Ultrarealisztikus FPS: Grafan

Ultrarealisztikus FPS: Grafan

2004. március 16. 12:40, Kedd
Már 2003 szeptemberében megalakult egy redmondi cég, az Emogence, de csak most hallattak magukról. Bejelentették, hogy már fejlesztenek egy ultrarealisztikus RPG/FPS-t amelynek címe Grafan lesz.

A csapat mindegyik tagja a Microsoft valamelyik stúdiójából vált ki. A fejlesztők vezetője Herb Marselas dolgozott az Ensemble Studios-nál és Bungie Studios-nál is. Ő készítette az Age of Mythology 3D grafikai motorját és dolgozott a Halo 2-n. Korábban részt vett az Intel fejlesztéseiben és ő volt egyike az első 3D hardver fejlesztőinek.

Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ebből kifolyólag nem is liszenszeltek külön grafikai motort, hanem saját maguk fejlesztenek egyet. Ez képes lesz nagyfelbontású textúrák, dinamikus fények kezelésére és használni fogja a Pixel Shader 3.0 lehetőségeit is. Igaz jelenleg még az elérhető kártyák is a 2.0-t használják, és az ATI R420/R423-ból is hiányozni fog még ez a Shader.

Az Nvidia várhatóan valamikor a közeljövőben érkező NV40-es grafikus processzor Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fog rendelkezni és a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy az Nvidia NV50 és az ATI R500 már ezen Shaderek 4.0-s verziójával lesz felvértezve. A lényeg az, hogy mire a játék megjelenik addigra már elérhetőek lesznek a megfelelő kártyák.

Elnézve a képeket a fiúk értik a szakmájukat és a téma is nagyon hálás lehet. Eddig talán a Deus Ex sorozatot tudnám megemlíteni mint hasonló alkotást. A játékról mindössze ennyi információt közöltek, és egyéb számadatok (mi hány és mikor) egyenlőre nem ismeretesek. Viszont érdemes odafigyelni erre a projektre mert nagyon ígéretes.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások