Egyre több az e-visszaélés Angliában

Egyre több az e-visszaélés Angliában

2003. november 13. 15:20, Csütörtök
[e-kereskedelem] Az angol on-line bevásárlók figyelmét a karácsonyi ajánlatok mellett az interneten elkövetett csalások számának ugrásszerű növekedésére is felhívják. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint 2002-ben mintegy 30 millió font kárt okoztak az e-szélhámosok.

A fogyasztókat naponta közel 300 000 font kár éri pusztán a "kártya nincs jelen" (CNP) típusú tranzakciók miatt. A klasszikus hitelkártyákat nem pont ilyen jellegű fizetési műveletekre tervezték, a csalók viszont nem válogatnak a pénz megszerzéseinek eszközeit illetően. A CNP bűntények az elmúlt két év alatt 15%-kal gyarapodtak az Egyesült Királyságban, csavaros technikák sorát felvonultatva. A legnagyobb problémát azoknak az oldalaknak a feltörése jelenti, melyek már tárolnak hitelkártyára vonatkozó adatokat. Az illetéktelen kezekbe jutó paraméterek azután 5 dolláros darabonkénti áron kelnek el, s válnak kereskedelem tárgyává a hackerek között. Másik jól ismert technika az ál üzletfrontok létrehozása, melyek alacsony költség ellenében csupán azért működnek, hogy a kívánt információkhoz hozzájussanak a szélhámosok.

Sok bűntény forrása lehet az össze nem tépett kártyás fizetésről szóló blokk, illetve a szem elől tévesztett kártyák sokasága, melyek tálcán kínálják a csalók által vágyott információt. Az angol kereskedők jelenleg az itthon jól ismert chip és PIN megoldástól remélik a helyzet javulását, drasztikusan lecsökkenő off-line visszaélésekre számítva. A chip-pel és PIN kóddal védett kártyák ugyan jóval biztonságosabbá teszik a hagyományos boltokban bonyolított fizetéseket, ám on-line bevezetésüktől tartanak a döntéshozók. Elképzelhető, hogy az újítás néhány hónapra védelmet biztosítana a szélhámosok ellen, ám tudomásul kell venni, hogy közösségükkel szemben nem létezik végleges megoldás, csak az immáron állandósult harc.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások