Lord of the Rings - The Battle for Middle-earth

Lord of the Rings - The Battle for Middle-earth

2004. december 24. 02:59, Péntek
Középfölde megmegmentése

A küldetések eleinte főleg hősorientáltak, illetve van néhány kaland, amit kifejezetten velük kell átélni, de a legtöbb esetben saját kis seregeinket menedzselhetjük. Két fő ütőere lesz csapatainknak a játék során. Az egyik a Rohan nép lovas honfoglalói, Eomir és Eowyn vezetésével, illetve a másik vonal Gondor büszkeségei, az íjászok, erdőjárók, gyalogosok, lovagok vagy ezek keveréke mindenkinek saját szájíze szerint. A hősök pedig Gandalf, Aragorn, Borimir, Legolas és Gimli. Persze a négy hobbit is feltűnik időről időre valamelyik csapatban, de igazság szerint nem sok hasznukat venni, mert ugyan nagyot tudnak ütni, de kevés az életerőpontjuk, tehát nem érdemes harcba küldeni őket.

Viszont meg lehet változtatni a történetet, mert Gandalf sem hal meg, csupán távozik egy időre, és Boromirt is meg lehet menteni, tehát ha ügyesek vagyunk, akkor barátaink végig erősítik a csapatot. Természetesen a kritikus küldetéseken kívül, amennyiben elhullik egy hős, akkor a főépületben újra lehet éleszteni, de ha nem tesszük, a következő küldetésben ismét megjelenik. (Én kicsit megijedtem, mikor Helm szurdoka után Legolasék eltűntek a térképről, de aki ismeri a sztorit, az tudja, hogy kikkel térnek vissza).

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Érdemes az elején átgondolni, hogy pontosan milyen összetételű csapatokat kívánunk nevelgetni, mert nagyon könnyen hullanak a figurák, viszont nagyon nehéz őket felfejleszteni. Nem árt, ha nem küldjük be a tömegbe féltett elit csapatainkat, illetve megtanuljuk, hogy melyik csapattípus melyik ellen hatásos és melyik veszélyes rá nézve. Egyszerűen felvázolva: az íjászok jók a lovasság és szörnyek ellen, ha viszont tüzes nyíllal vannak felszerelve akkor épületek, ostromgépek és entek ellen is ideálisak, viszont a gyalogsággal nehezebben boldogulnak.

A lovasság a gyalogok és az íjászok ellen hatásos, viszont az íjász könnyen sebez rajta (nem kell megvárni, amíg lőni kezdenek) és szigorúan tilos lándzsás csapatok ellen irányítani őket, mert azonnali öngyilkosságnak minősül. A szörnyek nagyon jók lovasság, meg úgy általában minden ellen, viszont lassúak ezért az íjászok hamarabb kivégzik őket, minthogy odaérnének. Az ostromgépekkel lehet tömeget oszlatni és az ellenfelet vár- és épületfelújítási munkálatokra bírni, de sebességük miatt szintén óvatosan érdemes bánni velük.

Csapataink nagyrésze tehát pályáról pályára kísér minket. Éppen ezért érdemes egy-egy pálya végefelé közeledve a küldetés teljesítése előtt az összes lehetséges fejlesztést elvégezni seregeinken, hogy a következő küldetés elején azonnal akcióba lendülhessenek. A seregek maximum szintje a hősökhöz hasonlóan 10, viszont ők a növekedéssel csak a sebzés/páncél értékeiket tudják növelni, nem tesznek szert speciális képességekre. Tapasztalataim szerint a csapatok 10. szintűvé fejlesztése szinte lehetetlen kampány módban (a rekord a játék végén a 7. szintű lovasság).

Az építkezésre korlátozott lehetőségünk van, ugyanis minden pályán fix bázishelyek vannak, ahova megadott számú épületet tudunk felhúzni. Elszórva találunk farm-, illetve kovács helyeket, a következő méret a 3 épületes outpost (őrhely), ezenkívül általában az alaphelyünk egy fallal körülvett vár, ahová kb. 8 épületet rendelhetünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nemcsak az egységek, hanem az épületek is tudnak szintet lépni, viszont csak kétszer, azaz maximum 3. szintre fejlődhetnek. A jövedelmet termelő épületek szintlépés után többet termelnek 20, illetve 40%-kal, az egységeket kiképző épületek pedig magasabb szinten gyorsabban készülnek el egy egységgel. Másrészt csak második szinttől engedélyezett a fejlesztések megvásárlása, illetve a komolyabb egység kiképzése.

Néhány épületnél további bónusz is kapható amennyiben az adott épületből több van. Például ha kovácsműhelyből 6, vagy annál több van, akkor 40%-kal olcsóbb minden egység továbbképzése, vagy amennyiben több farmot építünk, akkor a lovasság kerül majd kevesebbe (biztos azért, mert nem kell importálni a takarmányt a lovaknak). Ez főleg skirmishben vagy multiban lehet hasznos, mert a kampány során - ha ügyesek vagyunk - akkor nem sokszor fogunk nagy számban egységeket építeni. Amikor csata közben pótolni kell, akkor meg úgyis sok erőforrásunk van. Fejlesztések előtt, ha sürgős, akkor nem árt 3-4 kovácsműhelyt felhúzni, jóval kevesebbe kerül egy egész sereg páncélozása. Persze csak idő kérdése, mert ha nem sietős, akkor néhány perccel később rendelkezésre áll a megfelelő összeg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások