Warcraft III: Frozen Throne

Warcraft III: Frozen Throne

2003. július 14. 01:17, Hétfő
További újdonságok

A történeten felül vagy inkább amellett szóli kell a töménytelen új egységről, térképről és egyebekről.
Kezdeném a hősökkel, minden faj kapott egy-egy újat. Az elfek a már említett Maievvel lettek gazdagabbak, aki kemény és gyors harcos, a teleportugrás és a megidézett segítő szellem segítségével elengedhetetlen kelléke lesz a csapatnak. Az orkok régi szövetségesük, a trollok egy kiemelkedő harcosát tudhatják maguk mögött, aki néhány trükkös varázslata mellett (békává vagy épp mivé változtatás, villámló kígyó idézés) a gyógyító sugárkezelésével tesz sokat a fronton harcolókért. Az emberek új barátaik vezérét állították csatasorba, a Vér Mágust, akinek olyan a szeme, mint azoknak, akik egyhuzamra végigviszik a campaignt, mellesleg iszonyat erős támadóvarázslatokkal rendelkezik, persze nem érdemes őt sem beküldeni a tömegbe. Az élőhalottak pedig feltámasztották egyik ősi harcosukat, a Crypt Lordot, azaz a Kripták Urát, a nerubiai hőst, aki hatalmas csapásaival tizedeli az élőket, mellesleg, segítségül hívhatja kisebb-nagyobb előhalott barátait.

Klikk ide! Klikk ide!

Ha ez esetleg nem lenne elég, akkor beszavazhatunk a partiba még 5 másik semleges hőst is. A Naga tengeri boszorkányhoz lesz szerencsénk a küldetések során, aki kemény hátvédnek ígérkezik. Míg az orkoktól jól ismert Beastmaster kőkemény élharcos, megidézett állataival, néha állatseregeivel együtt. A Dark Ranger egy kialvatlan durcás Night Elfhez hasonlít legjobban, és úgy is viselkedik, míg a Pit Lord a Burning Legion istencsászárának kicsinyített mása. A legviccesebb pedig a Pandarian Brewmaster, egy sörivó pandamaci, aki szerintem a Blizzardos fiúk humorát dicséri.

Új egységekből is jutott mindenhova egy, bár kicsit már unalmasnak kezd hatni ez a felsorolás, dehát ez egy kiegészítő és ennek van hírértéke. Az emberek és az orkok 3-3 az elfek és az élőhalottak 4-4 új egységet kaptak, amelyekből van amit gyárthatunk, van amit idézhetünk magunk mellé. Az új egységek kiegyenlítik az adott faj gyengeségeit, így hegyezve tovább a már eddig is precíz egyensúlyt a 4 faj között, amire eddig szerintem ilyen szinten rtsben nem volt példa. Az elfek többek közt kaptak egy erős Hegyi óriást, míg az orkok és emberek légi egységeket szereztek be.

Klikk ide! Klikk ide!

Ami igazán érdekes az a játékos által építhető bolt. Fajspecifikusan 4 különböző boltra tehetünk szert, és egész mókás dolgokat vásárolhatunk hőseinkkel. Néhány példát kiemelve, az embereknél azonnal felépülő őrtornyot cipelhetünk magunkkal, vagy éppen az adott pályának megfelelő kisállatot indíthatjuk felfedező útra az ellen bázisa felé. Gondolom emlékszik még mindenki a Starcraftos parazita trükkre. Az orkoknak is van azonnali dolguk, de nekik városháza, míg az elfek kedvükre csinálhatnak éjszakát maguknak. Az élőhalottak pedig, hogy a terjeszkedésben semmi se gátolja őket, konzerv trutyival fertőzhetik meg a földet távol bázisuktól is.

Népek tengere

Azaz a játszható fajokat körülvevő egyéb jószágok serege. Sok rts-nél megszokhattuk, hogy kietlen pusztákon csak a játékosok által irányított 25 egység rohangál fel-alá és gyilkolja egymást, de itt egy élő környezet részesei leszünk. Eddig is számtalan bolyongó lélekkel találkozhattunk, illetve a Blizzard találmány, a native ártalmatlan lények jelenléte is kellemes érzetet kelt a játékosban. Ezt csak tovább fokozták azzal, hogy néhány új fajt is bevettek a játékba, amik szintén egész kis családokat alkotnak. Sokszor kűlsőben minimálisan eltérő lények különböző szinteken más más méretben, színben és tulajdonságokkal felvértezve keserítik meg egyjátékos küldetéseinken való továbbjutásunkat. Igazából meg sem merem becsülni, hogy ezeket összeszámolva hány különböző izgő-mozgó teremtménnyel találkozhatunk a játékban, de az biztos, hogy meghaladja az eddigi összes stratégia ilyen számadatát.

Klikk ide! Klikk ide!

Az újak között egyrészt a Naga családot érdemes megemlíteni, amiből akár játszható fajt is lehetne varázsolni, lévén hogy épületekkel is rendelkeznek és van jónéhány egységük, és gondolom valamelyik lelkes rajongó a megújúlt térkép- és kampány-szerkesztő segítségével hamarosan ez is megvalósul. Másrészt itt vannak a kisebb haverok, mint a tengeri teknősök egész palettája az ékszerteknős mérettől egész az extra galapagoszi atomteknősig. Illetve csak felsorolás szintjén a Mur'gul Snarecasterek (szép név), a Draeneri Darkslayer és a Magnataur Warrior csapat. Nem tudom miért van az, hogy egy fantasy annál fantazibb minél kimondhatatlanabb és megjegyezhetetlenebb nevű karakterek vannak benne.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások