Conflict: Desert Storm

Conflict: Desert Storm

2002. október 1. 23:40, Kedd
Grafika: A játék grafikája egyértelműen szép, viszont semmi extrát nem nyújt, nincs benne semmi különleges. A textúrák jól kidolgozottak (bár a karakterek textúrázottság nincs azon a szinten, mint amit a Mafia-ban láthattunk), az árnyékok és az aljnövényzet is szép, és az egész táj kellemes látványt nyújt, ezért csak gratulálni lehet a grafikusoknak. Vannak kisebb hiányosságok, például az üveg kicsit furcsa, meg a robbánosk sem a legélethűbbek, de ezek nem igazán feltűnő dolgok.

Kezelőfelület: Én személy szerint nem nagyon szeretem a külső nézetes akciójátékokat, mert az irányitásuk általában meglehetősen nehézkes. A Conflict: Desert Storm kivételt jelent ez alól, ugyanis saját karakterünk kezelése is könnyen megy, és a csapattársak irányítása sem okozhat gondot senkinek. A billentyűzeten csak néhány gombot kell használni, és a célzás könnyítése érdekében az egér jobb gombjával bármikor átválthatunk belső nézetre, így eséllyel indulunk a néha komoly célzóképességgel rendelkező ellenségek ellen. Az egyetlen dolog amire nem tudtam rájönni az volt, hogy fegyvereket hogyan tudok átadni csapattársaknak, illetve az, hogy ugrás gomb miért nincs a játékban.

Játékmenet: Ez a terület a játék igazi erőssége, ugyanis nagyszerű hangulatot tudtak biztosítani a Pivotal Games lelkes dolgozói. A küldetések jól átgondoltak, változatosak (célszemély eliminálástól kezdve SCUD rakéta kilövőállások felrobbantásán keresztül különböző emberek megmentéséig mindenféle feladatunk lesz) és megfelelő kihívást jelentenek mindenki számára.

Hangeffektek: A hangok a játékban nagyon jól sikerültek, mind a háttérzajok, mind a fegyverek, illetve a karakterek hangjai is. A karakterek szája nem mozog, pedig ez elvárható lenne manapság, bár az is igaz, hogy itt nem az emberek, hanem a fegyverek szaván van a hangsúly. A gyakorlótéren hallani más gyakorlatozó katonák hangjait, küldetések közben halljuk néha a távoli harcok zajait, és ezek is növelik azt az érzést, hogy mi jelenleg egy igazi háborúban veszünk részt.

Zene: A játék zenéje nem rossz, de nem is jó. Egyszerű alaphangulat keltő zene van a játékban, ami két percig érdekesnek tűnik, utána az ember fel sem figyel rá.

Multiplayer: A mulitplayer módot sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni, ugyanis egyetlen éppen folyó netes játékot sem találtam, bár lehet hogy az én gépezetemben volt a hiba. A rendelkezésemre álló információk alapján egyébként kooperatív módban lehet nyomulni, akár további gépi játékosok támogatása mellett is.

Intelligencia és nehézség: Az AI egész jóra sikerült, főleg a csapattársak viselkedése olyan, amilyennek lennie kéne, bár kisebb hibák itt is vannak, például előfordult, hogy az épp megmentésre váró emír elémállt miközben épp egy iraki katonára pazaroltam töltényeimet. A küldetések folyamatosan nehezednek, bár egyik sem jelent teljesíthetetlen kihívást, még a játék végén sem, egyetlen negatívum, hogy egy pályán összesen kétszer menthetünk.

Összegzés: A Conflict: Desert Storm a csapat alapú akciójátékok egy kiemelkedő darabja, amit kötelező végigjátszania mindenkinek, aki szerette a Delta Force sorozatot. Bár vannak benne kisebb hiányosságok, összességében egy nagyon részletesen kidolgozott, nagyszerű hangulattal és szép grafikával rendelkező kommandós játékról van szó.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások