Online közlékenyebbek az európai cégek

Online közlékenyebbek az európai cégek

2004. november 4. 19:55, Csütörtök
[E-kereskedelem] A múlt decemberben összeomlott Parmalat cég esete erősen megkérdőjelezte az európai cégek információközlésre vonatkozó gyakorlatát. A történtek óta azonban javulás tapasztalható az európai cégek vállalati honlapjait illetően.

A Parmalat Finanziaria olasz óriás tavaly év végén omlott össze, "kozmetikázott" pénzügyi jelentések sorát hagyva maga mögött. Az eset óta az európai cégek vállalati honlapjuk fejlesztésébe fogtak, ekképpen is nyitva az óvatos befektetők felé. A "javított kiadású" honlapokon a cégek több pénzügyi adatot és jelentést tesznek elérhetővé, valamint azok rendszere is átláthatóbb - derül ki a Hallvarsson & Hallvarsson tanácsadó cég és a The Financial Times közös felméréséből. A fejlesztések ellenére néhány alapvető információ - például felsővezetők önéletrajza - még mindig nehezen, vagy egyáltalán nem lelhető fel a vállalati site-okon.

A felmérés során 111 kritérium alapján rangsorolták az európai vállalatok honlapjait. A szempontok megállapításához előzetesen 100 pénzügyi elemzőt kérdeztek meg Európa-szerte arról, mit tartanak szükségesnek, illetve mit várnak el a céges honlapoktól. A bírák kétszer, július és szeptember hónapokban látogatták meg a website-okat a végső rangsor felállításához. A zsűri tapasztalata szerint a tavalyi év óta mutatott javulás nem elégséges. Hiányosságok leginkább a fogyatékosoknak biztosított hozzáférés, valamint az oldalak interaktivitása - például értesítés e-mailben valamely fontos dokumentum feltöltéséről - terén mutatkoztak.

A maximálisan elérhető 100 pontból mindössze 6 honlap teljesített 80 pont felett, ám 90 pontnál többet egyik sem ért el. Noha fejlődés évről évre tapasztalható a vállalati honlapokon, az idei év meglepetései a dél-európai - főként olasz és spanyol - cégek site-jai. A húsz, ugrásszerű javulást mutató honlapok közül kilenc spanyol, illetve olasz. A RAS olasz biztosító honlapja például 58 helyet javítva a rangsorban az előző évi eredményéhez képest az ötödik helyre került, míg a spanyol Repsol olaj és gázipari vállalat 133 helyet előre lépve ugrott a hatodik helyre.

Első helyen a svéd Svenska Cellulosa végzett, míg második helyre a tavalyi év győztese, a finn-svéd Stora Enso került. Az első tíz helyet svéd, olasz, spanyol, svájci, német, brit, és dán cégek kapták meg. A szakemberek a közzétett tanulmányban azt is megjegyzik, hogy a jó vállalati honlap nem csak átlátható, hanem a külvilággal való kommunikáció hatékonyságát is növeli - hiszen minél több információt közöl az oldal, annál kevesebb időt szükséges eltölteni újságírók, elemzők, magányszemélyek kérdéseinek megválaszolásával.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások