2005. június 14. 23:42, Kedd
"A Fujitsu Siemens a most zárult pénzügyi év harmadik negyedévében átvette a vezető szerepet a mobileszközök piacán, és ezt a pozíciót megőrizte az otthoni felhasználásra szánt, ún. konzumer notebookok értékesítésében a negyedik negyedévben is" -jelentette be Poros Gábor, ügyvezető igazgató keddi sajtótájékoztatóján.
Poros Gábor elmondta, hogy az áprilisban zárult 2004/2005-ös pénzügyi évben a Fujitsu Siemens hazai leányvállalata a magyar és a nemzetközi piac, valamint az anyavállalat növekedését egyaránt meghaladó ütemben növelte értékesítését. Az anyavállalat értékesítési árbevétele 6018 millió euró volt, ami 14 százalékkal haladja meg a korábbi perióduséét. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 90 millió eurót, ami az előző év első félévi eredményéhez képest több mint 50%-os növekedést jelent.
A magyarországi leányvállalat összesen közel 40 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző év azonos időszakában, értékesítési árbevétele pedig 20 százalékkal haladta meg azt. A társaság az elmúlt pénzügyi évben 40 százalékkal több, összesen 34 834 számítógépet adott el, míg egy évvel korábban 24 958-at. A Fujitsu Siemens Computers Kft. a hazai PC-piacon stabilan a második legnagyobb szállító. Az ügyvezető igazgató elmondása szerint a piacon folyamatosan csökkennek az árak, az elmúlt évben például 20-30 százalék volt a mérséklődés, s az idén is hasonló várható.
A magyar részleg csaknem minden termékcsoportban, különösen a nagyvállalati szerverek és a mobileszközök területén fokozta értékesítését. Az eladott mobil berendezések mennyisége a pénzügyi év első félévében 97 százalékkal emelkedett a megelőző év azonos időszakával összevetve. Éves összevetésben pedig az értékesített mobileszközök száma 86 százalékkal növekedett. A mobil PC-k eladásának tekintetében kiugró volt a harmadik negyedév eredménye: a leányvállalat még soha nem adott még el egy negyedév alatt annyi mobileszközt, mint ebben az időszakban, ezzel megszerezte a mobilpiacon az első pozíciót.
Különösen figyelemre méltó a szervereladások utolsó pénzügyi negyedévi alakulása. Az IDC által kutatott szerver szegmensben összesen 131 százalékkal több eszközt adtak el, mint egy évvel korábban. A teljes pénzügyi év tekintetében az értékesített szerverek száma 77 százalékkal emelkedett az előző pénzügyi év eredményeihez képest.
Poros Gábor a magyar vállalat sikereit a rendkívül gazdag és rugalmas termékválasztékkal indokolta, és külön méltatta a vállalat szerverpiacon elért sikereit. A cég stratégiájában, amely a mobilitásra és az üzleti szempontból kritikus alkalmazások IT-infrastruktúrájára alapoz, továbbra is nagy hangsúllyal szerepelnek a környezetfelelős gyártási és felhasználói megoldások.
A cég a 2005/2006-os pénzügyi évben változatlanul növekedésre számít valamennyi termékcsoportban. Elsősorban a nagyvállalati felhasználókra koncentrálnak, de nyitni fognak a multimédiás és szórakoztató elektronikai alkalmazások felé is.