World of Warcraft

World of Warcraft

2005. február 7. 00:06, Hétfő
Kalandok, küldetések

A játék gerincét, gyakorlatilag a történetet mindig ezek fogják meghatározni. Alapjában nem sok féle küldetés van, de hihetetlen kreatív variációkban kerülnek elő, mindig izgalmas történeti körítéssel és nem ritkán poénos, humoros fűszerezéssel. Legtöbbször el kell menni valahová, ahol meg kell ölni valakit, össze kell gyűjteni tárgyakat, át kell adni valakinek valamit, ki kell deríteni dolgokat, meg kell figyelni eseményeket, illetve végre kell hajtani valamilyen műveletet, meg kell szerezni egy egyedi tárgyat. Ez majdnem minden küldetés alapja.

Ezt bonyolítja, hogy mondjuk egy megszerezendő tárgy fix védett helyen van, vagy elszórva egy erdőben, vagy szörnyek valamelyik testrésze kell (pl. pókláb, szarvas hús, madárcsőr stb.), vagy különböző alapanyagokból magunknak kell előállítani. Minden küldetés leírása egy részletesebb történetből áll és egy rövid szummából. Általában egy játékban felesleges elolvasni a körítést, de itt nem csak azért ajánlatos, mert egy lenyűgöző, kreatív történet részei, hanem, másképp bolyongani fogunk órák hosszat, mert nem találjuk, hogy hová kell menni. A térkép nem jelez külön helyeket ha felveszünk egy küldetést, nem szabad elfelejteni hogy ez nem digitális a világ. Mindenesetre érdemes egyszerre az adott városban fellelhető összes küldetést elfogadni és megnézni, hogy merre érdemes menni. Adott területen akár több kaland is várhat minket, vagy ha csak bóklászunk, akkor is beleakadhatunk a megoldásba és ilyenkor az a biztos, ha fel van véve a küldetés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Szintet léptem!

A Diablóhoz szokott játékosok meglepődnek majd azon, hogy a szintlépéskor a pontokat nem mi osztjuk el, hanem az osztálynak megfelelő arányban megy szét. Ezzel első körben elkerülték az egysíkú, mészáros karaktereket. Korábbi játékokban volt, hogy mondjuk egy harcos csak az erősségre pakolt pontokat és pillanatok alatt agyonütött mindent, bár életereje nem volt Viszont kárpótol minket az, hogy fejlődésünk során egyre több varázslatra, képességre és adottságra tehetünk szert, illetve elsajátíthatunk mesterségeket is.

Minden fajnak és osztálynak vannak jellemző tulajdonságai, ezeket figyelembe kell vennünk, bár eltérni nem is tudunk tőle. Nem tudunk például kétkezes baltát adni egy vadász kezébe, vagy nem bír láncinget hordani egy varázsló. Sok időt fogunk majd eltölteni a városokban, ahol az árusok és a tanítók kavalkádjában mindenki előbb utóbb megtalálja a saját bejáratott helyeit. Érdemes már a legelején kiválasztani, hogy milyen mesterségre adjuk a fejünket. Kicsit szomorú voltam emiatt, de sajnos itt is adódik a fajból/kasztból, hogy mit választunk, mert egyértelmű, hogy a varázslónak nem árt ha szabó lesz és ruhát varr, a vadásznak a bőrművesség fekszik, mert csak bőrpáncélt viselhet, a harcos osztály kovács lesz. Persze választhatnak mást is, de minden esetben van favorit, aminek a legnagyobb hasznát látja az ember.

A béta teszt alatt a szintlépés eleinte elég gyorsan ment, sőt, később is lehet okosan gyorsan szintet lépni. A maximum elérhető szint jelenleg 61, de ez növekedni fog folyamatosan. Érdekes, hogy rövid béta alatt a játékosok agilisabb része már 20-30. szint körülire fejlődött. Ennek érdekében a küldetéseket volt érdemes célba venni, hiszen elég kellemes számú tapasztalati pont szerezhető értük. Amennyiben a szintünknek megfelelő, vagy az afelett kicsivel lévőket választjuk, akkor átlagosan 10 kaland megoldása után örülhetünk újra. Persze rá lehet menni a kószáló szörnyek likvidálására is, ez sem egy rossz módszer, ha úgy érezzük, hogy a soron következő küldetések túl nehezek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A 15-20. szint elérése után már érdemes kitekinteni a nagyvilágba. Említettem, hogy fajfüggő a kezdővárosunk. Viszont bizonyos képességek, vagy tárgyak megszerzéséhez, esetleg néhány küldetés megoldásásához egy másik nagyvárosba kell utazni. Jómagam a Szövetség oldalát erősítettem, s Elf vadászként az első város Darnassus volt, ami a hosszúfülűek fővárosa. Ezen kívűl a gnómok és törpök erődje, magasan a hegyekben, Ironforge volt a második metropolisz ahová ellátogattam, a harmadik pedig az emberek vára, Stormwind.

Az utazás első alkalommal még izgalmas gyalogszerrel, de természetesen idegörlő lenne minden alkalommal lejárni a lábunkat. Ezért került bele a játékba a "tömegközlekedés": a régiók között repülő lényekkel, mint a griff vagy óriásdenevér közlekedhetünk, a legnagyobb távolságokat pedig hajóval tehetjük meg. A játék előrehaladtával már mindenkinek a fejében lesz az egész birodalom térképe. Úgy utazunk majd Ironforge és mondjuk Darkshore között, mintha Budapestről utaznánk le Egerbe az autópályán.

A leírást pedig lehetne folytatni, de úgy érzem ez az a pont, amikor abba kell hagyni, mert akár több száz oldalt is lehetne írni, amennyiben mindent meg szeretnénk örökíteni. Ahogy mondtam nem mennék bele a fajok és osztályok kérdésébe, de a küldetésekről is elég egy kis ízelítő. "Negatív oldala" a játéknak, hogy ha nem figyelünk oda nagyon sok időnket elrabolhatja. Az már kiderült az USA-ban és Koreában is, sőt a béta alatt itt Európában is, hogy a játék sikerre ítéltetett. A kédés csupán az, hogy mi is részei leszünk ennek az izgő-mozgó óriási világnak vagy sem.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások