A Yahoo! megvásárolja a Kelkoo kereskedelmi portált

A Yahoo! megvásárolja a Kelkoo kereskedelmi portált

2004. március 29. 15:37, Hétfő
A Yahoo! a Kelkoo megvásárlásával megveti a lábát az európai internetes kereskedelmi piacon és nagymértékben megerősíti európai üzleti pozícióját.

A Yahoo! internetes portál és a francia Kelkoo S.A., a vezető európai internetes kereskedelmi portál közösen bejelentette a Kelkoo üzleti tevékenységének megvásárlását a Yahoo! által. A szerződés értelmében a Yahoo! 475 millió euró körüli összegért megvásárolja a Kelkoo 100 százalékos részvénytulajdonát. A vételár még néhány tényező függvényében utólag kismértékben módosulhat. A Kelkoo ár-összehasonlító elektronikus vásárlási, valamint legjobb ajánlatot kiemelő kereskedelmi internetes kereső szolgáltatása jól illeszkedik a Yahoo! nemzetközi kereskedelmi szolgáltatás-fejlesztési programjába és leányvállalata, az Overture Services által a kereső funkcióhoz kapcsolódóan kínált marketing szolgáltatásához, azaz összességében megerősíti a Yahoo! legnagyobb és legszerteágazóbb nemzetközi internetes hirdetési platformként betöltött pozícióját.

"Az internetes kereső funkciókat nagy részben elektronikus kereskedelemmel összefüggésben veszik igénybe. A honlap-keresés, a termék-keresés és az összehasonlító vásárlási funkciók egyesítése nagyban elősegíti a Yahoo! legátfogóbb és leginkább felhasználóbarát nemzetközi internetes szolgáltatás létrehozására tett igyekezetét" - jelentette ki Terry Semel, a Yahoo! Inc. elnök-ügyvezető igazgatója. "A Kelkoo megvásárlása mélységében és terjedelemében is bővíti a Yahoo! felhasználók számára nyújtott szolgáltatásait és egyúttal egy újabb hatékony eszközt ad őket elérni kívánó marketing szakemberek kezébe."

A Kelkoo a legnagyobb európai elektronikus kereskedelmi portál. Kilenc országban folytatott tevékenységével az európai internet felhasználóknak közel tíz százalékát éri el. A Kelkoo árucikk kereső szolgáltatásának közvetítésével a felhasználók gyorsan és egyszerűen juthatnak a rendszerben szereplő 2500 kereskedő 25 kategóriába sorolt több mint hárommillió terméke közül bármelyiknek a nyomára és hasonlíthatják össze azok árait. A listán szereplő kereskedők díjat fizetnek minden a Kelkoo szolgáltatásából a saját honlapjaira történt átklikkelés után. A Kelkoo saját bejegyzett portál hálózatán kívül white label üzleti kapcsolat keretében más vásárló platformokat is üzemeltet és elosztó hálózatot tart fenn.

"Meggyőződésünk, hogy a Kelkoo összehasonlító vásárlási rendszere a Yahoo! globális hatókörével és a legjobb kereső- és kereskedelmi szolgáltatás nyújtására tett elkötelezettségével együtt lehetővé teszi a Kelkoo számára európai vezető szerepének a megerősítését" - jelentette ki Pierre Chappaz, a Kelkoo alapítója, ügyvezető igazgató. "Fejlesztő csapataink Európa szerte fáradhatatlanul dolgoztak a régió legjobb összehasonlító vásárlási szolgáltatásának a megteremtéséért. A mostani tranzakció minden kétséget kizáróan lehetővé teszi számunkra, hogy további erőfeszítéseket tegyünk a tökéletes online vásárlási szolgáltatás létrehozása érdekében."

A legnagyobb európai összehasonlító vásárlási portál technológiájának és tapasztalatainak az akvizíciója egy újabb mozzanata a Yahoo! globális szolgáltatás fejlesztési stratégiájának a vezető szerep megszerzésére az internetes kereskedelem terén. A Yahoo! Europe stratégiája az új üzleti pillérre támaszkodva így egyensúlyba kerül reklámozási, keresési, kommunikációs és internet szolgáltatói tevékenységi körökkel. Az új funkciók integrálása jelentős méreti méretgazdaságossági előnyökhöz is juttatják a Yahoo! Europe üzletét, mivel több millió új felhasználót illesztenek be rendszerébe.

A Kelkoo és a Yahoo! nagy reményeket fűznek az internetes kiskereskedelmi üzletág növekvő népszerűségéhez és a keresés első találatát kiemelő funkció értékesítésében rejlő üzleti lehetőséghez, különös tekintettel a Kelkoo internetes kiskereskedelmi portál-szolgáltatás, valamint a termékkeresés eredményének sorba rendezése terén elért tapasztalatainak és technológiájának a Yahoo! rendszerébe és kereső szolgáltatásába történő integrálására, kiegészítve az Overture reklámtevékenységével. Európában az árucikkek keresése az e-mail küldés után a második legnépszerűbb internetes foglalatosság a Forrester Research adatai szerint. A piac összforgalma az idei becsült 40 milliárd euróról 2009-ig 167 milliárd euróra duzzad.

"A Kelkoo szolgáltatása a legjobb úton halad afelé, hogy több millió európai polgár mindennapi életének részévé válhasson és ezzel a Yahoo! rendszerének fontos összetevőjévé válik" - jelentette ki John Marcom, a Yahoo! nemzetközi tevékenységeit felügyelő első elnökhelyettese. "A Kelkoo ezen kívül kiemelkedő, és a Yahoo! rendszerébe jól illeszkedő technológiát, valamint szakember gárdát is hoz magával, beleértve a vezetést is, ami nagy segítségére lehet a Yahoo!-nak európai céljai elérésében."

A Kelkoo Franciaországban alakult meg 1999-ben és azóta számos brit, spanyol, norvég és francia vállalkozást olvasztott be magába. A vállalat 2002 negyedik negyedéve óta nyereségesen működik és lendületes növekedést ért el 2002-ről 2003-ra. A Kelkoo kilenc európai országban 250 főt foglalkoztat. Az tranzakció eredményeképpen nem várható az alkalmazotti létszám csökkentése. Az adásvétel véglegesítése után a Kelkoo a Yahoo! leányvállalataként működik tovább. A vállalatot továbbra is Pierre Chappaz vezeti majd és John Marcomnak számol be. A tranzakció a szokásos hatósági engedélyeztetés után, várhatóan 2004 negyedik negyedében lesz lezárható.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások