Elemzők: Nem tudja kihasználni az alkalmat az Xbox

Elemzők: Nem tudja kihasználni az alkalmat az Xbox

2002. április 10. 17:28, Szerda
A szoftveróriás Microsoft Xbox játékkonzolja egyelőre nem váltja valóra a társaság reményeit, állítja két Wall Street-i elemző a konzol gyártási mennyiségének csökkentésére hivatkozva.

- A rövidtávú sikertelenség várhatóan azonban nem fogja visszatartani a Microsoftot abban a tervében, hogy idővel jelentős piaci részesedést szerezzen a piacvezető Sony-val, illetve a Nintendo-val szemben a lendületesen növekedő játékkonzol iparban - tette hozzá egy másik elemző.

Az Xbox sikertelenségét hangoztató két elemző állításait arra alapozza, hogy a konzolokat szerződéses partnerként gyártó Flextronics International Ltd. a közelmúltban csökkentette Xbox gyártókapacitását. "Az Xbox lendülete folyamatosan csökken a kényelmes start óta" - állítja Paul Fox, a Banc of America Securities elemzője.

A Flextronics az elmúlt hetekben csökkentette Xbox gyártókapacitását, mivel a 299 dolláros játékkonzol eladásai egyelőre elmaradnak a várakozásoktól, mondta Chris Whitmore, a Deutsche Banc Alex. Brown elemzője. Az Xbox tavaly novemberben jelent meg az Egyesült Államokban. A japán kiadásra februárban, az európaira pedig márciusban került sor. A Flextronics az amerikai és japán piacra szánt konzolokat Mexikóban, az európai piacra gyártott modelleket pedig Magyarországon készíti.

A Microsoft az Xbox eladásainak növeléséért előállítási ár alatt kínálja a konzolokat, amelyek többletköltsége a játékszoftvereken térül meg. Az elemzők szerint azonban évek telhetnek el, mire a szoftveróriás nyereséget szerezhet a konzolból.

A tradícionálisan gyenge nyári időszak közeledtével az elemzők szerint veszélyben a Microsoft azon terve, miszerint a társaság június 30-án véget érő költségevetési évében 4,5 - 6 millió Xbox játékkonzolt értékesítene. A visszaesés ráadásul a Flextronics-ot is érinti.

"Nem hiszem, hogy a befektetők különösebben aggódnának" - mondta John McPeake, a Prudential elemzője. "A legtöbb nyugtalanság a japán piacot övezi, amely azonban mindig is a legnehezebb volt. Ahogy egyre több játék jelenik meg, a helyzet folyamatosan javulni fog."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások