A Microsoft spamellenes kezdeményezést indít Európában, a Közel-Keleten és Afrikában

A Microsoft spamellenes kezdeményezést indít Európában, a Közel-Keleten és Afrikában

2003. június 18. 12:47, Szerda
Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója ma bejelentett egy átfogó kezdeményezést, melynek célja a felhasználók megvédése a kéretlen e-mailekkel (angolul „spam”) szemben, valamint a vállalatok által a kéretlen e-mailek miatt hatékonyságromlás formájában elszenvedett, 2,5 milliárd euróra becsült veszteség csökkentése. A Microsoft jobb technológiákat kíván kifejleszteni, emellett erőfeszítéseket tesz a koordinált iparági önszabályozás, a védő jogi keretrendszer és a felhasználóközpontú védekezés érdekében.

A Microsoft az iparággal, illetve a kormányzati és bűnüldöző szervekkel együttműködésben részt kíván vállalni az illegális és kéretlen e-mailek elleni küzdelemben, emellett szélesebb körű digitális integritást kíván megvalósítani mind a felhasználókkal, mind a vállalkozásokkal.

"A spam a felhasználók számára az egyik legnagyobb probléma manapság; az iparág vezetőjeként kötelességünknek érezzük, hogy segítsünk ennek megoldásában, és visszaállítsuk az elektronikus levelezésbe vetett bizalmat" - mondta Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója. "Úgy gondoljuk, hogy a probléma hatásosan koordinált módon oldható meg, melynek része a technológia, az iparági önszabályozás, az erős jogi keretrendszer, valamint az illegális levélküldőkkel (spammerekkel) szembeni célzott fellépés."

"A becslések szerint a spam a teljes e-mail forgalomnak több mint 50%-át teszi ki, és hatékonyságcsökkenés formájában 2002-ben több mint 2,5 milliárd euró veszteséget okozott az európai vállalatoknak. Ezzel a kezdeményezéssel és az elkövetkező években a probléma megoldása érdekében végzett munkánkkal hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy az internet biztonságosabb és barátságosabb környezetté váljon" - mondta Courtois.

Phil Jones, az Egyesült Királyság Adatvédelmi Hivatalának helyettes vezetője a kezdeményezést üdvözölve a következőt nyilatkozta: "Az Adatvédelmi Hivatal messzemenően támogatja az efféle iparági kezdeményezéseket. A jogi keretrendszernek fontos szerepe van, ideértve az elfogadható normák betartatását is, azonban az ügyek mennyiségét és az igazságszolgáltatás nehézségeit figyelembe véve látható, hogy csupán formális bűnüldözési módszerekkel ez a probléma nem számolható fel. Egy olyan, több résztvevős megközelítésre van szükség, melyben az iparág, a kormányzat és a szabályozó szervek is részt vesznek. Gratulálunk a Microsoftnak, hogy felvállalta a vezető szerepet, és alig várjuk, hogy az iparági szereplőkkel együtt lehetővé tegyük, hogy az internetfelhasználók megismerjék, mit tehetnek azért, hogy ne kapjanak kéretlen e-maileket."

A Microsoft célja, hogy a lehető legjobb megoldásokat biztosítsa a felhasználóknak, és minden szinten új és továbbfejlesztett technikai eszközöket nyújtson a spam megállítására. A Microsoft spamellenes technológiai beruházásainak hatásai már érezhetők például az MSN, a Microsoft fogyasztói célú internetszolgáltatása, az MSN Hotmail, az Exchange és az Outlook új verziójában.

Az MSN például naponta 2,4 milliárd kéretlen levelet blokkol. Emellett az MSN számos új technológiát biztosít annak érdekében, hogy a kéretlen e-maileket küldők ne kaparinthassák meg a felhasználók e-mail címét, és hogy megállítsák a kéretlen e-mailekhez használt e-mail címek körének a bővülését:
  • A spamlista létrehozását gátló technológiákkal, például a Human Interactive Proof (HIP) technológiával meg lehet nehezíteni az e-mail fiókok regisztrálását - a HIP segítségével 20%-kal sikerült csökkenteni az e-mail regisztrációk számát.
  • A 120 millió MSN-felhasználót hatékony spamszűrők védik, köztük képszűrők, háromszintű spamszűrő a beérkezett üzenetek mappa szintjén, valamint intelligens szűrők, amelyek megtaníthatók a spamek felismerésére.

    A vállalatok nap mint nap jobb szűrőket készítenek, és sok pénzt költenek kutatás-fejlesztésre. A Microsoft olyan szűrőket készít, melyek egyszerűen használhatók, és hatékonyabban képesek eldönteni, hogy melyik e-mail tekintendő kéretlennek, és melyik valódi kommunikációnak. Ezzel a megkülönböztetéssel jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy a rendszer a valós e-maileket tévesen spamnek tekintse.

    A fejlett technológiák alkalmazása elengedhetetlen része a kéretlen e-mailek csökkentésének, de nem elegendő. Fontosak az iparág hatékony, egymást kiegészítő erőfeszítései is. Mint azt korábban a Microsoft bejelentette az Egyesült Államokban, a vállalat támogatja egy olyan független, globális, megbízott szervezet vagy szervezetek létrehozását, amely élen járna a legjobb módszerek kidolgozásában, és folyamatos forrásként szolgálna az e-mailek hitelesítéséhez és a felhasználók közti viták rendezéséhez.

    Ezek a szervezetek módszereket biztosítanának a valódi e-mailek felismeréséhez, hogy a felhasználók és a vállalkozások egyszerűbben tudjanak különbséget tenni a kívánt és a nem kívánt e-mailek között. Természetesen azoknak a technológiáknak, amelyek azonosítják a legitim kereskedelmi cégek identitását, és azokhoz megbízható küldői „bélyegzőt” mellékelnek, nyílt szabványokra kell épülniük, és az érintett iparágak visszajelzéseinek széles körű figyelembevételével kell elkészülniük.

    A Microsoft célja, hogy a felhasználóknak a kéretlen e-mailekkel szembeni megvédése érdekében a régióban erősítse kapcsolatát a kormányzatokkal. A Microsoft támogatja az Európai Parlament és az Európai Tanács által 2002. július 12-én elfogadott, az elektronikus kommunikáció adatvédelmét szabályozó direktívájának (Electronic Communications Data Protection Directive) tagállamok általi megvalósítását. A direktíva hatékony jogi keretrendszert biztosít az EU-ban a felhasználók kéretlen kereskedelmi e-mailektől való megvédéséhez.

    Ahhoz, hogy látható legyen, hogy a gyakorlatban hogyan valósíthatják meg a direktívát az érintett direct marketing cégek, és hogy ez mennyire lehet hasznos a kéretlen e-mailt küldőkkel szemben, további kutatások szükségesek, és ki kell cserélni a magán- és a közszféra érintett szereplőinek a tapasztalatát.

    Az Európai Internetszolgáltatók Szövetsége (European Internet Services Providers Association, EuroISPA, www.euroispa.org), az Európai Unió országainak internetszolgáltatóit tömörítő szervezet pán-európai szervezete üdvözölte a kezdeményezést.

    "Az EuroISPA sokat dolgozott azon, hogy az Európai Unió jogi keretrendszere egyértelműen tiltsa meg a spamet. Azonban ez nem vonatkozik az Európai Unión kívülről érkező kéretlen levelekre, melyek száma a statisztikák szerint növekvőben van" - mondta Louisa Gosling, az EuroISPA elnöke. "Az iparág és a kormányok közti együttműködés elengedhetetlen a spam elleni küzdelemben, és az efféle kezdeményezések nagyon üdvözlendők."

    A Microsoft támogatni fogja azokat a jogszabályokra alapuló erőfeszítéseket, hogy azonosítsák, lenyomozzák és bíróság elé állítsák azokat, akik zavart okoznak a vállalat szolgáltatásainak a működésében, és rontják az internet használhatóságát. Az Egyesült Királyságban már meg is indították az első eljárásokat:

    Az MSN ma indítja útjára az MSN Spam Buster (www.msn.co.uk/spambuster) nevű, az Egyesült Királyságban használható oktatási webhelyet, amely Európa más részein 2003 nyarától lesz elérhető. Az Európában több mint 44 millió felhasználót számláló MSN azt szeretné elérni, hogy a felhasználók többet tudjanak a kéretlen e-mailek elleni módszerekről. A webhely szolgáltatásai:

  • "Hogyan szabadulhatok meg a kéretlen e-mailektől?" című oldal, amely azt mutatja be, hogyan védhető meg a postaláda a kéretlen e-maileket küldőktől.
  • Számos egyszerűen követhető, lépésről lépésre haladó útmutató arról, hogyan használhatók és aktiválhatók az e-mail szűrők az MSN Hotmail rendszerben.
  • A rendszeres frissítésekre és a legfrissebb tippekre mutató hivatkozások, melyek azt ismertetik, hogyan lehet védekezni a spamek ellen.

    "A Microsoft elkötelezettnek érzi magát aziránt, hogy az elkövetkező hónapokban és években a kormányokkal és az iparággal együttműködve regionális és nemzeti szinten is felvegye a küzdelmet a problémával" - mondta Courtois. "A Microsoft a webes marketinget szabályzó belső irányelvektől a termékfejlesztésbe beépülő biztonsági és adatvédelmi módszerekig mindenhol felismeri saját felelősségét aziránt, hogy folyamatosan olyan eszközöket készítsen, melyek megvédik a felhasználókat, és biztonságos internetezést tesznek lehetővé."

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások