World of Warcraft

World of Warcraft

2005. február 7. 00:06, Hétfő
Grafika: Sokan a képek láttán gyengének tarthatják a játék megjelenését. Sok a szögletes és az ismétlődő séma (pl. a vízen). Viszont ez egy online játék felfoghatatlan méretű bejárható területtel. Számomra lenyűgözőek voltak a színek, a valós idő szerint váltakozó napszakok. A karaktereink felszerelései szinte mind egyediek, minden fegyverfajta, ruhadarab másképp néz ki. Divatbolondok kiélhetik magukat, hiszen a ruhadarabok között számos színben lelhetjük meg a megfelőt. Természetesen szólni kell a speciális effektekről is, amik szintén szépek lettek.

A négy csillagot szomorúan adom, mert szívem szerint öt lenne, de mint korábban is kellett ilyet mondanom, ez nem Doom III (azaz technológiai demó). Cserébe viszont szerényebb konfigurációkon is kellemesen fut. Ehhez a játékhoz nem processzor és videókártya kell, hanem inkább memória. Minimum 512 Mbyte memóriával illik nekivágni, de a teljesen sima futáshoz egy giga is jól jöhet.

Kezelőfelület: A Blizzard nem hibázik, pedig ez lehetne a játék gyenge pontja. Nálam hiába volt egy játék szép és izgalmas, érdemelt már uninstallálást emiatt, ha elrontotta az élvezetet a rossz irányítás. Itt nagyon egyszerűen és a felhasználók igényeihez igazodva készült el az irányítás. Mindent vezérelhetünk egérrel és billentyűzettel is. A hosszas utazások során kényelmesebb az egér, de a gyors akciók közepette hasznosabb lehet a gyors ujjmozdulatokra hagyatkozni. A non plus ultra pedig a teljesen testreszabható felület. Az akció gombsort megtöbbszörözhetjük, kedvünkre rakosgathatjuk a gombokat, illetve a tároló rekeszeink is külön elérhetőek, így lehet egy uzsidoboz mellett egy fegyvertáskánk is stb.

Játékmenet: Egészen eddig erről beszéltünk. Ezernyi felvehető kaland, többszáz négyzetkilométernyi felfedezhető terület és számtalan NPC. Minden kis zeg-zug rejthet valami titkot és a legnehezebb abbahagyni a játékot. Egymásba fonódó történetek, illetve egymásba fonódó napok és éjszakák. Ez ismerős lesz minden előfizetőnek.

Multiplayer: Ha lenne több csillag, akkor adtam volna. Szemtől-szemben a többiekkel. Ismerősök, barátok és ismeretlenek is ugyanolyan eséllyel jöhetnek szembe. Meg lehet állni beszélgetni, össze lehet állni egy fél órára, egy kalandra. Lehet kölcsön kérni, segítséget kérni, és persze kölcsön adni, segíteni is. Valamelyik nap azon morfondíroztam, hogy milyen furán és viccesen hangzana, ha mesélném a szomszédomnak, hogy: "Képzeld épp most készítettem az egyik csoporttársamnak egy bőrpáncélt!" Egy jó tanács: tanuljuk meg megkülönböztetni a két világot. Ha látunk az út szélén egy kisállatot, akkor ne próbáljuk megnyúzni, parkban pedig ne próbáljunk mindenből gyógyitalt készíteni, mérget meg főleg ne.

Hangeffektek: Farkasfonyítás, puskalövés, vízcsobogás, fák suhogása, medve hörgés, sipítozó gnómok, szárnysuhogás, robbanások… Van minden. Nem tudom tovább ragozni, számomra kellemes meglepetés volt. Talán az lett volna a korona, ha az NPC-k szövegeit nem csak olvasni, hanem hallgatni is tudnánk, de ez azok hatalmas mennyisége miatt sajnos kivitelezhetetlen. Így is biztos vagyok benne, hogy a Blizzard egy komolyabb szinkron- és hang stúdiót mozgósított a munkához.

Zene: A legnagyobb meglepetés a játékban Ironforgeban fogadott (eddig). Ha nem lett volna elég a lenyűgöző épületegyüttes, akkor ott volt a zene. Minden helyszín saját hangulatot áraszt, amihez nélkülözhetetlen a jó muzsika is. Érdemes bekapcsolni a Loop music opciót. Soha nem válik unalmassá soha a zene, lévén mozgásban vagyunk a területek között.

Összegzés: Csak felsőfokban tudok beszélni róla. Nagy dilemma egy átlagos fiatalnak, hogy megvásárolja-e (12 ezer Ft), majd havonta kifizesse-e az előfizetési díjat (kb. 3 ezer Ft). Tény, hogy költségesnek tekinthető, ugyanakkor kétlem, hogy akár két hónap folyamatos játék után is meg lehetne unni. Ha belegondolunk, hogy mennyit lehetett játszani mondjuk egy GTA3-mal vagy egy CounterStrike-kal, akkor ezt a kettőt szorozzuk össze nyugodtan. Nem véletlenül kapta meg sok helyen az év játéka címet (Gamespot, GameSpy, IGN, Voodoo Extreme stb.), de ha nem túlzás ezt állítani, akkor a Blizzard háza táján eddig ez a csúcs. (Remélem itt nem igaz, hogy a csúcson kell abba hagyni.) A béta tesztelés február 7-én 21 órakor ér véget, 11-én pedig indul az éles menet. Remélem, hogy minél többen ott lehetünk és részesei leszünk ennek a mókának.

Letölthető videók:
  • A játék világát bemutató videó
  • A játék fejlesztését, a karakterek kidolgozását bemutató videó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások