Szemkövető eszköz a reklámok hatásának mérésére

Szemkövető eszköz a reklámok hatásának mérésére

2004. szeptember 10. 15:10, Péntek
[E-kereskedelem] Japán marketingcégek újfajta szemkövető technológiát fognak alkalmazni annak mérésére, hogy egy on-line reklámnak vagy egy weboldal dizájnjának mekkora a marketingértéke.

Az Eye-Tracking Solution nevezetű berendezést a Japán Fogyasztói Marketingkutató Intézet jelentette be. A cégek az új technológiát felhasználva feltérképezhetik a vásárlók szemmozgását, és így megállapíthatják, hogy melyik az oldalon az a részlet illetve hirdetés amelyik felkeltette érdeklődésüket. A szemkövető technológia segítségével megállapítható, hogyan reagál a fogyasztó az on-line hirdetésre, az interaktív és egyéb tartalmi sajátosságokra, valamint megkönnyíti a használhatóság tesztelését. Lehetőséget nyújt arra is, hogy a cégek kijelöljenek egy viszonyítási alapot, előre jelezze az on-line reklámkampányokra várható visszhangot vagy összehasonlítsa egy weboldal dizájnjára született többféle verziót.

Az emberi szem általában igen gyorsan mozog egy adott helyig, majd ott megpihen 1/2-1/10 másodpercig, miközben az agy feldolgozza a látványt. A szemkövető azt méri melyek azok a helyek, ahol a felhasználó szeme megpihen, miközben nézi a képernyőt. A berendezés a svéd Tobii technology és a SIlicon Valley's Eyetools által közösen kifejlesztett szoftvert használja. A berendezés által használt kamera a szem 1 cm-nél nagyobb elmozdulásást képes követni egy monitor képernyőjén, és nem szükséges hozzá, hogy a résztvevő vásárlók a fejükre szereljék.

Az egyre jobban fejlődő szemkövető technológia segítségével a vásárlói pszichológiáról sok újat tudhatunk meg, és az ezzel végzett kutatások segítenek abban, hogy a hirdetők mélyebben megértsék célközönségüket, mely hasznos a hatásos marketingmódszerek kifejlesztésében - nyilatkozta termékükről Richard F. May a Japán Marketingkutató Intézet tanácsadója.

A hagyományos piacfelmérés úgy zajlik, hogy felkérnek a termék célcsoportjának megfelelő embereket és vásárlókat, hogy mondják el véleményüket a hirdetés hatékonyságáról illetve a hozzá kapcsolódó weboldalról. Az új berendezés használatával azonban abban reménykednek, hogy a hagyományos módszerre jellemző szubjektivitást ki tudják küszöbölni, és így pontosabban tudják majd mérni a reklámok hatását.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások