Informatika és internet a Sziget Fesztiválon

Informatika és internet a Sziget Fesztiválon

2005. augusztus 19. 18:34, Péntek
A számítógépes rendszerek következő csoportja a beengedő rendszer és a kassza hálózat. Ugyan ez kevéssé kötődik az internethez, de a fejlődés itt a leglátványosabb, hiszen a korábbi években teljesen manuális volt a jegyérvényesítési rendszer. Tehát a tiszteletjegyesek és egyéb voucherrel érkező emberek kénytelenek voltak kivárni, hogy kikeressék őket a listából és utána kapták csak meg jegyüket. Idén a miskolci Szerver Kft. programozói elkészítették azt a rendszert, ami már teljesen vonalkód alapon működik, ezzel időt megtakarítva és a jegyirodai alkalmazottak idegeit is megkímélve. Állításuk szerint ezzel a módszerrel szinte 100%-osan ki tudták szűrni a hamis jegyeket, hiszen nincs két egyforma jegy és a vonalkódot jóval kevesebben tudják hamisítani, mint egy átlagos nyomdai terméket.

Kicsit furának tűnik, hogy miért kell külön rendszert felállítani a VIP személyek és tiszteletjegyesek kedvéért, de gondoljunk csak bele, hogy mennyien lehetnek csupán az előadók, kísérőik, a technikai személyzet, a kiszolgáló egységek dolgozói, tulajdonosai, a szponzorok képviselői és persze a nagyon fontos emberek (több miniszter is kilátogatott). Ráadásul a külföldiek nagy része előrendelt jeggyel rendelkezik, amihez csupán egy voucher tartozik és ezt kell valahogy érvényes jeggyé alakítani - ez szintén ezen a rendszeren keresztül történik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nyilván pénzügyileg fontos hogy az emberek ne jussanak be hamis jeggyel, viszont mindezen intézkedések ellenére a kapun kívül számos punk figura halászott távozó vendégekre, akikről a napijegyet némi körömlakklemosó és vatta segítségével orvosi precizitással távolították el és helyezték el új gazdáján. Egészségükre. Persze saját véleményem szerint leginkább az növelte a statisztikai látogatottságot, hogy a heti- és ingyenjegyeseket minden nap hozzácsapták az eladott napijegyek számához - habár személyesen is sok hetijegyest ismerek aki az egy hét alatt egyszer-kétszer otthon pihent.

Persze a belső személyzet és az újságírók fontosak, de számomra még fontosabbnak tűnt a Szigeten tartózkodó többtizezer ember internetelérésének biztosítása. Ennek ellenére Fülöp Marcell közlése szerint a Sziget Kft. nem foglalkozik a látogatók számára net biztosításával, mert az mindig megoldódik szponzorok által, illetve mivel már a saját igényeik kielégítése is komoly erőfeszítésükbe kerül. Ez a szponzor idén a Pannon GSM volt, akik az ingyenes MMS és a djuice mellett a Mobil Szélessáv szolgáltatásukat kívánták népszerűsíteni a Szigeten. Ehhez egy sátorban 120 db számítógépen nyújtottak ingyenes internetezési lehetőséget, amihez a cég 8 Mbites sávszélességet biztosított a byte-éhes embereknek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások