2005. május 7. 14:22, Szombat
Egyre több vásárló használja fel a céges blogokat információforrásként a
vásárlás megalapozására.
A Hostway felmérése szerint a látogatók 94%-ának a
céges honlapon lévő blog segített vásárlási döntésében; mintegy 25% pedig
teljesen a blogon nyert információkra alapozta döntését. A felmérés vezetői szerint a céges blog ragyogó üzleti eszköz lehet, hiszen
olcsó, jól behatárolt a célközönsége és a vállalkozás arculatának is nagyon
jót tesz. A céges blog emellett (burkolt) reklámra is felhasználható, illetve
a konkurens cégek alaptalan vádaskodásaira is könnyen lehet válaszolni rajta
keresztül.
A cégek részéről egyértelműek a blogokban rejlő lehetőségek, annál érdekesebb
viszont a felhasználók hozzáállása a kérdéshez. Különös kettősség figyelhető
meg: egyik oldalról a céges weblapon lévő blogot mérvadó információs
forrásként és döntést segítő eszközként használják. Másrészről pedig a
felmérés résztvevőinek közel 60%-a szerint jogos, ha egy cég cenzúrázza saját
blogját, és a bloggereknek soha nem szabadna bizalmas vagy belső információt
megosztani a nagyközönséggel.
A megkérdezettek 15%-a szerint a cégeknek joguk
van
kirúgni alkalmazottjukat, hogyha "helytelen" blogot írnak. Mindez jelzi,
hogy a felhasználók tudatában vannak annak, hogy esetleg manipulálhatják őket.