Beyond Good & Evil

Beyond Good & Evil

2003. december 29. 09:51, Hétfő
A játékban nemcsak gyalog, hanem két járművel is közlekedhetünk. Az elsőt, a légpárnást egyből a játék elején, a világítótorony elhagyásánál megkapjuk, mivel ez a szigetvilág fő közlekedés eszköze. Használata egyszerü, és idővel ugrószerkezettel és a rajta lévő ágyúnál hatékonyabb célkövető rakétákkal is felszerelhetjük. A második gép egy űrhajó; a történetszál Hyllis holdján lévő bázisra vezet, ezt csak ezzel érhetjük el. Mindkettő fontos részét képezi a sztorinak, mivel előbbivel versenyeken kell szerepelnünk, a másodikkal pedig - a holdra utazáson kívűl - űrcsatákban is helyt kell állnunk. Fontos kiemelni, hogy a járművek nem csak külső, hanem belső nézetből is vezethetőek, és ilyenkor a helyszínek közötti eligazodást egy egyszerű iránymutató is segíti.

Hyllis világán kétfajta pénz van. A fotózással és a pályákon elszórt kristályok felvételével kreditekhez juthatunk, amiből kaját (azaz gyógyitóeszközt) vehetünk, de komolyabb dolgokat csak a feketepiaci fizetőeszközzel, a főellenfelek legyőzése után járó gyöngyökkel vehetünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egy idő után elég jól rá lehet érezni a feladatok megoldására, melyeknél néha dobozokat kell tologatnunk, kapcsolokat aktiválnunk (akár távolról is a kesztyűnkben lévő lövőeszköz használatával), biztosítékokat pakolnunk, hogy legyen áramellátása egy liftnek, vagy egyszerűen lopakodnunk. Számtalan helyen az őrjáratozó Alpha Section katonák mellett kell elmennünk, figyelve, hogy meg ne lássanak. Egyetlen gyenge pontjuk a hátukon lévő palack, szóval ha többen vannak, a harc ellenük esélytelen. Emiatt van olyan rész, ami kissé unalmas - a guggolva lopakodás egy óra után fárasztó.

A küldetéseket nem egyedül kell végrehajtanunk - ez adja a játék érdekes ízét. A feladatok megoldását kezdetben egy Pey'j névre hallgató malac, később egy általunk kiszabadított Double H nevű IRIS ügynök segíti, és akcióba lendítésükhöz csak egy gombot kell megnyomnunk. Mindkettőnek egyedi stílusa van: Double H folyton egy nála lévő kézikönyvből idézget, Malacka pedig harc végén mindig magát dicséri, ráadásul róla a történet kétharmada táján igen érdekes dolgok is kiderülnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Harcban nem túl hatékonyak, de speciális támadásuk nagyon megkönnyíti a dolgunkat, illetve bizonyos esetekben nélkülözhetetlenek. Malacka specialitása a kezében lévő fogó, amivel drótnálókat bonthatunk ki, Double H azonban jóval brutálisabb: a fejével nekirohanva acélrácsokat is át tud törni, továbbá páncélja miatt bármilyen energiarácson sebződés nélkül átsétálhat. A Tomb Raider fölé a rájuk épülő kooperatív feladatok emelik a játékot, ráadásul elakadás esetén velük beszélgetve, vagy elejtett megjegyzéseikre figyelve hasznos tanácsokat kaphatunk, hogy éppen mit kellene tennünk.

A világ helyeinek többségét saját lábunkon ismerhetjük meg, és térképünkön külön jelölve vannak a számunkra fontos helyszínek és dolgok (pl. küldetések helye vagy fényképezendő állatok). A zárt helyszíneken is találhatunk falra akasztott helyszínrajzokat, melyeket lefotózva digitalizálhatunk, és onnan kezdve térképként használhatunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások