Return to Castle Wolfenstein

Return to Castle Wolfenstein

2001. december 15. 03:43, Szombat
Grafika: Ahogy a néhai Ferenc József mondotta volt: "Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve!". A Q3 motor példaértékű alkalmazásának lehetünk tanúi, nagyon szép karakterekkel és karakter-animációval, változatos textúrákkal, sok (interaktív) objektummal. A szépségnek ára is van: a RTCW futtatásához elég combos gép kell, 800*600-ban, full részletességnél elkél a 900-as proci, meg a GF2, mert különben sírás (meg ronda nagy szaggatás) lesz a vége.

Kezelőfelület: Szokásos FPS-s irányítás, se több, se kevesebb. A másodlagos tüzelési módok miatt egy gombbal többet használ, de azt hiszem, ez senkinek nem fog nehézséget jelenteni. A játék a pályák elején autosave-el, és van quicksave funkció is (ami néha elég furcsán működik, gondolom, majd peccselik). A patch egyébként sem árt, már több helyről jelezték, hogy a játék egyik küldetése (a teherautó után lopódzós) bugos, néha egész egyszerűen nem akarja teljesítettnek elfogadni az amúgy már sikeresen véghezvitt feladatokat.

Játékmenet: Jól kitalált történet, némileg elkapkodott megvalósításban. Az RTCW jól visszaadja a háborús hangulatot, de az egyéb részek (pl: a robotok körüli hercehurca) megvalósítása már nem ilyen meggyőző. A pályatervezés profi, nem nagyon találkozunk majd unalmas helyszínnel, maximum más játékból már ismerttel. A lopakodós részek kellemes felüdülést jelentenek a sok hentelés közepette, nekem ezek jöttek be a legjobban, kár, hogy kevés (2 db) volt belőlük. Az angolt kevésbé beszélők számára rossz hír, hogy a játékban nincs feliratozás, ezért ők lehet, hogy lemaradnak majd pár jópofa szöveges poénról.

Multiplayer: Az utóbbi idők egyik legjobban kidolgozott multiplayer részét kapjuk az RTCW megvásárlása esetén. Bátor döntés volt elszakadni a szokásos DM-CTF kínálattól, és ilyen keményen a csapatjátékra helyezni a hangsúlyt. A szerver/kliens oldali konfigurálhatóság jó, a "/vote" parancs nagyban megkönnyíti a pálya/csapat váltást, és a saját társaikat lángszóróval öldöső hülyegyerekek (vagyis a teamkillerek) eltávolítását. A botokat sokan hiányolják belőle (én is), de lássuk be, hogy egy ilyen (csapat) játékhoz elég nehéz normális botokat létrehozni. Ettől függetlenül meg vagyok győződve arról, hogy 2-3 hónap múlva már több, lelkes amatőrök által összedobott bot-mod közül is válogathatunk.

Hangeffektek: A játék hangjai jók, de hanyatt esni senki nem fog tőlük. A lipsyncing normálisan meg van oldva (ez mondjuk manapság elvárható), a karakterek viszont néha úgy beszélnek, mintha az egészet papírról olvasnák: egy kis plusz beleélés nem ártott volna. Ami nem tetszett: hiába lépek csak egyet, az akkor is úgy hallatszik, mint ha 2 métert futottam volna. A lopakodásnál ez kifejezetten idegesítő tudott lenni, többször is azt hittem, hogy nyakamon az őrjárat...

Zene: Bill Brown-ban nem tudok csalódni, ez az ember zseniális. Filmzene minőségű muzsikát komponált az RTCW-hez, remélhetőleg a jövőben is sokszor találkozunk majd a nevével a játékok stáblistáján. A Wolfenstein zenéi ingyen és bérmentve letölthetők Brown hivatalos oldaláról.

Intelligencia és nehézség: Az ellenfeleink MI-je kitűnő, még ötödszöri végigjátszásra (amire a történet rövidsége miatt lehet, hogy sokaknál sor kerül) is tudnak ugyanabban a szituációban újat nyújtani, az RTCW ezen része új standardot állít fel az FPS-ek közt. Ennek megfelelően a nehézség is rendben van, még a legkönnyebb fokozaton is lehet néha szívni, a többiről nem is beszélve.

Összegzés: A Return to Castle Wolfenstein egy tisztességesen megcsinált, remek grafikát felvonultató, és nem utolsósorban kellemes szórakozást nyújtó játék. Az "új" Wolf mindenképpen az FPS-ek minőségi vonalához tartozik, és így minden, magát a stílus barátjának valló játékosnak kötelező darab. A plusz egy csillagocska akkor járna neki, ha a single player része ugyanolyan addiktív bírna lenni, mint a többjátékos összecsapások, de sajna (legalábbis számomra) nem volt az. Talán öregszem, talán csak szimplán finnyás lettem, vagy egyszerűen túl sokat vártam a játéktól, de én nagyon hiányoltam belőle azt a frissességet és eredetiséget, amit annak idején az eredeti Wolf3D (vagy mostanában a HL) nyújtani tudott. Ez így csak evolúció, és nem revolúció, ez utóbbira, attól tartok, még legalább egy évet várnunk kell.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások