E3: Háttér és trendek

E3: Háttér és trendek

2001. május 27. 19:44, Vasárnap


A közelmúltban Los Angelesben megrendezésre került az idei év egyik legnagyobb játékipari eseménye az E3 kiállítás, teljes nevén az Electronic Entertainment Expo 2001. Bár a kiállításon bemutatott, megjelenés előtt álló, valamint készülőben lévő játékokról korábban már beszámoltunk, az E3 számos egyéb érdekességgel szolgált.

Az évente megrendezése kerülő kiállítás idén leginkább egy túlméretezett elektronikai butikra hasonlított pavilonok tömkelegével, amelyek előtt lelkes fiatalok százai álltak, hogy egy-egy új játékot maguk is kipróbálhassanak. A rendezvény egyébként tökéletes hely lehetett azoknak is, akik hallásuk egy részét el szerették volna veszíteni. A pavilonoknál álló fiatal hölgyek mellett talán a hangerő volt az, amely a kiállítók fő fegyvere volt a figyelemfelkeltésre. Egyesek szerint idén decibelkorlátot állítottak a rendezők, de ez mindössze arra utal, hogy a korábbi évek eseményei atomrobbanással megegyező hangerőt produkálhattak.


Hogy mitől volt az idei E3 mégis minden eddiginél hangosabb? A válasz három nevet rejt: Nintendo, Sony és Microsoft. Ők voltak ugyanis a kiállítás főszereplői. Túlzás lenne azt mondani, hogy az E3 a konzolokról szólt - ez így nem igaz, de kétségtelen, hogy esemény legnagyobb bejelentései és bemutatói az egyre növekvő játékkonzol-ipar képviselőitől voltak várhatóak.

A konzolpiacon jelenleg három óriáscég küzd: a Sony, a Nintendo, valamint a piacon még újnak számító Microsoft. A japán Sony Corp., amely PlayStation játékkonzoljaival vezető szerepet tölt be a videójáték-hardverek terén, tavaly kiadott PlayStation 2 konzolját fejlesztgeti, foltozgatja, és igyekszik megakadályozni, hogy a másik két versenytárs előnyt szerezhessen akár a hardver, akár szolgáltatások terén.

A Nintendo szintén ismert név a videójáték-iparban. A társaság az óriási sikert hozó GameBoy Advance után idén ősszel új asztali játékgépét is kiadja, amely a GameCube nevet viseli. Bár a Nintendo GameCube nem lesz olyan kaliberű újdonság, mint amilyen a PlayStation 2 volt tavaly, a cég bízik abban, hogy a konzol remek képességeivel és kedvező árával hódítani fog. A társaság a GameCube-ot illetően erősen árközpontú stratégiát követ, a játékkonzol 199 dolláros ára 100 dollárral a konkurens PlayStation 2 és Xbox konzolok alatt marad.


Bár a Microsoft nem elektronikai cég, a szoftveróriás mégis úgy gondolja érdemes foglalkozni az éves szinten 40 milliárdos játékkonzol-iparral. A redmondi (Washington) óriás az iparágban újoncként Xbox játékkonzoljával próbál magának teret hódítani. Az Xbox, amely szintén idén ősszel, néhány nappal a GameCube után jelenik meg, valójában nem más, mint egy pazar külsővel rendelkező, speciális célra kialakított x86-alapú PC, amelyen a Microsoft Windows operációs rendszerének leegyszerűsített változata fog futni. Hogy e különleges konzol mennyire lesz sikeres, azt egyelőre nem lehet megmondani. Sokan úgy gondolják, a PC-k arhitektúrája alkalmatlan játékkonzolban való alkalmazásra, mivel nem e célterületre spacializált hardverről van szó. Legalább ennyien állítják azonban ennek ellenkezőjét, vagyis, hogy a rendkívül gyors ütemben fejlődő PC-s eszközök alkalmazása lendületet adhat a játékkonzolok fejlődésének is.


 [1] 2 3 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások