Valóságshow-kra fognak hasonlítani a Netflix interaktív játékai

Valóságshow-kra fognak hasonlítani a Netflix interaktív játékai

2024. június 5. 18:32, Szerda
A Netflix folyamatosan bővíti változatos játékportfólióját, és bejelentette, hogy idén nyáron és azon túl is új címeket indít a platformon. Bár a Grand Theft Auto a Netflix eddigi legnépszerűbb játéka, az interaktív fikciós játékok csendben dominálnak.

Bár a „komoly játékosokat” talán a The Case of the Golden Idol vagy a Don't Starve Together közelgő érkezése csábíthatja - ezek a játékok más platformokon is sikeresek voltak -, az interaktív fikciós játékok a legizgalmasabbak mind a Netflix, mind a játékosközösség számára. "A szeretett Netflix-sorozatok és -filmek világának kibővítése a legnagyobb lehetőségünk” - írta Leanne Loombe, a Netflix külső játékokért felelős vezetője egy céges blogbejegyzésben.

Mostanában mindenki kipróbálja magát a játékpiacon. A New York Times, a LinkedIn, a YouTube, és most már talán még az Uber is játékokat kínál szolgáltatásai részeként, hogy növelje az előfizetések számát és a felhasználók elkötelezettségét. Egyeseknél ez működik is. Másoknak nem annyira. Sok ilyen játékkezdeményezés olyan, mintha csak hozzá lenne ragasztva bármilyen szolgáltatáshoz, mint ahogy néhány kínai étteremben is van sült krumpli a csirkeszárny mellett. Bár a LinkedIn új játékai szórakoztatóak, nehéz elképzelni, hogy az emberek csak azért töltenek több időt egy olyan oldalon, ahol a vezérigazgatók elbocsátásokat jelentenek be, hogy játszhassanak velük.

A Netflix azonban egyedülálló abban a tekintetben, hogy bár nem játékgyártó cég, termékei mégis alkalmasak a rendkívül népszerű, de alulhasznosított játékélmény egy sajátos fajtájára. „Nagy sikert arattunk az olyan interaktív fikciós játékokkal, mint a Selling Sunset, a Perfect Match és a The Ultimatum” - írja Loombe. A valóságshow-k még mindig az egyik legnépszerűbb szórakozási forma. Viszonylag olcsón gyárthatók, és egyedülálló módon képesek olyan drámai pillanatokat létrehozni, amelyek vírusként terjednek a közösségi médiában. A népszerű műsorok pedig természetesen arra ösztönzik a közönséget, hogy felkutassa a kapcsolódó tartalmakat. Az Amazon Fallout sorozatának nagy sikere után a játékok népszerűsége robbanásszerűen megnőtt, a bestsellerlistákon és a Steam listáinak élén is megjelentek.


A Netflix játékkínálata ugyanezt a jelenséget készül kihasználni. Mert ha egy Fallout-rajongónak az Amazonon kívülre kell mennie, hogy játsszon a játékokkal (mert az Amazon hiába reméli, hogy az emberek a felhőalapú játékszolgáltatását, a Luna-t fogják használni), a Netflix játékai a sorozat közösségének lelkesedését egyenesen az alkalmazásba csatornázzák vissza, létrehozva a Loombe szerint zökkenőmentes „kötőszövetet a tévéműsor és a játék között”. A figyelem új gazdaságában, ahol a vállalatok azért versenyeznek, hogy minél több szemgolyó vizslassa az alkalmazásukat vagy szolgáltatásukat, az, hogy a Netflix-rajongóknak nem kell elhagyniuk az alkalmazást, hogy folytassák rajongói élményeiket, potenciálisan hatalmas előnyt jelenthet.

Egy másik előny maguk a játékok. Az adaptálásuk nehéz, és az eredmény gyakran nem képes ugyanolyan sikerrel lekötni a közönséget, mint az eredeti. Az Uncharted egy kritikusok által elismert kalandjáték-sorozat volt, a film már kevésbé. Ez a minőségi szakadék az olyan sorozatokkal, mint a The Last of Us és a The Super Mario Bros. Movie, egyre csökken. A Netflix pedig stratégiai szempontok alapján választja ki, hogy melyik sorozatát adaptálja játékká, hogy olyan élményt biztosítson, amely hűen visszaadja a sorozat lényegét. "A forgatókönyv nélküli valóságshow-k igazán nagyszerűek, mert megvan bennük a fantáziaelem” - véli Loombe. "A játékosok képesek úgy tenni, mintha ők lennének az egyik szereplő, és eljátszhatják ezt a fantáziát, mintha egy 'válaszd ki a saját kalandodat' és egy romantikus regényt kombinálnának."

Ezt a fantáziát a játékosok máshol is megoszthatják. A Too Hot to Handle-nek például van egy saját közössége a Redditen, ahol olyan hagyományok vannak, mint a „Main Character Monday”, amikor a játékosok képeket posztolnak a játékbeli avatárjukról. „A Too Hot To Handle-ben nagyon mély testreszabási rendszerünk van” - magyarázta Loombe. "Tehát választhatsz, a különböző tárgyaktól kezdve a protéziseken át a különböző frizurákig, különböző hajszínekig és testalkatokig. Ez tényleg elég gazdag."

A Netflix játékkönyvtára olyan címekkel indult, mint a Shooting Hoops, a Teeter (Up) és a Card Blast. Három évvel később olyan játéktárrá nőtte ki magát, amely nagynevű kereskedelmi nagyágyúkat és indie-fejlesztésű kritikusok kedvenceit tartalmazza. De hogy pontosan mennyire népszerűek a Netflix játékai, azt csak abból tudjuk, amennyit a Netflix megoszt erről, és a teljes felhasználói bázishoz viszonyítva a platform játékközönsége meglehetősen kicsi. És bár a Netflix interaktív fikciós játékai nem generálnak akkora figyelmet, mint a Grand Theft Auto trilógia vagy a Hades, csendben mégis a platform egyik legnagyobb sikertörténetét jelentik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások