Operation Flashpoint

Operation Flashpoint

2001. július 16. 01:38, Hétfő
Szinte félelmetes arzenált adtak a játékosok kezébe a fejlesztők. Ennél már csak az lesz szebb, mikor a hatalmas muliplayer csatákban a barátok egymást fedezik a levegőből és egy páncélos lövegtornyából. A már régen emlegetett Virtual Battlefield rendszer most egy újabb lépéssel közelebb került. Sajnos azonban itt is akadnak hibák. Az egyik legidegesítőbb, hogy közlegényt játszva a kiadott parancsok nem egyértelműek. Hiába kapjuk azt az utasítást, hogy mozogjunk el egy pontba, ha megérkezünk a kijelölt területre - egy négyzet jelöli a földön - sokszor előfordult, hogy a gép nem vette figyelembe, hiába gyalogoltam át rajta többször is. Ebben az esetben a játék addig nem megy tovább, amíg a parancsot nem teljesítjük, így nem marad más megoldás, mint újrakezdeni a pályát. Szerencsére ez nem túl gyakori hiba, és a nemsokára megjelenő patch valószínűleg javít is rajta.

Klikk ide!    Klikk ide!

Nem nagyon tetszik a járművek, főleg a helikopterek mozgása sem. Persze nem várom el egy alapvetően FPS játéktól, hogy a Fly2-höz hasonló repülési modellel ajándékozzon meg, de ennél azért jobban is megoldhatták volna - bár az is lehet, hogy csak a szimulátoros beszél belőlem. Az autókkal igazából nincs nagy gond, talán csak annyi, hogy még az UAZ is 10 méteres sugárban tud csak fordulni, így az élesebb kanyarok bevétele nehézségekbe ütközik. A legrosszabb a BMP és az M113. Ez a két páncélos úgy csúszkál a sárban, mintha szappant tologatnánk a vizes padlón. Lehet, hogy csak megszokás kérdése, de én még nem találtam igazán megbízható irányítási módot.

Klikk ide!    Klikk ide!

A program alapvetően két játékstílust ajánl fel. Egyik az a pár előre gyártott küldetés, amit mellékeltek a CD-n, ezekre nem érdemes túl sok szót vesztegetni, szinte mindegyiket kipróbálhattuk már a demo-ban is. Másik pedig a hadjáratmód. Itt több mint 50 előre legenerált küldetést próbálhatunk végig a három bejárható szigeten. A küldetések folyamatosan nehezednek - az elvégezendő feladat és az ellenállás is - a legelején pedig részt vehetünk egy rövid kiképzésen is. Ez kb. 2 percig tart, ami meglehetősen kevés. Alig lövünk egyet-kettőt, futunk egy kört az udvaron, máris az akció sűrűjében találjuk magunkat. Szívesen láttam volna egy átfogó tréning pályát, ahol kipróbálhatjuk szabadon a fegyvereket, a járműveket, még jóval azelőtt, hogy éles helyzetben kellene bizonyítanunk.

Klikk ide!    Klikk ide!

Ezt a problémát én a küldetésszerkesztővel oldottam meg. A mellékelt editor szerencsére minden igényt kielégít, pár perc alatt összehozhatunk egy kisebbfajta ütközetet, a játékban szereplő összes eszköz bevetésével. Ez egy újabb jó pont a cseh fiúknál, az elkövetkező hetekben-hónapokban valószínűleg home-made küldetések özönét tölthetjük majd le a netről.

Listázás a fórumban