Júniusban jelenik meg az ATI új grafikus processzora

Júniusban jelenik meg az ATI új grafikus processzora

2005. április 5. 13:05, Kedd
A Sapphire Technologies egyik vezető tisztviselője egy interjúban hozta nyilvánosságra, hogy az ATI következő generációs vezérlője várhatóan júniusban készül el.

"A jelenlegi tervek alapján az R520 a nyár elején, valószínűleg még júniusban elkészül" - jelentette ki Dan Foster, a Sapphire EMEA (az európai és közel-keleti régió) marketingigazgatója at-break internetes híroldalnak adott interjújában. A weboldal információi szerint a Sapphire által gyártott RADEON X850 XT kártyák - amelyek már 512 MB memóriával érkeznek - gyártási nehézségek miatt nem kerülnek nagy számban kereskedelmi forgalomba, de hamarosan újabb 512 MB-os grafikus kártya jelenik meg.

Az ATI egyelőre nem nyilatkozott az ügyben. Az R520 kódnevű, következő generációs processzorról eddig meglehetősen kevés információ jelent meg. Az már biztos, hogy az eredetileg R500-ként jelzett chip támogatja majd a Shader Model 3.0-ás verzióját - pixel shader 3.0 és vertex shader 3.0 - és az ATI egyéb technikai újdonságokkal igyekszik majd növelni a grafikus vezérlő teljesítményét. A továbbfejlesztett memóriavezérlő például támogatja majd a GDDR4 memóriákat.

A technikai specifikációt tekintve azonban hamar zsákutcába jutunk, mivel az elmúlt hónapokban - hivatalos információk híján - eltérő adatok jelentek meg. Egyes források szerint az R520 350 millió tranzisztort tartalmaz és 32 pixel futószalagot foglal magában, de a szakemberek egy része a gyártási technológia megújulása miatt nem tartja valószínűnek ezeket a számokat. Az R520 ugyanis már a TSMC 90 nanométeres technológiájára épül, és a csíkszélesség leszorítása általában a szükséges tranzisztorok számának csökkenésével jár.

További kérdéseket vet fel a Shader Model 3.0 támogatása, amely a korábbi nyilatkozatok alapján új módon valósul meg. Az ATI részéről Richard Huddy, aki a fejlesztők közötti kapcsolattartásért felelős, már tavaly novemberben kijelentette, hogy az új processzor egységes pixel és vertex futószalagokat foglal magában, és számos más téren alkalmazkodik a következő generációs Windows operációs rendszer - a Longhorn - követelményeihez. Azt azonban még nem lehet tudni, hogy az újfajta megvalósítás milyen változásokat hoz a teljesítményben.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások