Icewind Dale 2 interjú

Icewind Dale 2 interjú

2002. április 6. 18:32, Szombat

Kiadó: Interplay
Fejlesztő: Black Isle

Megjelenés: 2002. május
Honlap: http://icewind2.blackisle.com/


A Black Isle legenda. Olyan játékok, mint a két Fallout, a BioWare-el közösen tető alá hozott, új CRPG divathullámot elindító Baldur’s Gate sorozat, vagy éppen a magával ragadó hangulatú Planescape Torment után ez nem lehet kérdéses. A cég másik sikerjátéka, az Icewind Dale kicsit kilóg a sorból. Sokan imádták az Icewind-et régi vágású, szinte kizárólag a harcra koncentráló játékmenete miatt, de pont ennyien utálták is miatta. A cég újabb nagyszabású projektkének, a TORN-nak sajnálatos félbehagyása után mindenki legnagyobb meglepetésére pont ehhez a vitatott játékhoz nyúltak vissza a srácok, megtartva ráadásul a Baldur’s Gate lassan matuzsálemi korú Infinity engine-jét. Meglepetés ide vagy oda, az Icewind Dale 2 itt van a nyakunkon, és itt az ideje, hogy némi belső információval szolgáljunk nektek a játék várható felépítéséről, sztorijáról, no meg persze az újdonságokról. Ebben most Doug Avery, az Icewind Dale 2 társ-producere lesz a segítségünkre:

A Balck Isle játékok rajongói most nagyon örülhetnek, hiszen a tavaly törölt TORN után ez az első projectetek, amiről mi is tudomást szerezhettünk. Szerinted az Icewind Dale 2 elkészítése a legjobb mód arra, hogy ismét rólatok beszéljen minden CRPG-fan?

Igen, mindenképpen. Az Icewind Dale 2 a legjobb lehetőség arra, hogy megmutassuk a rajongóinknak: még mindig mi vagyunk a legjobbak. Az Icewind Dale folytatása esetében is az a cél, hogy a műfaj leglenyűgözőbb és legmagasabb színvonalú játékát alkossuk meg.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az ID 2 továbbra is az Infinity engine-t használja. Miért döntöttek úgy, hogy újra a régi motort használjátok, és nem féltek e attól, hogy a játékosok grafikailag kissé öregecskének fogják találni a mostanság megjelenő RPG-k mezőnyében?

A válasz nagyon egyszerű: nem nagyon volt más olyan motor, amit ilyen jól ismernénk, és ilyen egyszerű lenne használni, másrészt pedig az eredeti licenszünk egy folytatás készítésére is kiterjedt. Lehet, hogy nem egy mai fiú az engine, de egy csomó új dolgot pakoltunk bele, így az új 3rd edition Dungeons&Dragons szabályrendszert, karakterosztályokat, fajokat és varázslatokat. A kezelőfelületet is teljesen átalakítottuk. A bejárható területek többsége teljesen új, de találkozni fogtok azért pár ismerős helyszínnel is, csak éppen az eredeti játékhoz képest harmincegynehány évvel később. Szerintem a játékosok meg lesznek elégedve a játékkal, és értékelni fogják, amit ezzel az öregedő, de még mindig nagyon elegáns motorral létrehoztunk.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az előzetes tervek szerint májusban szeretnétek kiadni a játékot. Ebben az esetben az ID2 fejlesztése még egy évet sem vett igénybe. Sokak számára ez nagyon kevésnek tűnik, és azt mondják, hogy az Icewind Dale folytatása egy villámgyorsan piacra dobott produktum, egy olyan összecsapott RPG, amit alig pár hónap alatt dobáltatok össze.

Nem, ez abszolút nem így van. Vegyük például a Fallout 2-őt: szintén 10 hónap alatt készült el, szintén olyan engine-t használtunk hozzá, amit már nagyon jól ismertünk, és abban az évben (1998) több helyen az év RPG-jének választották. Az eredeti Icewind Dale fejlesztése sem tartott sokkal tovább, ráadásul akkoriban kellett megtanulnunk, hogy mire is képes az engine, és mit tudunk vele létrehozni. Most már mindezt a hátunk mögött tudhatjuk, nagyon jól ismerjük a motort, és tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy mire vagyunk képesek a segítségével. Ezúttal megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot, és tisztában vagyunk vele, hogy a rajongóink el is várják tőlünk ezt. Semmiképpen sem akarunk nekik csalódást okozni, és a készülő játékot ismerve nem is fogunk: az ID2 tökéletesen megállja majd a helyét a jelenlegi mezőnyben.

Klikk ide!    Klikk ide!

Mik voltak a fő céljaitok (a játék tekintetében) miután elhatároztátok, hogy megcsináljátok a folytatást?

Az elsőszámú célunk természetesen az volt, hogy ismét egy nagyszerű játékot készítsünk - csak ezúttal pár teljesen új ötlet alkalmazásával, olyan ötletekével, amit ezzel a motorral még soha, senki nem próbált megvalósítani. Ez azt hiszem, sikerült is. Mondok egy példát: az Icewind Dale 2-ben lesznek olyan szituációk, amit többféleképpen oldhatsz majd meg, nem csak a szokásos "agyonütök mindenkit" módszerrel. Ha van időd és kedved gondolkodni, akkor így, minimális harccal is előrejuthatsz, de ha túl idegesítőnek találod a problémát, még mindig ott van a kardod, hogy lemészárolj mindenkit...

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások