Conflict: Desert Storm

Conflict: Desert Storm

2002. október 1. 23:40, Kedd
A kampány előtt azonban megéri végigjátszani a tanítóküldetéseket is, mert van egy-két új dolog az irányítás terén, amit itt a legegyszerűbb megtanulni. Háromféle tanító küldetés van, az elsőben megtanulhatjuk az alapvető mozgást és fegyverzetkezelést, a másodikban a nehézfegyverzet használatát, a harmadikban pedig a csapattagok irányítását sajátíthatjuk el. A gyakorlás után viszont jöhet az éles bevetés, hiszen azért tanultunk, hogy megmutassuk az iraki katonáknak, hogy mire vagyunk képesek.

Klikk ide!    Klikk ide!

A küldetések előtt egy bevezető animációt látunk, ami bemutatja, éppen milyen helyzetbe kerültünk, majd jön az eligazítás, ami minden részletre kiterjed, azaz megkapjuk a célpontok helyét a térképen, és az ajánlott útvonalat is. A térképet bármikor megnézhetjük útközben, ami azért is hasznos, mert aktuális pozíciónkat is bármikor ellenőrizhetjük ilyen formában, így nem tudunk eltévedni. Bár eltévedni nem is nagyon lehet, mert a Delta Force-szal ellentétben itt meglehetősen korlátozott területeken mozoghatunk, azaz szinte mindig csak egy-két útvonal áll rendelkezésre a célpontok megközelítéséhez.

Klikk ide!    Klikk ide!

A játék elején egyetlen karakterrel indulunk és a további küldetések során szépen begyűjtögetjük négyfős csapatunk másik három tagját. Mivel ez egy csapat alapú játék, az unalmas lenne, ha minden karakter egyforma lenne, így minden csapattag különböző területeken rendelkezik nagy tapasztalattal. Bradley, a csapat vezére a normál kézifegyverek terén profi, Foley a mesterlövész, Connors a nehézfegyverekhez ért a legjobban, Jones pedig a robbantási specialista. Eleinte nagyon féltem attól, hogy a csapattagok nagyon buták lesznek, és annyi más játékhoz hasonlóan inkább megéri őket hátrahagyni, végigcsinálni a pályát, majd begyűjteni őket, mert így legalább túlélik a küldetéseket, de szerencsére ebbena játékban ez nem így van. A csapattagok között bármikor tetszőlegesen váltogathatunk, de a magukra hagyok társak is meg tudják védeni magukat, és fedeznek is minket, ha erre van szükség. Ez az első játék, amiben élveztem, hogy csapattársaim vannak, ugyanis nagyon jó érzés volt tud tudni, hogy a megfelelő helyre beállított társak hátulról fedeznek, így csak előre kell koncentrálnom. Csapattársaink életére egyébként megéri vigyázni, ugyanis a küldetések folyamán folyamatosan tapasztalatot szereznek mindannyian, és megfelelő szint elérése után fejlődnek a képességeik.

Klikk ide!    Klikk ide!

A fejlesztők minden apró részletre figyeltek, így például arról sem feledkeztek el, hogy homokban az ember lába nyomot hagy, sőt még a port is felveri, és sérülések esetén is ott lesz vérfoltos a ruha, ahol konkrétan eltaláltak. A részletesség mellet viszont van egy-két furcsa dolog is, ami csökkenti a program valósághűségét, így például a hullák egy idő múlva eltűnnek, és a lelőtt ellenségektől sem tudjuk elvenni a fegyvereket. Most lássuk a részletes értékelést:

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások