World of Warcraft interjú

World of Warcraft interjú

2001. december 10. 01:51, Hétfő

Kiadó: Blizzard

Megjelenés: 2003. eleje
Honlap: http://www.blizzard.com/wow/


Az idei ECTS legnagyobb meglepetése kétségtelenül a Blizzard Entertainment jó ideje titokban fejlesztett játékának, a World of Warcraft-nek a hivatalos bejelentése volt. Szakítva az eddigi hagyományokkal, a WoW nem valós idejű stratégia lesz, hanem a műfaj klasszikusainak (Ultima Online, Everquest) trónjára törő online RPG. A játék műfaján, és pár képen kívül eddig nem sok info szivárgott ki a World of Warcraft fejlesztőitől, így most örömmel adjuk közre a játék fő-designerével, Chris Metzen-el készült interjút, melyben Chris elég sok dolgot elárul az általuk fejlesztett "masszívan multiplayer" RPG-ről. A WoW megjelenése sajnos még sokáig várat magára, optimista becslések szerint is csak valamikor 2003 elején léphetünk majd be a Warcraft Világába.



Mik a játék fő elemei, azaz miről is szól a World of Warcraft?

Ebben a pillanatban még semmi sincs véglegesen eldöntve, szóval néhány, a részleteket érintő kérdésre valószínűleg nem is tudok majd válaszolni. Amiről már tudok beszélni: 3 faj lesz a játékban, az Emberek, az Orkok (ők gondolom minden Warcraft játékosnak ismerősek már), a harmadik pedig egy teljesen új faj lesz, a Taurenek. Velük egyébként a Warcraft 3-ban is találkozhattok majd, ott az orkok szövetségesei lesznek. A World of Warcraft-ban pedig már játszható fajként fognak megjelenni, nem csak egy újabb ellenségként. A WoW története nagyjából a Warcraft 3 eseményei után 3-4 évvel játszódik, és az éppen hogy csak befejeződött háború utáni kaotikus állapotok sok új kihívást tartogatnak majd Azeroth lakói számára... Többet nem is akarok elárulni a sztoriból, legyen elég annyi, hogy sokkal nyitottabb és nagyobb lesz a játék, mint az eddigi Warcraft részek. Több királyságot is bejárhatunk például, plusz jóval több lesz a kidolgozott terület, mint az előzményekben. A hardcore játékosok kedvéért (akik képesek akár heti 40 órát is online játékkal eltölteni) lesz a játékban egy un. Quest-rendszer. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy Guild-ekbe tömörüljenek, és olyan küldetéseket vállaljanak el, melyeknek teljesítése akár több hétig is eltarthat. Azok, akik csak fél vagy egy órát akarnak játszani naponta, szintén fognak kihívást és fejlődési lehetőséget találni a WoW–ban, mert beépítünk olyan kisebb feladatokat is, melyeket sokkal gyorsabban és egyszerűbben végre lehet majd hajtani. A célunk az, hogy bárki megtalálja a maga szórakozását, és az, hogy folyamatosan új feladatokkal és kihívásokkal tartsuk mozgásban a játékosokat.

Klikk ide!     Klikk ide!

Ez azt jelenti, hogy nem kizárólag a tapasztalt online szerepjátékosoknak szánjátok a játékot?

Pontosan. Annyi játékost szeretnénk elérni vele, amennyit lehetséges. Szerintünk ez a probléma mostanában az online játékokkal. A többségük nagyon komplex és bonyolult, ráadásul nagyon sok időbe telik az, amíg istenigazából nekiállhatsz a többiekkel való játéknak. De természetesen odafigyelünk a hardcore játékosok igényeire is. Ők adják a játék lelkét, és ők a rajongótáborunk alappillérei. Azt szeretnénk elérni, hogy a WoW élvezetes, kihívást jelentő játék legyen, de ugyanakkor könnyű legyen vele játszani. Ez nem túl egyszerű feladat, talán a legkeményebb probléma, amivel a WoW fejlesztése során meg kell majd birkóznunk...

Klikk ide!     Klikk ide!

Mik azok a dolgok, amik már biztosan benne lesznek a végleges játékban?

Éppen egy könnyen átlátható kezelőfelületen dolgozunk, különös tekintettel a különböző kameraállásokra. A játékos egy sajátszemszögű és egy harmadikszemélyű nézőpont között tud majd kapcsolgatni. A 3rd person-módban például, ha egy olyan tárgyat akarsz megvizsgálni, melyet egyébként eltakarnál, nos, akkor a játékos-modell egész egyszerűen átlátszóvá válik. Hasonló segítség az, amikor egy tárgyra (vagy bármire) ráviszed az egérkurzort, akkor az olyan alakúvá válik, amilyen akciót ott éppen végre tudsz hajtani. Ha például kard alakú lesz, akkor elkezdhetsz harcolni, úgy, hogy az ellenfélre kattintasz. A WoW harcrendszere gyors és dinamikus lesz, sok akcióval. Úgy próbáljuk megcsinálni, hogy a lehető legkevesebb időnek kelljen eltelnie két különböző cselekvés között. Ráadásul az egész játékot módosíthatóvá és kiegészíthetővé tesszük. Ez azt is jelenti, hogy a megjelenés után is folytatni fogjuk a játék új tartalommal való feltöltését, nehogy a játékosok hosszabb távon elunják magukat...

Klikk ide!     Klikk ide!

Van lényeges, a játszhatóságot érintő különbség a 1st és 3rd person nézet között?

A választás tulajdonképpen a játékosok ízlésén múlik. Én például a 1st person módot preferálom, mert az olyan "benne vagyok a játékban" érzést ad. Mások meg pont a 3rd person nézőpontra esküsznek, mert szerintük úgy pontosabban irányítható a karakter, és sokkal jobban átlátják a dolgokat.

Mit használtok majd fel a korábbi Warcraft játékokból?

A WoW világa jóval nagyobb és kidolgozottabb, mint ahogy azt a korábbi, "emberek harcolnak az orkok ellen" jellegű Warcraft RTS-ekből megismerhettük. Aztán itt van a fentebb már említett harmadik faj, melyet a játékosok egyáltalán nem ismernek még. Ezen kívül szinte mindent a korábbi Warcraft-ekből fogunk átvenni: az egységeket, a városokat, a varázslatokat, és persze az egész Warcraft-mítoszt. Ha ismered a Warcraft első és második részét, egyből otthon fogod magad érezni a World of Warcraftben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások