2004. március 29. 15:37, Hétfő
A Yahoo! a Kelkoo megvásárlásával megveti a
lábát az európai internetes kereskedelmi piacon és nagymértékben
megerősíti európai üzleti pozícióját.
A Yahoo! internetes portál és a francia
Kelkoo S.A., a vezető európai internetes kereskedelmi portál közösen
bejelentette a Kelkoo üzleti tevékenységének megvásárlását a Yahoo!
által. A szerződés értelmében a Yahoo! 475 millió euró körüli
összegért megvásárolja a Kelkoo 100 százalékos részvénytulajdonát. A
vételár még néhány tényező függvényében utólag kismértékben
módosulhat. A Kelkoo ár-összehasonlító elektronikus vásárlási, valamint
legjobb ajánlatot kiemelő kereskedelmi internetes kereső
szolgáltatása jól illeszkedik a Yahoo! nemzetközi kereskedelmi
szolgáltatás-fejlesztési programjába és leányvállalata, az Overture
Services által a kereső funkcióhoz kapcsolódóan kínált marketing
szolgáltatásához, azaz összességében megerősíti a Yahoo! legnagyobb
és legszerteágazóbb nemzetközi internetes hirdetési platformként
betöltött pozícióját.
"Az internetes kereső funkciókat nagy részben elektronikus
kereskedelemmel összefüggésben veszik igénybe. A honlap-keresés, a
termék-keresés és az összehasonlító vásárlási funkciók egyesítése
nagyban elősegíti a Yahoo! legátfogóbb és leginkább felhasználóbarát
nemzetközi internetes szolgáltatás létrehozására tett igyekezetét" -
jelentette ki Terry Semel, a Yahoo! Inc. elnök-ügyvezető igazgatója. "A Kelkoo megvásárlása mélységében és terjedelemében is bővíti a
Yahoo! felhasználók számára nyújtott szolgáltatásait és egyúttal egy
újabb hatékony eszközt ad őket elérni kívánó marketing szakemberek
kezébe."
A Kelkoo a legnagyobb európai elektronikus kereskedelmi portál.
Kilenc országban folytatott tevékenységével az európai internet
felhasználóknak közel tíz százalékát éri el. A Kelkoo árucikk
kereső szolgáltatásának közvetítésével a felhasználók gyorsan és
egyszerűen juthatnak a rendszerben szereplő 2500 kereskedő 25
kategóriába sorolt több mint hárommillió terméke közül bármelyiknek
a nyomára és hasonlíthatják össze azok árait. A listán szereplő
kereskedők díjat fizetnek minden a Kelkoo szolgáltatásából a saját
honlapjaira történt átklikkelés után. A Kelkoo saját bejegyzett
portál hálózatán kívül white label üzleti kapcsolat keretében más
vásárló platformokat is üzemeltet és elosztó hálózatot tart fenn.
"Meggyőződésünk, hogy a Kelkoo összehasonlító vásárlási
rendszere a Yahoo! globális hatókörével és a legjobb kereső- és
kereskedelmi szolgáltatás nyújtására tett elkötelezettségével együtt
lehetővé teszi a Kelkoo számára európai vezető szerepének a
megerősítését" - jelentette ki Pierre Chappaz, a Kelkoo alapítója,
ügyvezető igazgató. "Fejlesztő csapataink Európa szerte
fáradhatatlanul dolgoztak a régió legjobb összehasonlító vásárlási
szolgáltatásának a megteremtéséért. A mostani tranzakció minden
kétséget kizáróan lehetővé teszi számunkra, hogy további
erőfeszítéseket tegyünk a tökéletes online vásárlási szolgáltatás
létrehozása érdekében."
A legnagyobb európai összehasonlító vásárlási portál
technológiájának és tapasztalatainak az akvizíciója egy újabb
mozzanata a Yahoo! globális szolgáltatás fejlesztési stratégiájának
a vezető szerep megszerzésére az internetes kereskedelem terén. A
Yahoo! Europe stratégiája az új üzleti pillérre támaszkodva így
egyensúlyba kerül reklámozási, keresési, kommunikációs és internet
szolgáltatói tevékenységi körökkel. Az új funkciók integrálása
jelentős méreti méretgazdaságossági előnyökhöz is juttatják a Yahoo!
Europe üzletét, mivel több millió új felhasználót illesztenek be
rendszerébe.
A Kelkoo és a Yahoo! nagy reményeket fűznek az internetes
kiskereskedelmi üzletág növekvő népszerűségéhez és a keresés első
találatát kiemelő funkció értékesítésében rejlő üzleti lehetőséghez,
különös tekintettel a Kelkoo internetes kiskereskedelmi
portál-szolgáltatás, valamint a termékkeresés eredményének sorba
rendezése terén elért tapasztalatainak és technológiájának a Yahoo!
rendszerébe és kereső szolgáltatásába történő integrálására,
kiegészítve az Overture reklámtevékenységével. Európában az
árucikkek keresése az e-mail küldés után a második legnépszerűbb
internetes foglalatosság a Forrester Research adatai szerint. A piac
összforgalma az idei becsült 40 milliárd euróról 2009-ig 167
milliárd euróra duzzad.
"A Kelkoo szolgáltatása a legjobb úton halad afelé, hogy több
millió európai polgár mindennapi életének részévé válhasson és ezzel
a Yahoo! rendszerének fontos összetevőjévé válik" - jelentette ki
John Marcom, a Yahoo! nemzetközi tevékenységeit felügyelő első
elnökhelyettese. "A Kelkoo ezen kívül kiemelkedő, és a Yahoo!
rendszerébe jól illeszkedő technológiát, valamint szakember gárdát
is hoz magával, beleértve a vezetést is, ami nagy segítségére lehet
a Yahoo!-nak európai céljai elérésében."
A Kelkoo Franciaországban alakult meg 1999-ben és azóta számos
brit, spanyol, norvég és francia vállalkozást olvasztott be magába.
A vállalat 2002 negyedik negyedéve óta nyereségesen működik és
lendületes növekedést ért el 2002-ről 2003-ra. A Kelkoo kilenc
európai országban 250 főt foglalkoztat. Az tranzakció
eredményeképpen nem várható az alkalmazotti létszám csökkentése.
Az adásvétel véglegesítése után a Kelkoo a Yahoo!
leányvállalataként működik tovább. A vállalatot továbbra is Pierre
Chappaz vezeti majd és John Marcomnak számol be. A tranzakció a szokásos hatósági engedélyeztetés után, várhatóan
2004 negyedik negyedében lesz lezárható.