Warcraft III: Frozen Throne

Warcraft III: Frozen Throne

2003. július 14. 01:17, Hétfő
Grafika: Mondhatni mit sem változott, szóval nem kell új procit vagy videókártyát vásárolnunk a játék mellé, viszont számos látványelem került be újításként. Az elfek főnixe példának okáért gyönyörűre sikerült és három új tereptípust is alkottak a készítők, melyek ha lehet még misztikusabbak és néhol félelmetesebbé tették a hangulatot. A legjobban az azték érzetet keltő romos táj tetszik, de a kiegészítő fagyos motívumát kiérdemlő terep sem panaszkodhat. Az új épületek, egységek és hősök mind-mind aprólékosan megtervezett munkák. Tehát itt nem tudok leírni semmilyen áttörő momemtumot, de minden kis sziporka által könnyebben bele tudjuk élni magunkat a Warcraft világába.

Kezelőfelület: Szintén a megszokott Warcraft III, persze egy kiegészítőnél badarság is lenne változtatni ezen. Viszont plusz dolgok itt is bekerültek a kosárba, például a kistérképen látjuk a creepet is, tudunk queueba tenni épületfejlesztéseket akár egységtréningekkel egyszerre is. A limitált egységkijelölés megmaradt, ami nem is baj, hiszen ez nem a C&C, ahol a lényeg, hogy egy rakat katonával lerohanjuk a másik tábort.

Játékmenet: Amint már írtam róla, frenetikusra sikeredett e téren a kiegészítő. Ami miatt érdemes megszerezni, az talán ez a rész. Hihetetlenül izgalmas küldetések, minden pályán továbbra is fő és opcionális feladatok, amik már nem jönnek olyan automatikusan, mint az eredeti játékban. Van ahol igenis hülyére kell keresgélni magunkat mire rájövünk hogy hol a megoldása egy rejtett feladatnak. A single player kampányok kivégzése után még mindig ott a lehetőség a gép elleni küzdelemre, illetve a később letölthető hivatalos és nem hivatalos "kiegészítő kiegészítők", pályák, küldetések teszik majd örök érvényűvé ezt a darabot.

Hangeffektek: JOB'S DONE! Az új karakterekhez természetesen megfelelő hangok kapcsolódnak, előfordul néhány új hang, dörmögés vagy üvöltés, de igazából itt lustálkodtak kicsit a srácok. Valószínűleg nem tartott volna sokáig néhány új hangot felvenni, és belerakni a csomagba, mert kicsit unalmas tud lenni - főleg a sok hős alapú küldetésnél - az a négy-öt mondat, amit szerencsétlenek ismételgetnek minden egyes klikkelés után. Ha elmentek volna ebbe az irányba, akkor érdemes lett volna erre is odafigyelni. Ezen kívül nincs gond a hangokkal, mind odaillő és sokszor vicces is.

Zene: Aki játszott már Blizzard játékkal annak nem fogok újat mondani. Jól eltalált, akár órák után is hallgatható zenék vannak az új pályák alatt, és felcsendülnek a régi dallamok is, természetesen amolyan warcraftos stílusban. Kellemes pörgős muzsikák szólnak csaták alatt, nem kissé vérpezsdítő hatással. Úgy gondolom erre nem kell több magyarázat, öt csillag.

Multiplayer: A Battle.net. Nagyobb, hosszabb, vágatlan. Szintén kiegészült a netes játék megszállottak szentélye egy-két új opcióval. Tournament funkció került be, illetve pofozgatták kicsit a már meglévő rendszert. A Frozen Throne megjelenésével egyidőben az eredeti Warcraft3-hoz is kijött a patch, tehát a régi játékosok is élvezhetik az előnyöket, bár egy idő után kénytelen lesz mindenki beszerezni ezt a kiegészítőt, ha játszani akar a nagy tömeggel. A hivatalos térképek közé bekerült egy tower defense és egy survivor challenge típusú pálya is, tehát a Blizzardnál is tudják, hogy mi a dörgés a multi játékokban. Helyi hálóban is tudunk továbbra is játszani, szóval LAN partira fel!

Intelligencia és nehézség: Itt sajnos nem tudok olyan pátosztelien fogalmazni, talán ez egy kicsit gyenge pontja a dolognak. A nehézséggel még nem is annyira, hiszen hard fokozaton érhetnek a kampányok során meglepetések, normalon viszont könnyen végigvihető egy gyakorló rts játékosnak. Az egységek viszont annak ellenére, hogy ha látják a végüket, akkor visszavonulnak (ez már a Starcraftban is megvolt), nem mutatnak semmilyen komolyabb jelet arra, hogy okosodtak volna. Ha meglátnak, rohannak, és megpróbálnak szétszedni.

A sima multi játékban a gép használja a durván lerohanós taktikát. Ami mondjuk meglepett, hogy nem mindig ugyanarról az oldalról támad, tehát végsősoron az AI-n állítottak valamit, de ha kiismeri az ember a gép taktikáját, ami nem nehéz, akkor hipp-hopp le lehet verni. A nehézséget fokozni illetve csökkenteni lehet egy új opcióval, amivel handicapet (hátrány) állíthatunk be magunknak vagy a gépi ellenfélnek. Ez gyakorlatilag tíz százalékos ugrásokkal életerőpont csökkentést jelent. Jó lehet mondjuk úgy 3 hard gép ellen küzdeni, hogy nekünk minden egységünk fele HP-vel indul… Az kihívás :).

Összegzés: Néhány helyen azt írták, hogy más kiadó ezt külön játéknak adta volna el, és igazuk is van. Teljesen újszerű, sziporkázó koncepcióra épített, szinte tökéletes kiegészítőről van szó. Ahogyan a Warcraft III az év játéka lett, úgy lesz ez most az év kiegészítője. Az egyetlen probléma talán az ára. Kiegészítőket nem nagyon szoktak ezen az áron kidobni, de a Blizzard úgy gondolta, hogy nagyot alkotott, akkor adjunk ki érte kicsit több pénzt. 35 dollár, avagy 8000 Ft - ennyit szerintem megér, főleg a Battle.net miatt. Le lehet tölteni, de talán a CD védelem helyett a Blizzard választott jobb taktikát. Adott nekünk valamit, amiért megéri megvenni. A küldetések és a single player lekötnek mondjuk egy átlag gamert egy hétre, aztán jöhet újra a multi, ahol a kiegyenlített seregek és az egyéb újítások megbolygathatják a mára kicsit állóvízzé nyugodott multi scene-t. Az összesítettben a pontja szerintem nem kérdéses, maximális csillaghullás.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások