Növekszik a blogok üzleti értéke

Növekszik a blogok üzleti értéke

2005. május 7. 14:22, Szombat
Egyre több vásárló használja fel a céges blogokat információforrásként a vásárlás megalapozására.

A Hostway felmérése szerint a látogatók 94%-ának a céges honlapon lévő blog segített vásárlási döntésében; mintegy 25% pedig teljesen a blogon nyert információkra alapozta döntését. A felmérés vezetői szerint a céges blog ragyogó üzleti eszköz lehet, hiszen olcsó, jól behatárolt a célközönsége és a vállalkozás arculatának is nagyon jót tesz. A céges blog emellett (burkolt) reklámra is felhasználható, illetve a konkurens cégek alaptalan vádaskodásaira is könnyen lehet válaszolni rajta keresztül.

A cégek részéről egyértelműek a blogokban rejlő lehetőségek, annál érdekesebb viszont a felhasználók hozzáállása a kérdéshez. Különös kettősség figyelhető meg: egyik oldalról a céges weblapon lévő blogot mérvadó információs forrásként és döntést segítő eszközként használják. Másrészről pedig a felmérés résztvevőinek közel 60%-a szerint jogos, ha egy cég cenzúrázza saját blogját, és a bloggereknek soha nem szabadna bizalmas vagy belső információt megosztani a nagyközönséggel.

A megkérdezettek 15%-a szerint a cégeknek joguk van kirúgni alkalmazottjukat, hogyha "helytelen" blogot írnak. Mindez jelzi, hogy a felhasználók tudatában vannak annak, hogy esetleg manipulálhatják őket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások