2005. október 6. 14:27, Csütörtök
Jelentős fejlődés előtt áll a média- és szórakoztatóipar: az ágazat növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében, mint az elsőben.
A PriceWaterhouseCoopers tanulmánya szerint a piac Kínában és Indiában bővül a legnagyobb ütemben, az egyes termékeket tekintve a videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ben. A PwC elemzői szerint a média- és szórakoztatóipar éves árbevétele elérheti az 1800 milliárd dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, évi 690 milliárd dolláros bevétellel, a növekedési ütem azonban a többi régiókhoz képest itt szerényebb, évi 5,6 százalék körüli lesz. A leggyorsabb - várhatóan évi 12 százalékkal - az ázsiai-csendes-óceáni piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható.
Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra. Jelentősen bővül az online szolgáltatások, a vezeték nélküli internet és az online hirdetések piaca is. Ezzel szemben az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.
A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés, évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhat magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.