Battlefield 2

Battlefield 2

2005. június 24. 14:52, Péntek
Grafika: Szép is a grafikája, meg jó is, technológiailag is fejlett, de mégis vannak szépséghibái. Az első kapásból az, hogy a PS 1.4 alatti videokártyákat kizárták. Nem szép húzás az EA részéről, hiszen ennél jobb grafikával rendelkező játékokban is meg tudták ezt oldani mások, sőt, ennél szebb játékok is vannak már a piacon. Persze, ez még nem jelent hátrányt a Battlefield 2 számára, hiszen legalább a szerényebb PS1.4+ videokártyákon is viszonylag normálisan elfut. Ráadásul ebben a játékban nincs akkora hangsúly a grafikán, mint mondjuk egy Doom3, vagy FarCry esetében. Cserébe ez legalább jól játszható!

Kezelőfelület: Ugyan maximumot ítéltem, de azért nem minden arany ami fénylik. Ami jól bevált az előző részből azt megtartották, azonban nagyon kevés a praktikus újítás, ráadásul néhány idegesítő bugot is sikerült átmenteniük az előző részekből. Ilyenek például a ghost bindek, vagyis olyan billentyűk, amire látszólag semmi sincs hozzárendelve, mégsem engedi semmihez sem beállítani a játék. Ezen maximum a script file-ok buherálásával lehet segíteni. Ezenkívül sajnos az eredményjelző, és a commander screen felhozása még 1 GB rammal is swappeléshez vezet, ami a játék közbeni ki be csukásukat bizony igen keservessé teszi.

Mindemellett azonban a híresztelésekkel ellentében támogatja még a gameportos joystickokat is, nem csak az USB-seket. Aki pedig egyszer jól bekonfigurálja a billentyűzetet és hozzászokik, annak rendkívül egyszerű, és áttekinthető vezérlést biztosít a játék. Apropó billentyűzet. Aki neten egy kicsit körbenéz, még speciálisan ehhez a játékhoz fejlesztett billentyűzetet is talál!

Játékmenet: Egyszerűen mindent megtettek azért, hogy az eredeti Battlefield feelinget még tovább fejlesszék úgy, hogy az semmit se veszítsen a tradíciókból, és mégis sok újdonság legyen benne. A VoIP rendszerrel támogatott kommunikáció, a Commander mód, és a Squadok rendszere egyszerűen zseniális. Ha valaki tényleg betartja a dolgokat, és csapatmunkával játszik, hatalmas élményben lesz része!

Hangeffektek és zene: A Battlefieldektől megszokottan a hangeffektek jók, és mindenhol a helyükön vannak. A zene már izlés kérdése, mégis, az előző részekhez képest egy kicsit kevésbé hangulatosra sikeredtek. Bár kétlem, hogy egyáltalán felül lehet-e múlni a Battlefield Vietnam zenei hangulatát... Egyetlen hátránya talán, hogy minimum egy jobb Audigy hangkártyával kell rendelkeznünk ahhoz, hogy a hardveres gyorsítást bekapcsolva maximumra tegyük a hangok részletességét. Egy SB Live kártyával például a játék szoftveresen alapból csak közepes hangokat enged.

Intelligencia és nehézség: A botok különösen intelligensek lettek annak ellenére, hogy egy valóságos reaktor kell ahhoz, ha egyjátékos üzemmódban 15-nél többet akarunk látni. A nehézség a sorozat nevéhez méltó, normális skill nélkül neki se induljunk multiplayerben a repülésnek vagy a tankozásnak, mert csak csúfos vége lehet, amivel ráadásul másokat, és a csapat sikerét is veszélyeztetjük. Egy kis gyakorlással a Single Player üzemmódban azonban könnyen elsajátíthatjuk az alapokat, amelyeket utána élesben igen magas szintre fejleszthetünk.

Összegzés: Egyes helyeken ugyan tapasztalható az EA/DICE kombótól megszokott hanyagság, azonban ez mit sem változtat azon, hogy kimondottan élvezetes, és komoly játékot dobtak piacra. Kétségtelen, hogy az új Battlefield még több játékost vonz majd a képernyők elé mint elődei, és talán végre megszorongathatják a komolyabb múlttal rendelkező multiplayer játékok statisztikáit is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások