A HP 100 millió dolláros szerződéssel vesz részt a világ legnagyobb e-learning projektjében

A HP 100 millió dolláros szerződéssel vesz részt a világ legnagyobb e-learning projektjében

2003. március 31. 13:37, Hétfő
A HP a mai napon 100 millió dollár (107 millió euró) értékű szerződést írt alá az áttörő jelentőségű észak-írországi Classroom 2000 (C2K) oktatási projekt technológiai infrastruktúrájának szállítására és menedzselésére. A minden eddiginél több diák, tanár és adminisztrátor között kapcsolatot teremtő, 10 éves kormányzati program az általános iskolásoktól az egyetemistákig, Észak-Írország valamennyi fiatalját internet-címhez juttatja, és hozzáférést biztosít számukra a C2K virtuális oktatótermeihez.

A világ egyik legnagyobb és legambiciózusabb oktatási projektje keretében a HP egyetlen adaptív infrastruktúrával kívánja összekapcsolni Észak-Írország 1200 iskolájának 350 000 felhasználóját. Az adaptív infrastruktúrának köszönhetően az iskolák rugalmasan tudnak reagálni az oktatási szükségletek fejlődése nyomán jelentkező jövőbeni technikai igényekre.

A C2K és a HP szerződése öt évre szól, és további két évre meghosszabbítható. A C2K egyben minden idők legnagyobb Microsoft Exchange installációinak egyike.

"A C2K nem egyszerűen a technika optimális iskolai alkalmazásáról, hanem a teljes oktatási folyamat jövőjéről szól" - mutatott rá Jimmy Stewart, a C2K projektigazgatója. "Azért választottuk a HP-t, mert innovatív szemléletet követ a technológiai infrastruktúra kialakítása és hasznosítása terén, jól látja, miként változhatnak szükségleteink az idő előrehaladtával, és rendelkezik az eszközök zökkenőmentes integrálásához nélkülözhetetlen stratégiai partnerkapcsolatokkal. A C2K az elektronikus oktatás, az e-learning nemzetközi mércéjét felállítva, más országok oktatási rendszereinek kiépítéséhez is példával kíván szolgálni."

"A C2K úttörő kezdeményezés, amely megteremtheti az e-learning bevált gyakorlatának globális modelljét" - hangsúlyozta Jim Kent, a HP Services egyesült királysági és írországi szervezetének elnökhelyettese és ügyvezető igazgatója. "A HP Services olyan adaptív infrastruktúrát tervezett meg és vezetett be a C2K keretében, amely az észak-írországi oktatási rendszerrel kapcsolatban álló összes felhasználó, azaz a diákok, a tanárok, az adminisztrátorok és a szülők számára egyaránt személyesebb, rugalmasabb és interaktívabb élményt biztosít. Kialakításánál fogva az infrastruktúra proaktív és reaktív módon, folyamatosan képes igazodni a változó felhasználói igényekhez. Nagy izgalommal szemléljük, miként ölt testet az Oktatási Minisztérium terve az észak-ír gyerekek, iskolák és közösségek számára gyakorlati hasznot hozó, sikeres rendszerben."

A HP Services az Amaze-t és a Hyperwave-et választotta stratégiai partnerül a C2K projekthez. Az együttműködésre épülő tudásmenedzselő és e-learning szoftverek vezető szállítójaként ismert Hyperwave eKnowledge Infrastructure szoftverével járul hozzá a program sikeréhez. Az e-learning szolgáltatások nyújtására szakosodott Amaze internet-technológiai szolgáltatócég a vizuális és funkcionális dizájnért, valamint a Hyperwave hub-szoftver integrálásáért felelős.

A HP megoldása hosszabb távon is rugalmasan képes követni a technika, a tanterv, az oktatási eszközök és a többi szükséglet változását a folyamatosan fejlődő iskolai környezetben. Az észak-ír gyerekek többsége már 2004-ben gyakorlati tapasztalatokról fog tudni beszámolni a videokonferenciákon és virtuális oktatótermi munkában történő részvétellel kapcsolatban.

Egyéb előnyök:

  • Minden tanár, diák és család otthoni, illetve iskolai internethozzáféréshez jut, és általános iskolai tanulmányai megkezdésétől fogva valamennyi gyerek saját biztonságos e-mail címmel rendelkezik.
  • Észak-Írország valamennyi tanára és diákja az oktatási segédanyagok szélesebb körét veheti igénybe. Munkájukban felhasználhatják például a BBC és a Channel4 digitális anyagait, és on-line könyvtárakba iratkozhatnak be. Ez különösen az erőforrásszűkével küzdő iskolák számára jelent értékes lehetőséget.
  • E-mail, begépelt szöveg és videokonferencia útján folytatott együttműködés (tanár-tanár, diák-diák vagy diák-tanár viszonylatban). A tanárok egyszerűbben megoszthatják egymással tapasztalataikat, és nyomon követhetik diákjaik előrehaladását, a diákok pedig több iskola és oktatási hatóság közreműködésével zajló feladatokon dolgozhatnak együtt.
  • A gyerekek könnyebben hozzáférhetnek az oktatási segédanyagokhoz az iskolai környezetben és azon kívül is. Ez különösen azoknak előnyös, akik betegség, rossz időjárás vagy hosszabb távollét miatt nem tudnak iskolába járni. E lehetőség révén a szülők is több és közvetlenebb segítséget tudnak nyújtani gyerekeiknek a tanulásban.
  • Az oktatási technológia-szolgáltatótól kapott támogatásnak köszönhetően a tanárok az ismeretek átadására koncentrálhatnak, és nem kell az informatikai problémák kezelésére pazarolniuk idejüket.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások