2003. november 10. 16:16, Hétfő
A HP az élbolyban foglal helyet a META Group nemrégiben közzétett METAspectrum jelentésében. Az eseménykezelő szoftverek piacáról készített felmérés a HP OpenView felügyeleti szoftvercsalád nagyvállalati szintű felügyeleti megoldásait, kiterjedt telepített bázisát és előkonfigurált integrációs ágenseit tartotta külön említésre méltónak.
A HP az üzleti adatok kapcsolatainak észlelését és modellezését is be kívánja építeni az OpenView csomagba. Kapcsolódó megoldásai elsőként lighthouse-ügyfeleknek szánt, új üzleti-szolgáltatáskezelő programjának (Business Service Management Program) keretében lesznek elérhetők. E kezdeményezés résztvevői igénybe vehetik a HP élvonalbeli felügyeleti technológiáját, és a későbbiekben maguk is befolyásolhatják a termékfejlesztés folyamatát.
A HP tovább bővíti a HP OpenView szoftverek piacvezető hálózat- és infrastruktúra-felügyeleti képességeit. A nagyvállalati szervezet mélyebb rétegeibe (pl. esemény- és működéskezelés, szolgáltatásiszint-kezelés, webszolgáltatás- és identitáskezelés) hatolva lehetővé teszi ügyfelei számára osztott informatikai erőforrásaik biztosabb kézben tartását. Így még azelőtt észlelni lehet a potenciális problémákat, hogy azok ténylegesen érintenék működését, és szorosabb kapcsolat építhető ki a támogatott informatikai és üzleti folyamatok között.
A META Group új METAspectrum felmérése az infrastruktúra- és az alkalmazás-felügyeleti események konszolidálására illetve korrelálására központosított megoldást nyújtó szoftverekről és azok szállítóiról nyújt objektív értékelést.
"Nagy örömünkre szolgál, hogy olyan tekintélyes elemzői csoport elismerését sikerült kivívnunk, mint a META. Az ő besorolásuk is jól érzékelteti, milyen komoly ágazati támogatást élvez a HP átfogó adaptív felügyeleti szoftver- és szolgáltatáscsomagja" - mutatott rá Todd DeLaughter, a HP felügyeleti szoftverekért felelős szervezetének alelnöke és ügyvezető igazgatója. "A HP törekvéseinek középpontjában az alkalmazkodó, adaptív nagyvállalat létrehozása áll. Segíteni szeretnénk ügyfeleinknek abban, hogy az üzleti és az informatikai működést szorosabban összekapcsolva, hatékonyabban tudják előkészíteni és kezelni a változásokat. A HP OpenView portfólió központi szerepet játszik ebben a stratégiában, amelynek megvalósítása szempontjából lényeges előrelépést jelent a lighthouse-ügyfeleket megcélzó, új üzleti szolgáltatáskezelő program elindítása."
A piaci pozíciója és széles körű elterjedtsége okán méltatott HP OpenView a METAspectrum felmérés élbolyában foglal helyet. A META Group külön kiemelte, hogy az üzleti szereplők többsége a HP OpenView Network Node Managert használja, és hogy a HP-nek az évek során sikerült kibővítenie eseménykezelő eszköze, a HP OpenView Operations stabil telepített bázisát. Ez a megoldás valamennyi gyakori UNIX® operációs rendszert, a Microsoft Windows® NT-t, a Windows 2000-et, a Novell NetWare-t, a Linuxot és a régebbi rendszereket is támogatja. A META Group azt is megállapította, hogy a HP továbbra is széles választékot kínál ügyfeleinek előkonfigurált integrációs ágensekből, és ily módon számos "kulcsrakész" felügyeleti képességet tesz számukra elérhetővé.
"Az IT-szervezetek nagyon okosan teszik, hogy a működési hatékonyság és az üzleti érték növelése érdekében felügyeleti folyamataik és eseménykezelési gyakorlatuk egységesítésére törekszenek" - jelentette ki Glenn O´Donnell, a META Group programigazgatója. "Az e szükségletre reagáló megoldások általában stabilak és érettek. METAspectrum elemzésünk végeredményét több tényező befolyásolta, köztük a telepített bázis nagysága, az ügyfélelégedettség, a szállító életképessége, az alkalmazott korrelációs technológia és a harmadik fél által szállított rendszerek felé nyújtott integrációs képességek. A három első helyezett e szempontok mindegyikének magas szinten megfelelt."
A HP Business Service Management Lighthouse Customer programja segítségével a nagyvállalatok fel tudják mérni, milyen hatást gyakorolnak a különféle üzleti és IT-események belső folyamataikra. Ezáltal hatékonyabban működhetnek, és szorosabb összhangot teremthetnek üzleti és informatikai folyamataik között. Egyes kiválasztott ügyfelek már rendkívül korai stádiumban hozzájuthatnak az üzleti folyamatok és az őket támogató IT-alkalmazások modellezését egyszerűsítő, valamint a rendszer működési állapotát valós időben értékelő megoldásokhoz, és a későbbiekben aktívan befolyásolhatják azok fejlesztését. A program november 1-én indult.
"Az eseménykezelés piaca egyre inkább megszerzi az őt megillető helyet. A végfelhasználók is fokozódó érdeklődést tanúsítanak a terület iránt. Mind gyakoribb jelenség, hogy a szállítók épp az integrált eseménykezelési képességeket hangsúlyozva próbálják eladni terméküket" - nyilatkozta Corey Ferengul, a META Group működési stratégiák vizsgálatát irányító alelnöke és vezető elemzője. "A META azért dolgozta ki a METAspectrum felmérést, hogy ezzel lehetővé tegye a végfelhasználók számára a szállítók képességek, jelenlét és piaci teljesítmény szerinti értékelését."