Az online szolgáltatások nem váltják le a CD-lemezeket

Az online szolgáltatások nem váltják le a CD-lemezeket

2004. november 29. 01:12, Hétfő
Az Informa Media Group piackutató cég legfrissebb felmérése szerint az előfizetéses szolgáltatások egyhamar nem veszik át a CD-lemezek helyét, és az eladások döntő többségét az elkövetkezendő években is a digitális korongok teszik majd ki.

A cég számításai szerint az online zeneeladások 2010-ben elérhetik a 6 milliárd dollárt, ami önmagában jelentős adatnak számít, mégis az összes eladások csak mindössze 15 százalékát jelenti - és ebben az összegben az Amazon.com webáruházában értékesített CD-lemezek is benne foglaltatnak, így a valós érték ennél jóval kisebb. A digitális letöltésekből, valamint az előfizetési díjakból befolyó összeg ennek mintegy fele, egészen pontosan 3,1 milliárd dollár lesz, ami azt jelenti, hogy az összes eladások mindössze 7,7 százaléka származik majd a letöltésekből. A fennmaradó 92,7 százalékon továbbra is a CD-, illetve DVD-lemezek osztoznak, és nem valószínű, hogy belátható időn belül drasztikus változás állna be.

Az IMG szerint a következő évben a letöltésekből befolyó bevétel 422 millió dollár körül alakul, ami az idei eredmény megduplázását jelentené. Ugyanezen időszak alatt az elfőzetési díjakból származó bevételek 85 százalékkal, 103-ról 191 millió dollárra emelkednek. Az előrejelzés szerint a letöltésekből származó közvetlen bevétel az elkövetkezendő években is megtartja vezető helyét, de a különbség némileg csökkenni fog: 2010-re a letöltések 1,98 milliárd, míg az előfizetések 1,12 milliárd dolláros bevételt hajtanak a szolgáltatóknak.

Az előrejelzés az egyes szolgáltatókra is kitér, és hosszabb távon az Apple gyengülését várja, amely a piac lassú kiegyenlítődésének egyik fontos feltétele. A vállalat továbbra is megtartja majd vezető helyét, de elsőbbsége nem lesz olyan lenyűgöző, mint napjainkban, és a folyamatosan bővülő piacon a konkurens cégek is komolyan labdába rúghatnak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások