Újabb I/O busz háború

Újabb I/O busz háború

2001. augusztus 1. 03:36, Szerda
Buszháború a horizonton

"Az I/O buszháború alapjai már adottak" - mondta Dean McCarron, a Mercury Research piackutató cég elemzője. "Mindkét társaság egy olyan problémát próbál megoldani ezekkel a nagysebességű összeköttetési technológiákkal, amely már jóideje a PC ipar előtt lebeg." Az efféle háborúk egyébként nem ismeretlenek a PC iparban. A '80-as években az IBM MicroChannel Architecture (MCA) rendszere versengett az Industry Standard Architecture-rel (ISA), a '90-es évek elején pedig a VL-Bus bukott el a PCI szabvánnyal szemben. A HyperTransport és a 3GIO (Arapahoe) "átfedik" egymást, mondta Nathan Brookwood, az Insight 64 elemzője. "Bármelyik képes elvégezni azt a feladatot, amelyre mindkettőt tervezték."


Intel: a HyperTransport nem megoldás

Az Intel szerint a HyperTransport csak egy rövidtávú megoldás, és hamar ki fog fogyni tartalékaiból. "A HyperTransport egy ötévre szóló technológia. Mi úgy gondoljuk, ilyen területen legalább 10 évre szóló technológia szükséges" - mondta Grilley, az Intel szóvivőnője. "Amit mi a 3GIO-vel tenni szeretnénk, az egy jóval nagyobb lépés."

Mind a HyperTransport, mind a 3GIO viszonylag kevés, nagysebességű vezetéket használ az adatok továbbítására. A 3GIO (Arapahoe) úgy lett megalkotva, hogy a külső egységeket is a számítógéphez tudja kapcsolni. Az AMD ezzel szemben a belső egységek összeköttetési technológiájának tartja a HyperTransportot. A kommunikációs chipek gyártói, mint például a PMC-Sierra, azonban olyan HyperTransport eszközöket készítenek amelyek túlnyúlnak a számítógép belső komponensein. Nathan Brookwood szerint a HyperTransport egy éven belül képes lesz bővítőkártyák fogadasása, ekkortól pedig a PCI napjai a nagyteljesítményű bővítőkártyák piacán meg lesznek számlálva.

Az Intel saját technológiáját, pontosabban annak meglehetősen kezdetleges, vázlatos specifikációját augusztus 27-én fogja bemutatni, mondta Grilley. Az Intel ekkor jelenti be a technológia mellett álló partnercégek nevét is. Az elemzők szerint a chipóriás komoly időbeli lemaradással küzd. Miközben a HyperTransport már valóság, addig az Intel szabványnak még a specifikációjára is várni kell legalább őszig. A chipóriás helyzetét nehezíti, hogy a versenytársak mind az AMD mellé álltak, némelyikük feltehetően "az ellenségem ellensége az én barátom" alapon.

"Az Intel későn kapcsolódott be a játékba egy olyan technológiával, amelynek specifikációja még el sem készült. Az AMD-nek és támogatóinak ezzel szemben kész, legyártott chipjeik vannak" - mondta Brookwood. "Ezek közül némelyik igen közel áll a piaci megjelenéshez." Az elemző azonban elképzelhetőnek tartja, hogy egy jól sikerült Arapahoe átvegye a domináns szerepet az asztali PC-k körében a HyperTransporttól. "A kommunikációs iparban azonban teljesen reménytelennek tűnik, hogy az Intel technológiája bármit is megváltoztasson," bár akárcsak az AMD, az Intel is szeretné új technológiáját ezen piacon is elfogadtatni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások