Az új funkciók növelik a mobiltelefon-eladásokat

Az új funkciók növelik a mobiltelefon-eladásokat

2003. augusztus 4. 09:29, Hétfő
Egy a hétvégén kiadott piackutatási jelentés szerint a felhasználók továbbra is szívesen cserélik le régebbi mobiltelefonjukat, mert az új készülékek értékes extrafunkciókat nyújtanak számukra.

Az idei év második negyedében 19,2 százalékkal növekedtek a mobiltelefonok eladásai az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Mindez 118,3 millió készülék értékesítését jelenti április és június között, közölte a jelentést kiadó IDC piackutató cég.

Az IDC szerint az olyan új funkciók, mint a beépített digitális kamerák, és a színes LCD kijelzők vásárlásra ösztönzik a felhasználókat. "Ez a szegmens továbbra is erőteljes, mivel a készülékek új piacokra törnek be, az új technológiák pedig a régebbi modellek lecserélésére késztetik a felhasználókat" - mondta Alex Slawsby, az IDC egyik elemzője. Slawsby szerint a felhasználók jelenleg 18-26 havonta vásárolnak új mobiltelefon készüléket.

A második negyedévben leszállított több, mint 118 millió készülékből 40,9 milliót, vagyis közel 35 százalékot a piacvezető finn Nokia gyártott. A második helyet a Motorola foglalja el 13,4 százalékos részesedéssel, és 15,8 millió eladott készülékkel. A dél-koreai Samsung 12 milliós eladása 10,1 százalékkal a harmadik helyre repítette a társaságot, miközben a Siemens a negyedik, a Sony Ericsson pedig az ötödik helyre csúszott.

Az eladott készülékekből 2 millió, vagyis 1,7 százalék volt fejlett funkciókkal rendelkező intelligens mobiltelefon készülék, vagyis "smartphone". A Nokia ezekből 1,2 milliót gyártott, a második Sony Ericsson pedig 200 ezer darabot.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások