Tomb Raider: Angel of Darkness

Tomb Raider: Angel of Darkness

2003. július 27. 22:56, Vasárnap
Grafika: A karakterek gyönyörűen el vannak készítve. Lara rucija lebeg a cicijei felett, minden nagyon részletes. A modellezés kiemelkedően jól sikerült. Rongybaba fizikát is sikerült beépíteni. Jól mutat, mikor egy hulla bucskázik lefelé a lépcsőn, vagy zuhan le a harmadikról. Bár a rongybabahatásnak van hátulütője is, mint az, amikor egy lezuhant hulla feje a saját fenekében van. :) Persze ez nem zavar sokáig, mivel minden hulla eltűnik 5 mp után. A terep mondhatni elég változatos. Nem mondom, hogy lenyűgöző, de ez nem monoton. Ötletes megoldások, útjelző táblák, reklámok és egyebek színesítik az utcák képét. Ajtót rajzolni a grafikusok nem szeretnek, abból ugyanis nem sok sikerült, de ez van. Ami lehúzza a játék talán legkiemelkedőbb részét, az a hibák tömkelege. Az árnyékok gyönyörűek, egész addig, amíg nem jönnek a hibák, előfordul gyakran textúrahiba és néhány más zavaró tényező is.

Kezelőfelület: Az irányítás szörnyű, ahogyan a cikkben le is írtam. A menük egyértelműek, de eleinte külön kis játék felfedezni, azt hogy mi hol van, mi hogy működik. A Controls menüpontban van kb. 10 dolog, amit beállíthatunk, ezek az alapdolgok, a többit meg találd ki. Persze a kézikönyvben benne van, de példának okáért a quicksave ott is hibásan jelent meg. Ha az ember megszokja, akkor lehet vele machinélni, de nem értem, hogy 2003-ban miért a usernek kell megszoknia valami rosszat. Ez azt gondolom, elfogadhatatlan.

Játékmenet: Szokványos Tomb Raider. Ne is nagyon várjunk tőle csodát. Le tudja kötni az ember érdeklődését, annak ellenére, hogy idegesítő bakik zavartak, első alkalommal órák hosszat szöszmöszöltöltem a játékkal. Ami viszont kiábrándító, hogy ez idő alatt félig majdnem végigvittem. Tehát kihívás szintén nem várható.

Hangeffektek: A hangok telitalálat a játékban. Francia akcentus, beszédhiba, ellenfelek felkiáltásai, fegyverhangok. Mind-mind első osztályú produktum. Talán az ellenfeleknél fel lehetett volna venni 3-4 különböző verziót, mert, amikor a 15. fegyveres rohan ránk ugyanazzal a csatakiáltással, akkor tényleg elgondolkodunk valami emberfeletti pszichés talányon.

Zene: Az egyik legjobb játék Soundtrack, amit az utóbbi években hallottam. Minden helyszínhez, akcióhoz a legmegfelelőbb zene, profin megkomponált aláfestés. Nem kis szerepe van a zenének a hangulat és a figyelem ébrentartásában. Nagyon jól hangzanak és talán emiatt meg is bocsájt az ember egy-két dolgot.

Mesterséges Intelligencia: Mesterséges unintelligencia, mondhatnánk. Az ellenfelek meglátnak, céloznak, rohannak, lőnek, megállnak, néznek, töltenek, lőnek, meghalnak. Röviden ennyit tud minden AI a játék során. Elég szegényes. Szomorúnak tartom, hogy akkor, amikor néhány multi játékhoz olyan bot scripteket írnak fiatal srácok, hogy az bekukucskál a sarkon, dob két gránátot, berohan, fedezéket keres... stb, itt pedig a resident evilre emlékeztető zombie érzet uralkodik.

Nehézség: Nehéz helyzetben vagyok az értékeléssel. Ha azt kéne osztályozni, hogy mennyire nehéz végigmenni a feladatokon, akkor 5 csillag, ha azt nézem, mennyire jól eltalált a dolog, akkor kettő. Lehetett volna ötletességgel is növelni a nehézséget. Itt arról van szó, hogy minden második sarkon jó eséllyel halunk meg, leesünk, lelőnek, vagy történik velünk valami igen érdekes dolog. A kapcsolókeresgélés pedig tovább húzza az idegeinket. Tényleg ez a legrosszabb, nem gondolkodni kell, hanem rohangálni, amíg nem jutunk ki egy szobából. A történet lineáris, nincs kihívás benne. A kulcs a Quicksave/Quickload kompozició.

Összegzés: Fogja valaki élvezni a Tomb Raider: Angel of Darknesst? Nem tudom. Régen nagy rajongója voltam a sorozatnak, de ahogy kezdtem, most is elmondhatom, hogy gurul lefelé a lejtőn a dolog és nem sok eséllyel szerez új rajongókat ez a rész a kultusznak. Amiben reménykedni lehet, hogy hamarosan kijön egy patch, még az előtt mielőtt lehúzná a progit mindenki a WC-n, és kijavítják a legdurvább hibákat legalább. Azt hiszem a sorozat körülbelül azon a szinten van, mint a Westwood a Red Alerttel volt. Ahogy a gimis töritanárom mondta anno, Vérátömlesztés, drágám. Az kéne neki. Nem érdekel már sok embert az újabb rókabőr, még akkor sem, ha ki van fényezve. Valami innováció kell, és nem csak az, hogy leszakítsák a játékosokról a pénzt.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások