2003. december 4. 12:50, Csütörtök
[Infinit] Jean-Pierre Raffarin francia miniszterelnök szeptemberben kritikus
hangvételű körlevélben tudatta kormánya tagjaival, hogy elégedetlen az
e-kormányzati fejlesztések ütemével. A tárcák most megkísérlik bepótolni
a lemaradást. Ezt az igyekezetet teszi világosan láthatóvá két új
projekt megjelenése.
A közszolgáltatásokhoz való mind szélesebb körű hozzáférést kívánja
lehetővé tenni az új telefonos forródrót létesítése. Az Allo Service
Public elnevezésű szolgáltatás révén mindazon információkhoz hozzá lehet
férni, amelyek a kormányzati portálon - http://www.service-public.fr/ -
is elérhetők. A projektet Rhône-Alps régióban tesztelik, 2005-re azonban
az ország egész területén elérhető lesz. A szolgáltatás igénybevételéhez
mindössze a 39 39-es hívószámot kell tárcsázniuk az érdeklődőknek.
Ezzel párhuzamosan a kormányzati portált is továbbfejlesztik; a
kormányzat célkitűzése, hogy a webkikötő személyre szabható legyen.
Ennek érdekében kívánják a közeljövőben elindítani a
mon.service-public.fr "személyes adminisztrációs teret", ahol az
állampolgárok kapcsolatba kerülhetnek a kabinettel. A személyre szabható
felület megjelenésére még egy kicsit várni kell, már most hozzáférhetők
azonban további újdonságok, így például az a kis cégek és
magánvállalkozók számára indított rovat, amelyben szakértők adnak
tanácsot és szolgáltatnak fontos információkat az említett
célcsoportokhoz tartozóknak.
A portálon található tudnivalókhoz téma (pl. jogi, adózási kérdések),
szakterület és a letölthető nyomtatvány típusa szerinti csoportosításban
egyaránt hozzáférhetnek az érdeklődők.