Gothic 2

Gothic 2

2003. június 30. 13:07, Hétfő
Grafika: A mai szinthez képest a grafika nem túl szép; az objektumok szélei túlságosan élesek, dobozszerűek, az arcok animációja vázlatszerű. A páncélok, épületek kifejezetten jól néznek ki, de összességében véve nem érdemes egy mai, főként a grafika terén újat nyújtani próbáló FPS-hez hasonlítani, mert akkor esélytelen a játék.

Kezelőfelület: A játék irányítása kezdetben szokatlan lehet, és a harc is nehézkes, de ez gyorsan megszokható. Az egér balklikkje a cselekvések többségéhez elegendő, bonyolult műveletek, mint guggolás, kuszás, komolyabb pusztakezes harc nincs. A tárgyaink száma végtelen (se darabszám, se tömegbeli korlát nincs), és a rajtunk viselt, illetve nálunk lévő tárgyak listája egyesítve van - ruhánk, gyűrűnk piros keretben jelenik meg a leltárban.

Játékmenet: A játékmenet addiktív; számos érdekes küldetéssel és megismerendő karakterrel, egy vérbeli szerepjáték. A történetvonal magával ragadó, a környezet nagy és szabadon felfedezhető, számtalan lényt lehet megölni, és minden karakternek megvan az egyedi célja, feladata.

A játék legnagyobb erőssége a szabadság és a választás lehetősége. Mi döntünk arról, hogy csak rohangálunk az erdőben és szörnyeket gyilkolászunk tapasztalati pontokra vágyva, netán a rengeteg, farmerek és egyéb mellékszereplők által adott mellékküldetéssel foglalkozunk, vagy pedig a fő feladatra koncentrálunk. Csatázhatunk trollokkal, vadászhatunk kalózok kincseire, de az igazi hírnév természetesen egy sárkányvadászt illet. Fontos kiemelni a játék újrajátszhatóságát, legalább kétszer végigmenve is találunk felfedezetlen pontokat, nem tapasztalt beszélgetéseket. A játék fő küldetésére koncentrálva mintegy 30-40 órás játékélményt nyújt.

Hangeffektek: A hangeffektek kiválóak - madárcsicsergés az erdőben, ha farkasok/patkányok vannak a közelünkben, apró neszezés, és ráadásul - megfelelő számú hangfal esetén - az ellenfelünk irányát is tökéletesen be tudjuk lőni. A szörnyek hörgése, kardok csilingelése kiváló. Jó hallani a világ lakóinak egymás közötti beszélgetését az aktuális eseményekről, pletykákról és saját munkájukról. A szereplők hangjához jól választottak szinészeket, a pap kántálása vagy a lovagok parancsoló utasításai nagyon realisztikusak. Az egyetlen gond talán a színészek alacsony száma lehet, egyes emberek hangja többször is felismerhető. A karakterek arcmozgása néha nincs teljesen szinkronban a beszéddel.

Zene: A zene a középkori hangulat fokozására szolgál, ezt teljesíti is. Ugyan nem a legkiválóbb, de aláfestésre tökéletesen megfelel.

Multiplayer: A játékban sajnos nincs multiplayer játékra lehetőség, valószínűleg a fejlesztőket nagyon lefoglalta a történet kidolgozása.

Intelligencia és nehézség: Az ellenség intelligenciája jónak nevezhető. Támadás esetén jó ideig követnek minket, de például a farkasok inkább a birkákat választják, illetve a patkányokat is lefoglalja a hullazabálás támadás helyett. A nehézség nem állítható, nincs is mit - a küldetések többségének teljesítéséhez sok mászkálás és/vagy tárgyak megszerzése, illetve bizonyos karakterekkel beszélgetés kell, így kellő időt ráfordítva a harcban esetlegesen ügyetlenebbek is végig tudják játszani.

Összegzés: A Gothic 2 ritkaság a mai játékpiacon, kiválóan kidolgozott világával alapos munkát végeztek a fejlesztők. Hibát csupán a végső kivitelezésben lehet találni, jobb grafikával, magasabb költségvetéssel ez lehetett volna az eddigi legjobb szerepjáték - ha szereted a stílust, ne hagyd ki!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások