Battle Realms

Battle Realms

2002. január 18. 01:22, Péntek
Grafika: A Battle Realms grafikailag teljesen rendben van, tud mindent, amit manapság egy 3D-s RTS-től elvárunk. Az egységek animációja változatos, nem ugyanazt a támadást ismétlik az unalomig, a speciális képességek pedig általában nagyon látványos mozdulatokkal járnak együtt. Kár volt viszont a játék (amúgy pofás) saját grafikus motorját alkalmazni az átvezető-jelenetekhez. Hiába néznek ki jól a karakterek távolról, ha a kamera rájuk közelit, bizony már megmutatkoznak a motor korlátai, és szemünk elé tárul az alacsony poligonszámú valóság... Pár tisztességesen megrajzolt, anime-style átvezető anim nekem sokkal jobban tetszett volna.

Kezelőfelület: Ezen a téren nem nagyon lehet már újat alkotni, a BG is a hagyományos, az évek során kiforrott RTS irányítást használja. Egyedül a formációk megadásának lehetőségét hiányoltam, no meg egy time-stop funkciót: mindkettő használt volna a csaták áttekinthetőségének.

Játékmenet: A Battle Realms egy nagyon átgondoltan, profik által megalkotott RTS, ahol a hangsúly inkább a taktikán van, mint az agyatlan, ezer egységgel végrehajtott rohamokon. Tulajdonképpen az apró kis újításai-ötletei az igazán magukkal ragadóak: a lovak alkalmazása, a házakon tovaterjedő tűz, az eső hatására újra kihajtó rizs-palánták... A hangulat is nagyon ott van a szeren, a csaták gyorsak és brutálisak, a történetben pedig minden benne van, ami egy tisztességes szamuráj-meséhez kell.

Hangeffektek: Az egységek beszólásai ugyan nem olyan emlékezetesek, mint például a Warcraft-ben, de azért nagyon jól illenek a game hangulatához, és nagyjából ugyanez mondható el a többi hangról is. Kár, hogy a hősöket szinkronizáló színészek nem igazán állnak a helyzet magaslatán: mindegyikük ugyanabban a "húdekeménycsávóvagyok"-stílusban beszél, ezért néha nehéz megkülönböztetni, hogy most ki is szólt be kinek. Talán pár év múlva már lesz akkora költségvetése egy játéknak, hogy egy ilyen témájú game főhősét Chow Yun-Fat, a hősnőt pedig Megumi Hayashibara kisasszony alakíthassa...

Zene: A Battle Realms zenéje javarészt hagyományos kínai-japán dallamokon alapszik, sok benne a dob, és nagyon jól illeszkedik mind az építkezés, mind a csaták ritmusához (mivel esemény-szenzitív). Az egyik csata-zenét mondjuk erősen a Gladiátor film eleji csata-témája "ihlette", de annyi baj legyen, legalább rögtön megadja a lovasroham hangulatát... :)

Multiplayer: 4 féle játékmód, egyszerre 8 játékosnak. A multiplayer (meg a skirmish) már csak azért is javallott kipróbálásra, mert itt részletesen konfigurálhatjuk mind a pályát (MP pályákból rengeteg van egyébként) mind az ellenfelünk erősségét, és nem kell rögtön szembenéznünk a single-player kampány szadista, többszörös túlerőt felvonultató kihívásával.

Intelligencia és nehézség: Erősen közepes MI, a saját és az ellen részéről egyaránt. Még szerencse, mert el sem merem képzelni, hogy micsoda kihívást jelentene a BR akkor, ha az ellenfél épeszűen támadna. A játék túl nehéz (még easy fokozaton is), az utolsó néhány küldetés teljesítéséhez szerintem kötélidegzet, és átlagon felüli koncentráló-képesség szükségeltetik.

Összegzés: Nevezzük nevén a gyermeket: a Battle Realms egy keményvonalas RTS, ami Castillo bácsi és kicsiny csapata kifejezetten a stílus rajongóinak készített. Nagyon sok odafigyelést, és néha nem kevés türelmet igényel. Aki csak most ismerkedik ezzel a műfajjal, az ne erre ruházzon be, mert a kivételes nehézség, és a játék (viszonylagos) komplexitása kezdők számára riasztó lehet. A hardcore RTS gamerek viszont már készíthetik is a többnapi kávét + hideg élelmet a gépük mellé, mert a Battle Realms személyében egy (újabb) kötelező darab születtet számukra...


A Battle Realms-t megrendelheted most a SuperGamez Áruházban is! Klikk ide!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások