Az Internet kiszorítja a hagyományos médiát

Az Internet kiszorítja a hagyományos médiát

2001. május 11. 01:41, Péntek
A Scarborough Research tanulmánya szerint az embereket egyre jobban érdekli az internet, és egyre kevesebbet foglalkoznak az olyan hagyományos médiaforrásokkal, mint például a TV, a rádió és az újságok.

A felmérés során 2000 olyan amerikai felnőttet kérdeztek meg, akik az elmúlt 30 napban használták az internetet. A tanulmány szerint a megkérdezett amerikai felnőttek 48 százaléka használta az internetet az előző 30 napban, és 55 százalékok már három vagy annál több éve használja az internetet. A tanulmányból az is kiderül, hogy az internetfelhasználók 23 százaléka sokkal kevesebbet néz TV-t, amióta elkezdett internetezni.

A Scarborough Research hasonló eredményeket mutatott ki más médiatípusokkal kapcsolatban is: az újságolvasási kedv 15 százalékkal, a rádióhallgatási kedv pedig 9 százalékkal csökkent. De mindezek ellenére a megkérdezettek többsége azért azt válaszolta, hogy az internet egyáltalán nem volt hatással a hagyományos médiával kapcsolatos szokásaikra, vagy pedig nem biztosak abban, hogy szokásaik megváltoztak volna.

Bob Cohen - a Scarborough Research elnöke - szerint a tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy az internet nem egyszerűen csak egy új játékszer. "Annak ellenére, hogy az online felhasználók nagy többsége nem jelzett változást a médiával kapcsolatos szokásaikban, az a tény, hogy a válaszadók tekintélyes százaléka megváltozott viselkedést jelzett, bizonyítja hogy a szokások folyamatosan változnak" - nyilatkozta Cohen. "Viszonylagosan rövid idő alatt az amerikaiak megtanultak egy új módot a hírek megtudására, a vásárlásra és a szórakozásra" - tette hozzá.

A megkérdezett internethasználók fele elmondta, hogy abban a szobában, ahol számítógépük van, TV is található. Ezeknek a felhasználóknak több mint 90 százaléka legtöbbször egyszerre nézi a TV-t és internetezik. A tanulmányból az is kiderül, hogy a streaming média (élő internetes műsorközvetítés) egyre népszerűbb, hiszen a válaszadók 42 százaléka nézett vagy hallgatott streaming videó illetve audió közvetítést az elmúlt 30 napban.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások