Painkiller

Painkiller

2004. április 24. 15:37, Szombat
Grafika: Őszintén bevallom, a screenshootok alapján nem sokat vártam ettől a játéktól, de a második, harmadik pálya után egyre jobban láttam, itt nem mindennapi dologról van szó. Igaz, előfordulnak pixeles textúrák, de ezt egy 4xAA megoldja, viszont azt mondhatom minden ellenfél, minden pálya gyönyörű - vagy éppen undort és félelmet keltő, de ugye épp ez a célja. Emiatt érthető a 3 CD-s méret. A menü és kezelőfelület kinézetét is nagyon jól eltalálták, ez tényleg csillagos ötös. Igazán kellemes felkészülés a Doom 3-ra.

Kezelőfelület: A játék irányítására a megszokott FPS konfigurációt használhatjuk. Nincs benne semmi különös, maximum az hogy néha a fegyvereknél a jobbgomb gyakoribb, mint a bal, de legalább nem fárad el a kezünk. A menük egyszerűek, átláthatóak, talán túl kevés is van. Zavaró, hogy nincs "előző játék folytatása" lehetőség, tehát mielőtt kilépnénk mindenképp mentsünk. A töltési idő néha zavaróan hosszú, pedig izmosnak mondható gépen teszteltem.

Játékmenet: Ezt kicsit fura megítélni. Pörgős, folyamatos akció, nincs egy pillanatnyi szünet sem, változatos minden, megfelelő számú mellékküldetésvan, de az egész mégsem kényszerít komolyabb gondolkodásra. Saját műfajának persze kitűnő tagja, de mély tartalomra vágyók semmiképp se vegyék meg. A történeti szál mintha külön folyna és csak a főellenségeknél találkozna a játékkal. Ez kicsit zavaró, de annál talán ezerszer jobb, mint egy olyan Quake sztori, ahol megkapjuk, hogy a földet ellepik a gonosz lények, pusztíts és kész. A fegyverek különbözőségei, változatossága tanulásra kényszeríti a játékost. Viszonylag korán hozzájutunk az összes stukkerhez, viszont nem a klasszikus erőkülönbség teszi mássá őket. Mindegyik fegyvernek van kiugró előnye, ami miatt egy adott helyzetben illik azt használni, így ez által is érdekesebb lesz a játék.

Multiplayer: Itt is csak annyit említenék, hogy Quake. Biztos vagyok benne, hogy nem fog elterjedni úgy, mint az említett előd, de a többjátékos rész is nagyon hasonló hangulatú. Megvannak az ismert DM és barátai játékmódok, illetve van néhány sajátos fejlesztés is.

Hangeffektek: Minden él és mozog és persze hangja is van: morog, zörög, szürcsög, kattog, pattog. A szörnyek sokaságának különböző megnyilvánulásai feldobják a hangulatot, fegyvereink is szépen szólnak és nem maradnak el a háttéreffektek sem.

Zene: Itt lenne mit ledolgozni, ugyanis az egész játék alatt ugyanazt a 2-3 zenét hallhatjuk. Amikor akció van, akkor egy metál szám pörög fel, ami nem rossz, sőt maximálisan odaillő, csak amikor 854. alkalommal indul be, akkor annyira már nem hatásos.

Összegzés: Tudva, hogy vannak még sokkal ütősebb játékok, nem tudok öt csillagot adni neki, de minden tisztelet a készítőké. Sok eredeti ötlettel, izgalmas játékmenettel, szép kivitelezéssel, saját 3D motorral alkottak valamit, ami ellentétes a manapság megszokott tucattermékekkel. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Többször végigjátszható, nem unalmas, és a nehézségi fokozatoknak köszönhetően meglepetéseket tartogató programról van szó.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások