjából 2:1 arányban előzi meg az Xbox Series X/S eladásait. Ez hasonló ahhoz az eladási előnyhöz, amit a PS4 az előző konzolgenerációban megtartott az Xbox One-nal szemben.

A podcast egy másik részében Spencer hangsúlyozta, hogy szeretné, ha az Xbox ökoszisztéma továbbra is a visszafelé kompatibilitásra összpontosítana, és ezt a PC-s játékosok azon képességéhez hasonlította, hogy az évtizedekkel ezelőtt megjelent Windows-játékokat még mindig játszhatják a modern hardvereken. "Amikor a jövőbeli hardvergenerációkat és a támogatott hardvereket nézzük, alapvető fontosságú, hogy tiszteletben tartsuk az emberek Xboxba tett befektetéseit a jövőben is."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások